Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta
Moderátor: Moderátoři
http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=23432
je desetidílný schema. Pokud platí to na straně 15-17, tak ten drat vede do procesoru v budíkách.
PS. Nějak tam nehrajou ty roky, a na co by to do těch budíků vůbec mělo bejt vedený?
je desetidílný schema. Pokud platí to na straně 15-17, tak ten drat vede do procesoru v budíkách.
PS. Nějak tam nehrajou ty roky, a na co by to do těch budíků vůbec mělo bejt vedený?
Naposledy upravil(a) pepik9 dne 03 čer 2011, 12:42, celkem upraveno 1 x.
Ale na straně 17 (Diagram 5) je nakreslen uzel, který spojuje můj Wh/Bk vodič na pinu 20 s dalším Wh/Bk vodičem na pinu 21.
A vzhledem k tomu, že b = ukazatel teploty chladiva, ukazuje (a domnívám se, že správně), tak vodič na pinu 21 by mohl být v pořádku.
Jenomže jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer"
Jakej smysl má mít signál tachometru pro topení v kabině?
Jak má ten signál vlastně vypadat???
Naproti tomu máme 1.8L Diesel Endura DE, takže 35 Coolant temperature sensor, připojený vodičem Wh/Rd na pin 25, je součástí našeho vozu...
Takže teď bych potřeboval ještě schéma toho Instrument clusteru, nebo ho koupit a prostudovat osobně...
Mě ty letopočty sedí: 'up to' znamená 'do', nikoliv 'po' Únoru 2000, a to auto je 1996.
A vzhledem k tomu, že b = ukazatel teploty chladiva, ukazuje (a domnívám se, že správně), tak vodič na pinu 21 by mohl být v pořádku.
Jenomže jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer"
Jakej smysl má mít signál tachometru pro topení v kabině?
Jak má ten signál vlastně vypadat???
Naproti tomu máme 1.8L Diesel Endura DE, takže 35 Coolant temperature sensor, připojený vodičem Wh/Rd na pin 25, je součástí našeho vozu...
Takže teď bych potřeboval ještě schéma toho Instrument clusteru, nebo ho koupit a prostudovat osobně...
Mě ty letopočty sedí: 'up to' znamená 'do', nikoliv 'po' Únoru 2000, a to auto je 1996.
To není signál tachometru, piny 20,21 jsou nakresleny do části "g" - control unit, což by měl být procesor a snad by nějaký údaj související s teplotou vody z jednotky motoru mohl jít do té jednotky topení. Jenže bez zpětné vazby by to mohlo jedině zakázat pustit topní, když je motor studený (jen spekulace, nic jiného mě nenapadá, a to auto má nakreslené dva snímače teploty vody).
Ale: 'up to' má nakresleno u jednotky topení 7 pinů. Na straně 13 začíná "From March 2000", a až tam to má 12 pinů.
Ale: 'up to' má nakresleno u jednotky topení 7 pinů. Na straně 13 začíná "From March 2000", a až tam to má 12 pinů.
To by mohlo znamenat, že do budíku se ten signál dostane, ale už nepokračuje na J1.1 plošňáku topení, ten pustí do ventilu plný (elektrický) proud a tím zabrání vytápění kabiny i v těch nejtužších mrazech.pepik9 píše:jedině zakázat pustit topení, když je motor studený
Možná je to chyba ve schématu. Záleží na tom, které z těch dvou čidel je pro řídící jednotku a které pro topení.Habesan píše:jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer".
Neco malo k pinum muze plynout z diagnostickyho postupu v TIS. Jak to cele ma fungovat, z toho jednoznacne neplnye, ale snad pomuzou skutecnosti, ktery jsem v TIS nasel:
1. Cele to funguje, kdyz jsou v poradku pojistky F2 a F13 (tj. ty v boxu pod volantem).
2. Je-li klic zapalovani na II, ma na pojistce F13 byt napeti baterie (cca 12V)
3. Na pojistce F2 ma byt take napeti baterie
4. Pri klicku v poloze II, do ventilu ma take jit napeti baterie (mereno mezi pin 1 na konektoru u ventilu - drat VT/BK, a zemi)
5. Pri poloze klicku 0, na ventilu musi byt meritelny odpor 10-25 Ohm. Mereno na pinech ventilu, ne konektoru.
6. Pri bezicim motoru, s potenciometrem ovaldani na stredove poloze: Mezi pin 1 (VT/BK) a pin 2 (BK/GN) konektoru ventilu ma byt meritelne periodicke kolisani napeti mezi 0V a 12 V.
