![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Léto 2013
Moderátor: Moderátoři
Přesně tak. Ve městě bych nevyužil ani jedno.Hill píše:... všechno je záležitost vlastních priorit.
Chopper je hezký na dlouhé vyjížďky. Opravdu dlouhé - řekl bych je to životní styl ke kterému se snaží nějak přisrat ti rychlozbohatlíci co neví kam by natlačili peníze.
Hayabusa je zase využitelná jen na okruhu.
Jinak ještě k motorkářům. Kluci mě vzali na vyjížďku (je z ní ta fotka) bylo nás 9 já skůtr sám. Už na začátku jsem říkal když tak normálně kašlete na mě nechci Vás brzdit. Překvapení bylo když oni jezdí v podstatě předpisověji než 99% ostatních řidičů. Tedy relativně. V obci max. 70km/h mimo obec max. 110km/h. Prostě tak aby nikdo nepřišel o řidičák a měl to za minimum bodů když už.
Hill: bud rád, že nemáš černou perleť jako já. To někdy když, jsou dobré rozptylové podmínky, není pyl a nevím co vše vydrží čisté i dvě hodiny.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Do 3 válců bych nešel (tedy zkušenosti s 1,2HTP vs. Fiat 1,2). 4 jsou minimum. Nejlépe 5 a více jenže ....
Internet - metla lidstva
Hayabusu má kamarád: "Chceš se svézt? Neboj to je v pohodě..." Zdvořile jsem odmítnul. V techničáku má psanou max. rychlost 300km/h. Tady je oturbovaná. Pěkný zvuk pop off ventilu. https://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA Mě stačí moje babetta 210.
Jezdili jsme s jedním válcem, s traboši a maluchy se dvěma válci, tříválec ve Swiftu bych ale s nedodělaným čtyřválcem z haťapky nesrovnával: Japonci udělali kliku po 120° stejně, jako koncern, motor je ale vyvážený už z principu a má klidnější chod, než motor HTP (proč v něm musí být vyvažovací hřídel, když v podobné konstrukci Japonec ji nemá a přesto vibruje méně?), navíc má Japonec stejný výkon při zdvihovém objemu o čtvrtinu menším...rezis píše:...Do 3 válců bych nešel (tedy zkušenosti s 1,2HTP vs. Fiat 1,2). 4 jsou minimum. Nejlépe 5 a více jenže ....
Ten tříválec HTP ve Fabce opravdu není žádný zázrak. I ten jsem měl ve služebním autoparku, tak vím, o čem je řeč. Pak tam byl ještě 1,4TDi ve fabce kombi, ten bych vzal na milost, protože s ní docela uměl cvičit, ale je to traktor hlučnější, než traboš blahé paměti. A pak jsem také měl možnost srovnání s více, než desítkou čtyřválců, turba, biturba, osmi i šestnáctiventily, teď dva pětiválce, nedávno jsme se zbavili šestiválce MB a dalšího MB s motorem V8 od AMG, přece jen 5,5 litru a 255kW bylo na našich silnicích vlastně k ničemu, jen ten zvuk motoru byl skvělý, ale to bylo tak všechno.
Nejde proto ani tak o to, kolik má motor hrnků. Je to stejné, jako v každém jiném oboru: žádný princip není špatný, když se využije ve správném místě správným způsobem. A s tím využitím mají (zřejmě i z licenčních a patentových důvodů) někteří výrobci problém...
U toho Swiftu bude použita stejná finta jako u Fordu EcoBoost. Taky se chlubí vyvážeností. Ve skutečnosti mají "koplé" všechny řemenice i setrvák. Bez žádného vyvážení to moc nefunguje. Ono 4 taktní motor není nadarmo nazýván 4 taktní. 4 válec má hluchá místa v úvratích. 5 válec už tím netrpí. Jiná věc je třeba v traktorech nebo ve strojích kde je motor vyvážen na určité otáčky a ty většinu svého času drží.
Ale to jsme daleko od tématu dvou kol![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ale to jsme daleko od tématu dvou kol
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Internet - metla lidstva
A teď si představ, že s tím litrovým pětidveřákem Swiftem jezdím od školení na netopýra (2005) každý rok, někdy i dvakrát, ještě o asi 150 km dál. Na Pelješac do Žuljany. Předtím jsem tam jezdil taky litrovým Swiftem, ale ročník 1991, třídveřákem, koupeným v Bavorech za DM 400, který měl skvělé otevírací "uši", prostě vyklápěcí zadní boční okna. Vystačil si i bez klimatizace.