Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?
Moderátor: Moderátoři
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Máme různá kola s oběma typy ventilků a teď jsme dostali pro dítě ještě kolo s galuskovým ventilkem. Jen na jedné nápravě.To je radost,mít několik šlaufků.
Naštěstí novější drahé pumpičky mají nástrčný díl a upínací páčku bez šroubování. Ale například stojatá pumpička z Lídlu (snad aby potvrdila moje zkušenosti s výrobky z L.) při pumpování kola udělala prásk a přestala foukat.Dole něco odletělo a je tam díra. Asi nějaká přetlaková pojistka(?). Dal jsem tam prozatimně(čili nafurt)šroub M5 a funguje.
Naštěstí novější drahé pumpičky mají nástrčný díl a upínací páčku bez šroubování. Ale například stojatá pumpička z Lídlu (snad aby potvrdila moje zkušenosti s výrobky z L.) při pumpování kola udělala prásk a přestala foukat.Dole něco odletělo a je tam díra. Asi nějaká přetlaková pojistka(?). Dal jsem tam prozatimně(čili nafurt)šroub M5 a funguje.
Nedávno jsem zahlédl někde v Kauflandu sadu redukcí a tak sem neodolal a za asi 45.Kč sem sáček s třema mosaznýma nástavečkama zakoupil. Některé sem si i "vyrobil" ze starých částí ventilků z moto duší a čepičky do ní vletované a pochopitelně provrtané I kuželový konec ze zničeného šlahounku sem použil a vletoval do "závitovky" od ventilku. Pokus vše vyfotit pohromadě posílám.Kompresor na 230V a jeden na 12V a dvě hustilky.V každé je jeden druh šlahounku - velo / moto. Je to asi vše co mám k pumpování. Jo, ten přechod na galuskový ventilek v té sadě chyběl a tak snad někdy příště na něj někde narazím.
- Přílohy
-
- redukce.JPG
- (88.59 KiB) Staženo 78 x
-
- vzduch pro duše.JPG
- (110.46 KiB) Staženo 78 x
v tomto vláknì se øeší ventilky tak se sem pøipojím: Zatím jsem nepøišel na to jak bezproblémovì hustit konpresorem duše s galuskovým ventilkem. Ideálnì kdyby to šlo pøes nìjakou redukci klasickou hustící pistolí s manometrem která bývá u kompresorù. Zkoušel jsem i redukci z galuskového na autoventilek (nìco takového https://1url.cz/HKOIL ), ale s tím mi to nešlo (docházelo tam k nežádoucí kolizi "støedové tyèky" v koncovce (která má za úkol u autoventilku zatlaèit kolíèek v autoventilku) s "tyèkou" galuskového ventilku. Máte na tohle nìkdo øešení které funguje?
Dohušťuji na benzínový pumpě motorovým kompresorem, vzadu je ventilek
"automobilní" (tam koncovka sedne á la prdel na nočník) vpředu mám trvale
redukčku cca 20mm PE benzínové hadičky se starého pionýra, hotovo.
Ruční hustilka byla konstrukční paskvil: chyběl sací otvor vzduchu ! po úvaze pomohlo
vrtnout válec stěny pumpy na Φ4mm asi 60mm před horní úvratí pístu a je to![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(zručný kutil vyrobí z kompresoru vyřazené ledničky - pokud je v dosahu
el.zásuvky, bazmek poslouží i jinde - střikání barvy, tlakování míče, karimatky apod.)
"automobilní" (tam koncovka sedne á la prdel na nočník) vpředu mám trvale
redukčku cca 20mm PE benzínové hadičky se starého pionýra, hotovo.
Ruční hustilka byla konstrukční paskvil: chyběl sací otvor vzduchu ! po úvaze pomohlo
vrtnout válec stěny pumpy na Φ4mm asi 60mm před horní úvratí pístu a je to
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(zručný kutil vyrobí z kompresoru vyřazené ledničky - pokud je v dosahu
el.zásuvky, bazmek poslouží i jinde - střikání barvy, tlakování míče, karimatky apod.)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
To je přesně vychmátnutá podstata problému: v duši auta, ale i mopedu, je dost vzduchu, aby to odfouknutí nezpůsobilo nijak významnou ztrátu tlaku. Objem duše kola je mnohem menší a tlak (snad s výjimkou horských, které se funí podobně, jako auta, kolem těch 2,5 baru) může být i přes 8 barů (u silniček). Při takovém tlaku ten vzduch odfoukává podstatně ochotněji...BOBOBO píše:...Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...
