zapojeni centralu k alarmu
Moderátor: Moderátoři
centrál
Auto relé používají pouze jeden zapínací nebo pøepínasí kontakt, proto je nutno použít 4 ks relé, staèí s zapínacím kontaktem. Na jeden drát z alarmu kde pøichází impuls zamykací - polarity zapojíš cívku 2 relé, druhý konec vinutí obou relé zapojíš na plus, to znamená vinutí budou u obou relé paralelnì zapojena. Na druhý drát od alarmu, kde pøichází odmykací impuls dáš taky paralelnì vinutí dvou zbývajících relé a zapojíš taky druhý pol vinutí na plus. Ted si je oznaèíme 1 relé a, druhé relé B, tøetí relé C, ètvrté relé D. Na drát è1 od centrálu zapojíè kontakt zapínací , pohyblivý relé a a relé c. Na druhý drát centrálu zapojíš kontakt zapí nací pohyblivý relé b a d. Na závìr pevný zapínací kontakt relé a , a relé d zapojíš plus polaritu. Na kontakt pevný zapínací relé b, a relé c zapojíš zápornou polaritu. Funkce je následující: dálkou zapneš alárm a na zamykacím drátu od alarmu se na krátký okamžik obìví zamykací -. relé AB pøitahnou na kratký okamžik a svými kontakty dají na jednotlivé draty + a -, tím zamknou. Když odjistíš alárm totéž udìlají relé CD a dají na dráty centrálu + a - ale opaènì a auto odemknou. Zdraví Honza
Re: Centrál
HONZA.S píše:Už to mám vymyšlený, pošli mejlovou adresu a já ti na ní pošlu schema. Zdraví Honza
JJ, presne tak, jak rikas... Mail je inzaghi@seznam.cz
Moc diky...
Re: centrál
Jak jsem to tak cetl, jsem z toho jelenHONZA.S píše:Auto relé používají pouze jeden zapínací nebo pøepínasí kontakt, proto je nutno použít 4 ks relé, staèí s zapínacím kontaktem. Na jeden drát z alarmu kde pøichází impuls zamykací - polarity zapojíš cívku 2 relé, druhý konec vinutí obou relé zapojíš na plus, to znamená vinutí budou u obou relé paralelnì zapojena. Na druhý drát od alarmu, kde pøichází odmykací impuls dáš taky paralelnì vinutí dvou zbývajících relé a zapojíš taky druhý pol vinutí na plus. Ted si je oznaèíme 1 relé a, druhé relé B, tøetí relé C, ètvrté relé D. Na drát è1 od centrálu zapojíè kontakt zapínací , pohyblivý relé a a relé c. Na druhý drát centrálu zapojíš kontakt zapí nací pohyblivý relé b a d. Na závìr pevný zapínací kontakt relé a , a relé d zapojíš plus polaritu. Na kontakt pevný zapínací relé b, a relé c zapojíš zápornou polaritu. Funkce je následující: dálkou zapneš alárm a na zamykacím drátu od alarmu se na krátký okamžik obìví zamykací -. relé AB pøitahnou na kratký okamžik a svými kontakty dají na jednotlivé draty + a -, tím zamknou. Když odjistíš alárm totéž udìlají relé CD a dají na dráty centrálu + a - ale opaènì a auto odemknou. Zdraví Honza
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: centrál
Jeste jednou Ti moc dekuju, sice nevim, jak to dam dohromady, ale budu se snazit.HONZA.S píše:Musíš to mýt pøed sebou namalováný pak je to jásný já bych z toho byl tøeba Muflon.
Re: Centrál
Tak tad yv tom pøípadì snad staèí to relé jedno ne?? Zamysli se nad tím, na jednu stranu to ovládá plus a na druhou mínus, takže staèí pøehodit polaritu jan pro jeden smìr... Jak jednoduché...HONZA.S píše:Tak to máš tu nejhorší variantu, která existuje. Jablotron zamyká a odmyká - polem na jeden na dva dráty každý zvlášt. To znamená že ty musíš s relé postavit pøepínaèe polarity. Kup dvì pøepínací relé auto na 12V. Veèer se pokusím nìco namalovat. Nejlepší by bylo kdyby jsi mi poslal na mejl janskrceny@seznam. cz schema toho tvýho centrálu s popisem, oskenuj. Já veèer když bude èas nìco vymyslím a pošlu zpìt. Zdraví Honza
musí být dvì, protože alárm jablotron po jednom drátì zamyká a po druhém odmyká. Impulsy jsou krátké i když se dají nastavit prodloužení na asi 3sek. Tyto dráty nejsou silové, mohou spínat max relé. Kdyby jsi dal pøepínací kontakt tak v klidu relé by to stále zamykalo nebo odmykalo a i v klidu by tam tek proud, takže na každý drát od alarmu musí být jedno relé se zap. kontaktem, jedno bude spínat + a jedno -.