7. Pri klicku v poloze II (motor ale nebezi), na konektoru, ktery leze do plsone desky ovaldaciho panelu, mezi pin 12 (VT/OG) a zemi ma byt napeti baterie.
8. Pri klicku v polzoe 0, na konektoru ovladani, mezi pin 2 (OG/GN) a zemi, ma byt napeti baterie.
9. Na konektoru ovladani, mezi pin 6 (BK/RD) a zemi, ma byt meritelny odpor max 2 Ohm.
10. Mezi pin 5 na konektoru ovladani a pin 2 (BK/GN) na konektoru u ventilu, ma byt opet max. odpor 2 Ohm.
11. Bezi-li motor, ventil ma pustit teplo i kdyz odpojite ventil nebo ovladani.
12. Ovladani musi pri bezicim motoru dostavat signal z cehosi, cemu Ford rika 'Revolution center' - a sice na pin 8 (WH/BK) konektoru ovladani, jinak to netopi. Nameri-li se tu 7Volt, je signal ok.
13. No, a nakonec, mezi 'Instrument cluster' pin 20 (WH/BK) a pin 1 (WH/BK) ma byt odpor max 2Ohm (klicek v poloze 0).
Co z toho plyne? Je mozne, ze to cele muze zaviset na faktu, ze jste otocili klic na III, a bezi motor. Stojici vuz proste nemusi topit, i kdyz kapalina vre.
P.S. Psalo se tu o napojeni na tachometr. Vite jak se anglicky rekne tachometr? A jak se anglicky rekne otackomer?
1. Cele to funguje, kdyz jsou v poradku pojistky F2 a F13 (tj. ty v boxu pod volantem).
2. Je-li klic zapalovani na II, ma na pojistce F13 byt napeti baterie (cca 12V)
3. Na pojistce F2 ma byt take napeti baterie
4. Pri klicku v poloze II, do ventilu ma take jit napeti baterie (mereno mezi pin 1 na konektoru u ventilu - drat VT/BK, a zemi)
5. Pri poloze klicku 0, na ventilu musi byt meritelny odpor 10-25 Ohm. Mereno na pinech ventilu, ne konektoru.
6. Pri bezicim motoru, s potenciometrem ovaldani na stredove poloze: Mezi pin 1 (VT/BK) a pin 2 (BK/GN) konektoru ventilu ma byt meritelne periodicke kolisani napeti mezi 0V a 12 V.
7. Pri klicku v poloze II (motor ale nebezi), na konektoru, ktery leze do plsone desky ovaldaciho panelu, mezi pin 12 (VT/OG) a zemi ma byt napeti baterie.
8. Pri klicku v polzoe 0, na konektoru ovladani, mezi pin 2 (OG/GN) a zemi, ma byt napeti baterie.
9. Na konektoru ovladani, mezi pin 6 (BK/RD) a zemi, ma byt meritelny odpor max 2 Ohm.
10. Mezi pin 5 na konektoru ovladani a pin 2 (BK/GN) na konektoru u ventilu, ma byt opet max. odpor 2 Ohm.
11. Bezi-li motor, ventil ma pustit teplo i kdyz odpojite ventil nebo ovladani.
12. Ovladani musi pri bezicim motoru dostavat signal z cehosi, cemu Ford rika 'Revolution center' - a sice na pin 8 (WH/BK) konektoru ovladani, jinak to netopi. Nameri-li se tu 7Volt, je signal ok.
13. No, a nakonec, mezi 'Instrument cluster' pin 20 (WH/BK) a pin 1 (WH/BK) ma byt odpor max 2Ohm (klicek v poloze 0).
Co z toho plyne? Je mozne, ze to cele muze zaviset na faktu, ze jste otocili klic na III, a bezi motor. Stojici vuz proste nemusi topit, i kdyz kapalina vre.
P.S. Psalo se tu o napojeni na tachometr. Vite jak se anglicky rekne tachometr? A jak se anglicky rekne otackomer?
- Přílohy
-
- scrshot.png
- (115.1 KiB) Staženo 160 x
Naposledy upravil(a) lef dne 11 lis 2012, 11:38, celkem upraveno 1 x.
Mám pocit, že jsem podobný problém řešil asi 6 let nazpět a ten ventil umí buď otevřít, nebo zavřít. Intervalem otevření a zavření se regulovala teplota. PWM s 555 jsem zkoušel a nějak jsem byl neúspěšný-ventil furt otevřený, protože nestíhal zavírat-tedy bych spíše tipoval, že by mohlo jít udělátko, které by měnilo časový interval-otevřeno-zavřeno. Jsem zvědavý, jak dopadnete vy. Byla to mazda 121 a opravdu komponenty a vzhled Fiesta.