Takže jde jen o to, mít ten zpětný ventilek na straně pumpičky nebo šroubení šlauchu a nacvičit si rychlou demontáž bez zbytečného úniku.
Měl jsem obdobný problém.
Poté, co mě přestalo bavit foukat kola na bicyklu ručně, pořídil jsem si bateriový kompesorek s tím pitomým šroubovacím šlauškem a než jsem ho odšroubil, půlka tlaku byla pryč. Tak jsem s ním švihnul (přesněji vrátil jsem ho do Lidlu jako nepoužitelný) a pořídil si kompresorek s normálním šlauškem.
Ten se oddělává v mžiku...
Poté, co mě přestalo bavit foukat kola na bicyklu ručně, pořídil jsem si bateriový kompesorek s tím pitomým šroubovacím šlauškem a než jsem ho odšroubil, půlka tlaku byla pryč. Tak jsem s ním švihnul (přesněji vrátil jsem ho do Lidlu jako nepoužitelný) a pořídil si kompresorek s normálním šlauškem.
Ten se oddělává v mžiku...
Naposledy upravil(a) JoDiK dne 19 led 2022, 22:59, celkem upraveno 1 x.
Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou. Takže jednou rukou co nejrychleji odšroubováváte převlečnou maticí a zbylými končetinami převracíte pumpičku... skvělé.
Koupil jsem si nakonec docela drahou pumpičku s pákovým mechanizmem a jde to skvěle.
Mimochodem ty staré plechové socialistické pumpičky taky stály od určité doby za prd. Spodní díl, kam se šrouboval šlaufek se vyvalil, protože spodní zaslepovací plech začali dělat slabší. A než jsem napumpoval obě kola po zimě, měl jsem na dlani puchýř.
Koupil jsem si nakonec docela drahou pumpičku s pákovým mechanizmem a jde to skvěle.
Mimochodem ty staré plechové socialistické pumpičky taky stály od určité doby za prd. Spodní díl, kam se šrouboval šlaufek se vyvalil, protože spodní zaslepovací plech začali dělat slabší. A než jsem napumpoval obě kola po zimě, měl jsem na dlani puchýř.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Já teda mám provedení, kde se točí jen ta převlečná matice, a s redukcí galuska/moto to funguje perfektně.PavelFF píše:Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou.
Ale nezkusil jsi, když už máš tu převlečnou matici napevno, točit s tím bez pumpičky?
Taková blbost a tolik trápení okolo ní, s tím jak lidstvo poztrácí kdysi samozřejmé technogické principy a na trhu je převaha šmejdů, které by se tam kdysi neudržely.
Ty úhlové koncovky s páčkou mají někdy tak tuhý chod, že se současně vylomí spodek ventilku z duše.
Hlavně ale moderní čínské duše je často třeba dotlakovávat pořád, nevím jak toho číňan dosáhl.
Ty úhlové koncovky s páčkou mají někdy tak tuhý chod, že se současně vylomí spodek ventilku z duše.
Hlavně ale moderní čínské duše je často třeba dotlakovávat pořád, nevím jak toho číňan dosáhl.
Zkoušelo se všelicos ! Tak například - nouzově (na cestě) dofoukat duši velocipédu
upravenou bombičkou CO₂ (z autosifonové láhve, kdysi u nás populární)
bohužel utěsnit dokonale se nedalo a většina tlaku média šla neproduktivně
do luftu s doprovodným efektem silného podchlazení patrony![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
upravenou bombičkou CO₂ (z autosifonové láhve, kdysi u nás populární)
bohužel utěsnit dokonale se nedalo a většina tlaku média šla neproduktivně
do luftu s doprovodným efektem silného podchlazení patrony
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)