Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#16 Příspěvek od FERYACT »

Já jsem to řešil tak,že jsem šroubováním ventil takřka uzavřel a pak při vyšroubování uniká méně vzduchu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#17 Příspěvek od BOBOBO »

Je fakt , že už jsem na všech kolech vyměnil duše za ty s autoventilkem a foukám tou pistolkou s manometrem . Na svou hmotnost foukám předek Esky na 3,5 a zadek na 5 .

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#18 Příspěvek od Artaban001 »

Na zadním mám autoventilek a na přední ten s tou gumičkou. Takže foukání kola vyžaduje dva šlaušky, nebo redukci..

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od PavelFF »

Máme různá kola s oběma typy ventilků a teď jsme dostali pro dítě ještě kolo s galuskovým ventilkem. Jen na jedné nápravě.To je radost,mít několik šlaufků.

Naštěstí novější drahé pumpičky mají nástrčný díl a upínací páčku bez šroubování. Ale například stojatá pumpička z Lídlu (snad aby potvrdila moje zkušenosti s výrobky z L.) při pumpování kola udělala prásk a přestala foukat.Dole něco odletělo a je tam díra. Asi nějaká přetlaková pojistka(?). Dal jsem tam prozatimně(čili nafurt)šroub M5 a funguje.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#20 Příspěvek od Hydrawerk »

Divný. Máme v rodině různé bicykly s automobilovým ventilkem a používáme šlauch s čudlíkem nebo pumpičku Vella Mini s čudlíkem. Funguje to dobře.
http://shop.vellacz.eu/index.php?main_p ... ucts_id=20

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#21 Příspěvek od milous2 »

Nedávno jsem zahlédl někde v Kauflandu sadu redukcí a tak sem neodolal a za asi 45.Kč sem sáček s třema mosaznýma nástavečkama zakoupil. Některé sem si i "vyrobil" ze starých částí ventilků z moto duší a čepičky do ní vletované a pochopitelně provrtané I kuželový konec ze zničeného šlahounku sem použil a vletoval do "závitovky" od ventilku. Pokus vše vyfotit pohromadě posílám.Kompresor na 230V a jeden na 12V a dvě hustilky.V každé je jeden druh šlahounku - velo / moto. Je to asi vše co mám k pumpování. Jo, ten přechod na galuskový ventilek v té sadě chyběl a tak snad někdy příště na něj někde narazím.
Přílohy
redukce.JPG
(88.59 KiB) Staženo 78 x
vzduch pro duše.JPG
(110.46 KiB) Staženo 78 x

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#22 Příspěvek od sr71 »

v tomto vláknì se øeší ventilky tak se sem pøipojím: Zatím jsem nepøišel na to jak bezproblémovì hustit konpresorem duše s galuskovým ventilkem. Ideálnì kdyby to šlo pøes nìjakou redukci klasickou hustící pistolí s manometrem která bývá u kompresorù. Zkoušel jsem i redukci z galuskového na autoventilek (nìco takového https://1url.cz/HKOIL ), ale s tím mi to nešlo (docházelo tam k nežádoucí kolizi "støedové tyèky" v koncovce (která má za úkol u autoventilku zatlaèit kolíèek v autoventilku) s "tyèkou" galuskového ventilku. Máte na tohle nìkdo øešení které funguje?

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od PotPalo »

Však normálne, použiješ dve redukcie. Jednu z autoventilu na klasický, a do nej z klasického na galúskový. Prípadne medzi to ešte môžeš dať aj hadičku z pumpy.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#24 Příspěvek od konosuke »

Dohušťuji na benzínový pumpě motorovým kompresorem, vzadu je ventilek
"automobilní" (tam koncovka sedne á la prdel na nočník) vpředu mám trvale
redukčku cca 20mm PE benzínové hadičky se starého pionýra, hotovo.
Ruční hustilka byla konstrukční paskvil: chyběl sací otvor vzduchu ! po úvaze pomohlo
vrtnout válec stěny pumpy na Φ4mm asi 60mm před horní úvratí pístu a je to :wink:
(zručný kutil vyrobí z kompresoru vyřazené ledničky - pokud je v dosahu
el.zásuvky, bazmek poslouží i jinde - střikání barvy, tlakování míče, karimatky apod.)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#25 Příspěvek od Hill »

BOBOBO píše:...Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...
To je přesně vychmátnutá podstata problému: v duši auta, ale i mopedu, je dost vzduchu, aby to odfouknutí nezpůsobilo nijak významnou ztrátu tlaku. Objem duše kola je mnohem menší a tlak (snad s výjimkou horských, které se funí podobně, jako auta, kolem těch 2,5 baru) může být i přes 8 barů (u silniček). Při takovém tlaku ten vzduch odfoukává podstatně ochotněji...
Takže jde jen o to, mít ten zpětný ventilek na straně pumpičky nebo šroubení šlauchu a nacvičit si rychlou demontáž bez zbytečného úniku.

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#26 Příspěvek od JoDiK »

Měl jsem obdobný problém.
Poté, co mě přestalo bavit foukat kola na bicyklu ručně, pořídil jsem si bateriový kompesorek s tím pitomým šroubovacím šlauškem a než jsem ho odšroubil, půlka tlaku byla pryč. Tak jsem s ním švihnul (přesněji vrátil jsem ho do Lidlu jako nepoužitelný) a pořídil si kompresorek s normálním šlauškem.
Ten se oddělává v mžiku...
Přílohy
237549_hadicka-300-mm-se-zakladnim-ventilkem.jpg
Naposledy upravil(a) JoDiK dne 19 led 2022, 22:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#27 Příspěvek od PavelFF »

Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou. Takže jednou rukou co nejrychleji odšroubováváte převlečnou maticí a zbylými končetinami převracíte pumpičku... skvělé.
Koupil jsem si nakonec docela drahou pumpičku s pákovým mechanizmem a jde to skvěle.

Mimochodem ty staré plechové socialistické pumpičky taky stály od určité doby za prd. Spodní díl, kam se šrouboval šlaufek se vyvalil, protože spodní zaslepovací plech začali dělat slabší. A než jsem napumpoval obě kola po zimě, měl jsem na dlani puchýř.
Přílohy
Nástavec k pumpičce .jpg

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#28 Příspěvek od tomasjedno »

PavelFF píše:Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou.
Já teda mám provedení, kde se točí jen ta převlečná matice, a s redukcí galuska/moto to funguje perfektně.
Ale nezkusil jsi, když už máš tu převlečnou matici napevno, točit s tím bez pumpičky?

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#29 Příspěvek od Crifodo »

Taková blbost a tolik trápení okolo ní, s tím jak lidstvo poztrácí kdysi samozřejmé technogické principy a na trhu je převaha šmejdů, které by se tam kdysi neudržely.
Ty úhlové koncovky s páčkou mají někdy tak tuhý chod, že se současně vylomí spodek ventilku z duše.
Hlavně ale moderní čínské duše je často třeba dotlakovávat pořád, nevím jak toho číňan dosáhl.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#30 Příspěvek od konosuke »

Zkoušelo se všelicos ! Tak například - nouzově (na cestě) dofoukat duši velocipédu
upravenou bombičkou CO₂ (z autosifonové láhve, kdysi u nás populární)
bohužel utěsnit dokonale se nedalo a většina tlaku média šla neproduktivně
do luftu s doprovodným efektem silného podchlazení patrony :(
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“