motorové kolečko - stavba
Moderátor: Moderátoři
Kámoš před lety zrestituoval les někde v Železných horých a asi třetina je CHKO, takže docela opruz, různý těžařský a dopravní omezení.
Tak si udělal na odvoz pokácených a nakrácených "metrů" kulatiny něco jako starej klasickej trakař svařenej z nerez bezešvých trubek. Balónový kolo má přímo v náboji střídavý motor s halovkama sondama se řízením modelářským regulátorem pro letadla MGM-Compro. Kolo je umístěný mnohem víc vzadu než u stavebního kolečka. Ovládání je klasickej motocyklovej "rychlopal". Baterie má škatule Lithium Ytria dole pod trakařem poblíž kola, 7 ks 60Ah. Při cestě z kopce to rekuperuje baterky.
Tvrdil mi, že s tím odveze cca 0,75 kubíku kulatiny na místo odkud se dá už traktůrkem a že se s tím ani moc nenadře, nemusí tlačit, ani moc táhnout nahoru, jen drží balanc a směr.
Tak si udělal na odvoz pokácených a nakrácených "metrů" kulatiny něco jako starej klasickej trakař svařenej z nerez bezešvých trubek. Balónový kolo má přímo v náboji střídavý motor s halovkama sondama se řízením modelářským regulátorem pro letadla MGM-Compro. Kolo je umístěný mnohem víc vzadu než u stavebního kolečka. Ovládání je klasickej motocyklovej "rychlopal". Baterie má škatule Lithium Ytria dole pod trakařem poblíž kola, 7 ks 60Ah. Při cestě z kopce to rekuperuje baterky.
Tvrdil mi, že s tím odveze cca 0,75 kubíku kulatiny na místo odkud se dá už traktůrkem a že se s tím ani moc nenadře, nemusí tlačit, ani moc táhnout nahoru, jen drží balanc a směr.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Jako že drží balanc toho třičtvrtě kubíku dřeva na jednom kole? Tak bych musel vidět, aby uvěřil .
Tomuto věřím: https://www.youtube.com/watch?v=1Tz23mputmE
Tomuto věřím: https://www.youtube.com/watch?v=1Tz23mputmE
Když to nemáš narovnaný moc do vejšky, ale spíš napříč a snažíš se to rovnoměrně rozložit na obě strany, nakonec se naučíš s tím balancovat jako provazochodec na laně s tyčí - tou se taky vyvažujou aby neslítli jak pečená cihla. Já mluvil o vyvážení zvedací síly - u klasickýho kolečka máš celou páku jen dozadu za osu otáčení kola, takže neseš její podíl danej poměrem ramen páky mezi středem kola a těžištěm nákladu a středem kola a koncem rukojetí. Když dáš ještě jedno rameno "dopředu" = na druhou stranu kola než máš rukojeti, dojde k vzájemnýmu vyvážení sil. Samozřejmě pokud bys dal dopředu moc, celý se ti to překlopí "na hlavu" a rukojeti tě vyhoděj do luftu jako kdyby tě bejk nabral na rohy - takže se to samozřejmě nesmí přehnat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Pochopil jsem, jak to myslíš, páku učím sedmáky . Reagoval jsem na toho 3/4 kubíku na kolečkách...
Nicméně, i když se s tím naučíš, v cestě bude "kamínek" který nečekáš, nevidíš (to provazochodci nemají) a když to bude fakt těžký, bude vykulený raz dva, i když to bude "na široko" nebo jakkoli jinak rozložený.
Nicméně, i když se s tím naučíš, v cestě bude "kamínek" který nečekáš, nevidíš (to provazochodci nemají) a když to bude fakt těžký, bude vykulený raz dva, i když to bude "na široko" nebo jakkoli jinak rozložený.
Kamínek s mírně podhuštěným balónem širokým skoro 30 cm nebude zas moc velkej problém. A jestli jsi někdy v životě viděl trakař, tak u něj jsou rukojeti možná o půlku víc od sebe než u stavebního kolečka. Na trakařích se spíš vozily velký ale lehký náklady, třeba otepy obilí, balíky slámy nebo zaplachtovaný seno a bylo toho naložíno tolik, že pohůnek za tím nákladem nebyl ani vidět.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Pozor, jedou tu dvě myšlenky ve vlákně a kamínek se netýkal Tvého trakaře.
Toho se týká, že jestli to má uvézt 3/4 kubíku dřeva, je na místě otázka, kolik to váží a v případě suchého smrku to bude přes tři metráky a to musí někdo držet, pokud má trakař jedno kolo... Samozřejmě i vyvažovat. Netvrdím, že to nejde, že s tím nejde popojet někde po dvoře, ale nedovadu s představit, jak někdo odněkud z lesa veze toto "v rukách".
Toho se týká, že jestli to má uvézt 3/4 kubíku dřeva, je na místě otázka, kolik to váží a v případě suchého smrku to bude přes tři metráky a to musí někdo držet, pokud má trakař jedno kolo... Samozřejmě i vyvažovat. Netvrdím, že to nejde, že s tím nejde popojet někde po dvoře, ale nedovadu s představit, jak někdo odněkud z lesa veze toto "v rukách".
Mně to stejně připadá jako taková úchylná recese. Kolečko s MCU a displejem, za kolečkem zpocenej vrávorající chlápek kterej čeká jestli mu aku klekne v půlce cesty nebo ne.
Rumuni vytahaj klády z lesa s koníkem, na palivo pořežou až doma na místě.
Kůň se napase na louce nebo dostane oves ze záhumenku za chalupou, ještě jako bonus nasere koblížky který se zaorají a pak z nich vyrostou melouny.
Rumuni vytahaj klády z lesa s koníkem, na palivo pořežou až doma na místě.
Kůň se napase na louce nebo dostane oves ze záhumenku za chalupou, ještě jako bonus nasere koblížky který se zaorají a pak z nich vyrostou melouny.
No vidíš a Česku v CHKO Železný hory klády tahat koníkem nesmíš, protože ty klády rozdírají přízemní rostlinstvo jako je mech, borůvčí a podobný. Ten trakař je v podstatě jedinná možnost jak mechanizovaně tahat dříví z místa kácení na lesní cestu, kde má na vyjímku povolenou dopravu v CHKO, podepsanou před časem samotným Bursíkem.Crifodo píše: Rumuni vytahaj klády z lesa s koníkem, na palivo pořežou až doma na místě.
Ono i na kácení každýho stromu musí žádat o povolení na MŽP.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
V NP, ktery se zove Krkonossky, je to podobny, mozna i horsi. Manika, ktery tam zije leta, pro drevo do lesa ze stejnych duvodu nepustili s konikem.Celeron píše:No vidíš a Èesku v CHKO Železný hory klády tahat koníkem nesmíš, protože ty klády rozdírají pøízemní rostlinstvoCrifodo píše: Rumuni vytahaj klády z lesa s koníkem, na palivo poøežou až doma na místì.
Drevo pak dostavali z lesa ekologicky vrtulnikem
dejte blba vystudovat ekologii a máte environ mentála, co je na tom divnýho.
http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=104&clanek=041036
V Rumunsku mají vidláci ještě selský rozum, tak netahají ani klády vrtulníkem, ani se nepotácejí pod kolečkem s displejem v močálu.
http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=104&clanek=041036
V Rumunsku mají vidláci ještě selský rozum, tak netahají ani klády vrtulníkem, ani se nepotácejí pod kolečkem s displejem v močálu.
- Monogatari
- Příspěvky: 100
- Registrován: 03 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Holešov