zapojeni centralu k alarmu

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
HONZA.S

centrál

#16 Příspěvek od HONZA.S »

Auto relé používají pouze jeden zapínací nebo pøepínasí kontakt, proto je nutno použít 4 ks relé, staèí s zapínacím kontaktem. Na jeden drát z alarmu kde pøichází impuls zamykací - polarity zapojíš cívku 2 relé, druhý konec vinutí obou relé zapojíš na plus, to znamená vinutí budou u obou relé paralelnì zapojena. Na druhý drát od alarmu, kde pøichází odmykací impuls dáš taky paralelnì vinutí dvou zbývajících relé a zapojíš taky druhý pol vinutí na plus. Ted si je oznaèíme 1 relé a, druhé relé B, tøetí relé C, ètvrté relé D. Na drát è1 od centrálu zapojíè kontakt zapínací , pohyblivý relé a a relé c. Na druhý drát centrálu zapojíš kontakt zapí nací pohyblivý relé b a d. Na závìr pevný zapínací kontakt relé a , a relé d zapojíš plus polaritu. Na kontakt pevný zapínací relé b, a relé c zapojíš zápornou polaritu. Funkce je následující: dálkou zapneš alárm a na zamykacím drátu od alarmu se na krátký okamžik obìví zamykací -. relé AB pøitahnou na kratký okamžik a svými kontakty dají na jednotlivé draty + a -, tím zamknou. Když odjistíš alárm totéž udìlají relé CD a dají na dráty centrálu + a - ale opaènì a auto odemknou. Zdraví Honza

89.102.161.89

Re: Centrál

#17 Příspěvek od 89.102.161.89 »

HONZA.S píše:Už to mám vymyšlený, pošli mejlovou adresu a já ti na ní pošlu schema. Zdraví Honza

JJ, presne tak, jak rikas... Mail je inzaghi@seznam.cz
Moc diky...

89.102.161.89

Re: centrál

#18 Příspěvek od 89.102.161.89 »

HONZA.S píše:Auto relé používají pouze jeden zapínací nebo pøepínasí kontakt, proto je nutno použít 4 ks relé, staèí s zapínacím kontaktem. Na jeden drát z alarmu kde pøichází impuls zamykací - polarity zapojíš cívku 2 relé, druhý konec vinutí obou relé zapojíš na plus, to znamená vinutí budou u obou relé paralelnì zapojena. Na druhý drát od alarmu, kde pøichází odmykací impuls dáš taky paralelnì vinutí dvou zbývajících relé a zapojíš taky druhý pol vinutí na plus. Ted si je oznaèíme 1 relé a, druhé relé B, tøetí relé C, ètvrté relé D. Na drát è1 od centrálu zapojíè kontakt zapínací , pohyblivý relé a a relé c. Na druhý drát centrálu zapojíš kontakt zapí nací pohyblivý relé b a d. Na závìr pevný zapínací kontakt relé a , a relé d zapojíš plus polaritu. Na kontakt pevný zapínací relé b, a relé c zapojíš zápornou polaritu. Funkce je následující: dálkou zapneš alárm a na zamykacím drátu od alarmu se na krátký okamžik obìví zamykací -. relé AB pøitahnou na kratký okamžik a svými kontakty dají na jednotlivé draty + a -, tím zamknou. Když odjistíš alárm totéž udìlají relé CD a dají na dráty centrálu + a - ale opaènì a auto odemknou. Zdraví Honza
Jak jsem to tak cetl, jsem z toho jelen :oops:

HONZA.S

centrál

#19 Příspěvek od HONZA.S »

Musíš to mýt pøed sebou namalováný pak je to jásný já bych z toho byl tøeba Muflon.

ynzaghy

Re: centrál

#20 Příspěvek od ynzaghy »

HONZA.S píše:Musíš to mýt pøed sebou namalováný pak je to jásný já bych z toho byl tøeba Muflon.
Jeste jednou Ti moc dekuju, sice nevim, jak to dam dohromady, ale budu se snazit.

Milinek2

#21 Příspěvek od Milinek2 »

No já používám pro takové ovládíní dvì pøepínací relátka, pøíjde mi to daleko jednodušší...

83.208.240.105

Re: Centrál

#22 Příspěvek od 83.208.240.105 »

HONZA.S píše:Tak to máš tu nejhorší variantu, která existuje. Jablotron zamyká a odmyká - polem na jeden na dva dráty každý zvlášt. To znamená že ty musíš s relé postavit pøepínaèe polarity. Kup dvì pøepínací relé auto na 12V. Veèer se pokusím nìco namalovat. Nejlepší by bylo kdyby jsi mi poslal na mejl janskrceny@seznam. cz schema toho tvýho centrálu s popisem, oskenuj. Já veèer když bude èas nìco vymyslím a pošlu zpìt. Zdraví Honza
Tak tad yv tom pøípadì snad staèí to relé jedno ne?? Zamysli se nad tím, na jednu stranu to ovládá plus a na druhou mínus, takže staèí pøehodit polaritu jan pro jeden smìr... Jak jednoduché...

HONZA.S

#23 Příspěvek od HONZA.S »

musí být dvì, protože alárm jablotron po jednom drátì zamyká a po druhém odmyká. Impulsy jsou krátké i když se dají nastavit prodloužení na asi 3sek. Tyto dráty nejsou silové, mohou spínat max relé. Kdyby jsi dal pøepínací kontakt tak v klidu relé by to stále zamykalo nebo odmykalo a i v klidu by tam tek proud, takže na každý drát od alarmu musí být jedno relé se zap. kontaktem, jedno bude spínat + a jedno -.

Milinek2

#24 Příspěvek od Milinek2 »

No tady ale pøeci nikdo nepotøebu spínat žádné silové napìtí... Jak jsem pochopil, tak se jedná o ovládání centrálu s øídící jednotkou a u takovéé staèí ty slabé impulsy, co jdou z jednotky alarmu... takže staèí jen ten jeden impuls pøepólovat do plusu, za použití toho jednoho relé...

HONZA.S

centrál

#25 Příspěvek od HONZA.S »

Máš pravdu v tom, že se nespíná nic silovì ale na dvouch relé trvám.

ynzaghy

central+alarm

#26 Příspěvek od ynzaghy »

Tak se domluvte chlapy, koli relatek si mam koupit

HONZA.S

centrál.

#27 Příspěvek od HONZA.S »

Kup dvì ty impulsi musí být nezavislé na sobì a staèí zapínacíim kontaktem. Kdybych to schema vidìl døív namaloval bych ti ho jednodušší.

Návštěvník

#28 Příspěvek od Návštěvník »

Takze jestli jsem to pochopil spravne. Krabicku od centralu zapojim na baterku- napajeni.
Pak vezmu draty zamykani, odemykani a dotku se plusu na baterce???? Kdyz nic, tak se dotknu minusu...[/quote]

Hlavne to udelkej kazdym dratem zvlast, ne obema naraz ...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“