Omezovač Rychlosti v Automobilu

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pisvic
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2008, 01:00

Omezovač Rychlosti v Automobilu

#1 Příspěvek od pisvic »

Mám problém dodržovat rychlost ve městech.Napadlo mě že by to mohl vyřešit omezovač rychlosti,který myslím při dnešních elektronických plynových pedálech a digitálních tachometrech nemusel být až takový problém.Představoval bych si to tak že bych na číselné klávesnici stiskl max.rychlost třeba 5 takže auto by nejelo víc jak 5Okm/h a dál myslím že by to mělo mít funkci když sešlápnu plný plyn tak žě by to omezovač ignorovalo.Máte někdo chut to zkusit vymyslet?Myslím že by o to mohl být i velký zájem

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od forbidden »

A co homologace? Bez toho bude zajem minimalni a jeste kdyby se neco stalo by se mohli poskozeni hojit na tobe. Do neceho co ti bude davkovat plyn bych nikdy nesel, maximalne akusticky upozorneni prekroceni rychlosti.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#3 Příspěvek od jandu »

NIekde v staršom Aradiu bol elektronický obvod s prepínatelnými rýchlosťami. Bolo to pripojené tuším na prerušovač a pri prekročení predvolenej rýchlosti akusticky upozorňovalo na prekročenie rýchlosti.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
Ragnol
Příspěvky: 232
Registrován: 09 lis 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Ragnol »

možný by to bylo , ale musel by jsi buď přerušovat impulzy pro cívky nebo omezovat palivo. Tzn. docela razantní zásah do elektroinstalace vozidla. Přerušení impůlzú do cívek není moc dobrej krok. Motor pak docela trpý. Jediný řešeí co by mělo smysl , je omezit dobu vstřiku paliva a tím docílit zmenšení výkonu , určitě opět nevypínat úplně. Takže spíš jak píšou ostatní , udělat jen akustickou či optickou signalzaci .

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od stepa »

Na tohle se vybodni, bez homologace ani ranu. Kdyz tam das poradnou akustickou signalizaci(podtlakovky), tak si sakra rozmyslis, jestli jet rychle, nebo ne :) .

BTW a co bys delal, kdybys nahodou potreboval prudce zrychlit napr. nad tech 50, treba pri hrozici dopravni nehode? To jako budes strachat nejaky cudly na palubovce? Se driv vysekas. Resit akustickou, nebo optickou signalizaci.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#6 Příspěvek od helios »

Než to pracne bastliť, lepšie je použiť lacné GPS, meria to presne a nemusíš prepínať módy limitov pre rôzne cesty. Tolerancia od akého prekročenia začne škriekať sa dá tiež nastaviť. 8-)
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
caven
Příspěvky: 417
Registrován: 15 srp 2006, 02:00

#7 Příspěvek od caven »

mrkni a www.9000.cz

Uživatelský avatar
pisvic
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2008, 01:00

#8 Příspěvek od pisvic »

si mě nepochopil.Elektronický plyn podle mě funguje jako potenciometr,takže by ta chytrá krabička prostě odpor víc nezmenšila(nebo nezvětšila,nevím:-) ) takže žádný vypínání jiskry nebo vstřiků. A když bych potřeboval zrychlit tak ta funkce že při plném plynu by se omezovač vyrušil.A na co homologaci když je to amatérská výroba jen sám pro sebe. Určitě kdo tomu rozumí tak to není tak těžký vymyslet:-)

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od hafca »

