Konstrukce NAUTILA

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#16 Příspěvek od Artaban001 »

mi-ro píše:Jde o klasickou nautilu , ne kalovku. Já ji výtáhnul ze studny a má od motoru ukroucenou nerezovou hřídelku do vřetenovýho čerpadla. To je taková gumová "pochva" ve který rotuje něco jako pružina z nerezový trubky o průměru cca 15mm. Hřídel i s "červem" dneska koupím v signa pumpách v Hradci, vyměním a uvidíme. Jen mě zaujala konstrukce motorové části, ta naštěstí funguje. Nikdy jsem to nepitval a tak se aspoň ptám, co je uvnitř. Je to trvale pod vodou, musí tam být spojky gumovýho kabelu a přesto to má docela dobrej izolační odpor do země.
.

V motoru je voda. Plní se tam přes plnící otvor u vrchu, který je zašroubován. Před pár týdny jsme taky doma měnili tu spojovací hřídélku z gumovýma trojúhelníkama na konci (funguje podobně jako kardan). Tebe ta voda ale zajímat nemusí, kup si nový unašeč, to gumový pouzdro a můžeš i ten "šroub". Hlavně nezapomeň koupit tu hřídélku. Odděláš 4 šrouby a sundáš pouze nádstavbu z čerpadlem. Motor se rozdělává jinýma šroubama. Na motoru Ti zůstane unašeč. Šroub Ti zůstane "zapečen" v tý gumě. Dá se vyšroubovat, ale guma je na odpis. Nejhorší pro nás tady bylo sundat ten motorový unašeč (má obrácený závit a je sychrován červem) protože byl zarezavělý.
Unašeč pro šroub je součástí toho šroubu (ta spirálovitá trubka)
A oběhovky pro topení:
Vinutí je na suchu, rotor ve vodě. Mezi statorem a rotorem je přepážka z tenkýho, snad nerezovýho plechu. (bylo nám řečeno, že po demontáži je potřeba přepážku vyměnit a je potřebná zkouška na těsnost), ložiska jsou fluidní..

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#17 Příspěvek od Artaban001 »

Hodně mi s opravou pomohly informace zde:
http://www.elektrizator.cz/jak_na_to/ja ... autila.htm

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#18 Příspěvek od BOBOBO »

Jelikož s ní čerpeme vodu pro tři domky , tak je tento servis poměrně běžnou záležitostí . Máš tam doufám hladinové hlídání . Jsou hlavně dva typy poruchového stavu . Čerpe bez vody a jde na dvě fáze . Běžná tepelka vypne pozdě . Všechny výše zmiňované 3 díly nové , snad netřeba dodat nezkoušet ani vteřinu na sucho . Jednou ležela ta tělesa s gumou ve šrotě , ale byla bez závitu . Tak jsem na chvíli roztočil soustruh a mám na dlouho vystaráno . :D Druhou nautilu jsme před rokem zakopali do díry u řeky a je čím kropit zahrádka . Spolehlivé stroje .

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#19 Příspěvek od Artaban001 »

Protože máme vrt, máme i nainstalovanou soupravu na hlídání hladiny. Čerpadlo musí dostat vodu z 30m hloubky a natlačit ji do 200L nádrže pod tlakem 5 barů, se stane, že časem se ukroutí ty gumičky na hřídeli (k tomu se ještě přidá opotřebení gumovýho pouzdra nečistotama). Nejhorší na ty opravě je vytažení čerpadla z vrtu a znovu usazení . Vlastní výměna komponentů je banalita..

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“