Nad timhle taky přemýšlím, ale dělat takovej zásah, to určitě ne. Nejlepší by byla akustická signalizace, neznám nic horšího, než když něco v autě za jízdy pípá a pípá. Mělo by stačit vytahnout signál z tachometru, prohnat jej přes černou krabičku, kde by byl jen palcový přepínač. Případně spínač pro stovky a vypínač, to kdybych hooodně spěchal :lol: a bylo by vystaráno. Jak pojedu rychleji, pak to nepříjemně pípá. Na tohle by homologace být asi nemusela.
Jinak, to že je to jen pro Tebe, neznamená, že je to bez rizika. Kdybys se přimotal do nějaké nehody a začalo se zkoumat co a jak, pak jsi v maléru a přišijou Ti i to, za cos nemohl. Máš neschváleně upravené auto a to stačí.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od forbidden »

pisvic píše:A na co homologaci když je to amatérská výroba jen sám pro sebe. Určitě kdo tomu rozumí tak to není tak těžký vymyslet:-)
A co kdyz zpusobis nehodu a pri zkoumani se prijde na to, ze to tam mas? Nebo to proste zablbne a ty kvuli tomu nekoho sejmes? Budes zalovat toho kdo ti to vymyslel? V aute jsou dost velky vykyvy teploty, obcas vlhkost, otresy, na toto vsechno to musi byt staveny a zkouseny. Tezko najdes nekoho, kdo by byl ochotnej ti to vymyslet.

Uživatelský avatar
wilibald
Příspěvky: 90
Registrován: 07 srp 2006, 02:00

#11 Příspěvek od wilibald »

pisvic píše:si mě nepochopil.Elektronický plyn podle mě funguje jako potenciometr,takže by ta chytrá krabička prostě odpor víc nezmenšila(nebo nezvětšila,nevím:-) ) takže žádný vypínání jiskry nebo vstřiků. A když bych potřeboval zrychlit tak ta funkce že při plném plynu by se omezovač vyrušil.
Taky mi to celkove nepripada jako dobry napad... :) A nebylo by to nejspis tak jednoduche...Jo, kdyby se tak motor zaobiral jen tim potenciometrem od plynu... :) A take by krabicka musela prinejmensim resit, jaky nas kvalt...moje auto jede 50 v pohode na tri rychlosti..

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jenys »

Chlapi, neviděl bych to tak černě. Připadá mi to, že snad ani nejste správný bastlíři. Kdo pamatuje, jak jsme dělali různé úpravy na autech, za totáče. Těch zásahů do elektriky a i do mechanických částí aut, bylo nespočet a kdo má s tím špatné zkušenosti, pište jak jste byli perzekuováni :) Já se nadělal takovejch blbovin. Jen si vzpomeňte na ty naše elektronické zapalování, otáčkoměry, imobilizéry, spořiče benzínu, přídavné osvětlení a tak dál. Kdybychom se stále jen báli..."A co Homologace", tak by asi nešlo udělat a vyzkoušet nic. To vše potřebovalo dost zásadní zásahy do zařízení a nikdo to neřešil jen tím.."Co kdyby náhodou na to přišli při nehodě". Myslím, že tu platí a bude ptatit "Kdo se bojí, s**e v síni". Asi si dost lidí pamatuje, jak jsme si opravovali komplet celé auto sami a na koleně a tam také nebyla žádná certifikace na provedenou práci, na tož nějaká Homologace. Loni jsem si udělal podle návodu z netu automatické spínání světel po nastartování a také na to nemám Homologaci a koho to s**e.

To co chtěl pisvic, tomu rozumím a buď asi ne všichni s tím máte blbé zkušenosti, já je mám také(ono hlídat pořád tu rychlost je nahouby), tak to nechcete řešit, nebo je to jen ten strach, co kdyby? No nemyslím si, že by to byl až tak zase veliký zásah do instalace. Když by se podařilo udělat prostě omezení plynu, třeba i podle zařazené rychlosti, tak by to bylo dobrý. Přeci do řídící jednotky musí jít nějaký signál, který určuje množství paliva a když by tam bylo nastaveno, jako, když už to víc nedá než je nastavené spínačem, tak by to jelo jen tou možnou rychlostí. Nechápu proč se k tomu stavíte tak jen díky strachu odmítavě. Proč jen řešíte co s Homologací? Je to každého věc, pokud si to sám dá do auta a není to přeci chyba toho, kdo to řešení najde. Jsme snad dospělí a rozhodnutí je na nás a riziko neseme sami.
Zkuste jen zauvažovat, třeba jen teoreticky, jak to udělat a ne jen jak by to nešlo...protože..... :wink:

Uživatelský avatar
piitr
Příspěvky: 1003
Registrován: 19 říj 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od piitr »

Je pravda, že je to každého věc a zodpovědnost. Ale je také pravda, že je rozdíl hrabat se ve světlech a v plynu. Případná porucha může přivodit perné chvilky. A nejen porucha. Třeba to zapomenu zapnutý a budu chtět někoho předjet. Než přijdu na to, proč mi auto nejede, tak můžu klidně nabourat. A i uživatelsky by mi to přišlo nepříjemný, to že auto nejede je hrozně nepříjemný pocit. Tuhle jsem vyjížděl z vedlejší, pomalu už se blížilo auto po hlavní a já tam měl místo jedničky dvojku. Pocit k nezaplacení. Zkrátka, daleko lepší mi přijde ten pípák.

Uživatelský avatar
Ragnol
Příspěvky: 232
Registrován: 09 lis 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Ragnol »

wilibald píše:
pisvic píše:si mě nepochopil.Elektronický plyn podle mě funguje jako potenciometr,takže by ta chytrá krabička prostě odpor víc nezmenšila(nebo nezvětšila,nevím:-) ) takže žádný vypínání jiskry nebo vstřiků. A když bych potřeboval zrychlit tak ta funkce že při plném plynu by se omezovač vyrušil.
Taky mi to celkove nepripada jako dobry napad... :) A nebylo by to nejspis tak jednoduche...Jo, kdyby se tak motor zaobiral jen tim potenciometrem od plynu... :) A take by krabicka musela prinejmensim resit, jaky nas kvalt...moje auto jede 50 v pohode na tri rychlosti..
Ta krabička by to nemusela hlídat co máš zařazenou za rychlost. Pokud bych měl něco takovýho dělat , udělal bych to následovně . Odpojil bych signál z potenciometru k řídíci jednotce a mezi něj dal krabičku která by uměla následující . Obsahovala by uP , který by načítal polohu potíku a pomocí d/A převodníku ji pouštěl do jednotky. To by bylo za normální jízdy. Pokud bych chtěl řekněme tomu udržovat rychlost 50km. Zmáčkl bych nějaká tlačítko a pustil úplně plyn. uP by vypočítaval rychlost auto z nějakého snímače a porovnávl s nastavenou. Pokud by byla menší zvedl by napětí na d/a převodníku o nějakou hodnotu . Tím by vůz začal zrychlovat. Pokud ne opět bych napětí za d/a převodníkem zvedl. Do doby než by dosáhl požadované rychlosti poté bych napětí zmenšil. Pokud by auto bylo rychle než je rychlost , napětí bych zmenšil. Pokud by řidič sešlápl plyn např o víc jak 1/4 plynu . Tato funkce by se vypla a opět by uP sledovalo polohu plyn a okamžitě jí posílalo do jednotky. Asi tak nějak bych to řešil :D A 3 tlačítka pro 50km/h , 90km/h,130 km/h :)

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od forbidden »

To co popisujes je v podstate tempomat, ve meste nepouzitelny reseni. On chce mit moznost jet treba i 40 km/h ale aby ho to nepustilo nad 50 km/h.
Za komousu jsem sice uz bastlil, ale ne do auta (nemel jsem ani ridicak) Do tech starych kramu, kde bylo skoro vsechno mechanicky to bylo v pohode, dnes je to sama elektronika. Pokud si to nekdo chce na vlastni riziko udelat, jeho vec. Ale at si to udela a vymysli sam. Takovyto napady mivaji vetsinou lidi co tomu vubec nerozumi a nedokazi si predstavit co to obnasi.
Timto nechci urazet puvodniho tazatele, ale uz jsem se setkal s takovyma najivnima napadama driv a vzdycky to bylo tak.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“