Pro řidiče: Novinky a změny k 1.1.2016
Moderátor: Moderátoři
Pořád nevím, jak může, nebo mohl mít řidičák vliv na to co táhnu za osobákem? To slyším poprvé. To jako bylo a je v tom řidičáku uvedená hmotnost přívěsu co můžu táhnout? Mě ho měnili sice v roce 2014, ale nic tam není. To je snad záležitost OTP.BOBOBO píše:Vtip je v tom , že starý řidičák i prázdný vozík bere jako plný-teoretický , nový řidičák vidí hmotnost v okamžiku kontroly .
Vtip je v tom, že se od roku 2000 rozšířila povinnost projít zkouškou na jízdu s přívěsem i pro řidiče osobáků - do tý doby tě ji v autoškole nikdo neučil, od platnosti 361/2000Sb už na to jsou vyhrazený hodiny. V řidičáku tudíž musíš mít vyznačenou i skupinu B+E , abys mohl jezdit s vozejkem o větší váze jak 750kg za osobákem.
Podrobnosti viz http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/rid ... ke-prukazy .
Podrobnosti viz http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/rid ... ke-prukazy .
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Není řešení si nechat udělat novou kartičku?BOBOBO píše:Konkrétní , ty "nové" jsou vydané dle jiného prováděcího předpisu , kde je toto z.kurveně uvedeno , ale nikdo s tím nic nedělá . Takže odhad cca 2 roky vydané a novější . Mám těch 750 , ale Š120 má něco přes 250 a felda 340 . Takže jsem out . A jezdím s pokutou v zádech .
Já to stejně nechápu s tím řidičákem. Pokud má někdo jen Béčko. tak prostě musí dodržovat maximální celkovou váhu 3500kg a zároveň nesmí přesáhnout u vozejku váhu danou v TP daného vozidla pro to, co potáhne, ne? Co je komu po tom, jestli vezu za feldou na vozejku s nosností 750 kg ledničku o váze 100 kg? Jak může počítat, že mám za autem celou váhu 750 kg, když to není pravda?
Omyl, nemůžeš si takto zkracovat trasu:stasek píše:U značky PRŮJEZD ZAKÁZÁN se za důvod
vjetí do označeného úseku NEPOVAŽUJE
objíždění dopravně složité situace nebo
zkracování trasy.
Takže si takto můžu zkracovat trasu. To nakonec je jedinej důvod, proč projet cestu takto označenou. Ta značka mohla být tedy zrušena. Nebo je to snad jinak?
za důvod vjetí do takto označeného úseku se POVAŽUJE pouze dopravní obsluha (bydliště, zásobování, služby s cílem v daném úseku nebo v něm ochrana zdraví, života a majetku), rozhodně vylučuje průjezd kvůli zkracování trasy nebo objíždění dopravně složité situace.
Kdo nesplňuje některou z výše uvedených podmínek, nemá v úseku vymezeném značkou PRŮJEZD ZAKÁZÁN s vozidlem co pohledávat. Výjimkou je pokyn příslušníka policie řídícího dopravu před místem se složitou dopravní situací.
Nevím, kdo tvoří tak zdeúřední formulace pro radost advokátům...
Hille, tak teď jsem na vážkách- pojedu ke známým na návštěvu, bydlí v ulici kde je průjezd zakázán. Tak k nim k baráku ani nemůžu zajet? Musím nechat auto před značkou?
Já tuhle značku bral vždy tak, že když tam vjedu, tak tam musím kvůli něčemu zastavit. Třeba si do trafiky skočit pro cigára.
Já tuhle značku bral vždy tak, že když tam vjedu, tak tam musím kvůli něčemu zastavit. Třeba si do trafiky skočit pro cigára.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Projetí se bere bez zastavení. Pokud tam máš důvod zastavit - neboli uvést vozidlo do klidu na dobu potřebnou k naložení/vyložení nákladu nebo osob, už to je opravňující k vjetí za tuhle značku. Zastavení jen jako uvedení vozidla do klidu z důvodu vyřešení dopravní situace (např. dání přednosti) se za takovej důvod nepovažuje.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Když jedu k někomu na návštěvu, je jedno, zda jsem něco přivezl, odvezl nebo nic. Počítá se to jako dopravní obsluha.
O trafice a cigárech novela neříká nic, ostatně v takové uličce asi ani ta trafika nebude, leda tak zásobovací rampa sámošky (tudy bys za určitých podmínek mohl cigára taky získat, napoprvé možná jen s podmínkou...).
Instruktor autoškoly povídal, že omezení průjezdu se neumísťuje tam, kde je prodejna, a lze předpokládat příjezd většího počtu aut denně. Nebo naopak - když už je ulicí jednou průjezd zakázaný, dost to zkomplikuje proces případného povolení ke zřízení prodejny, pokud by o to někdo žádal později.
To se opět netýká zásobování prodejen - kolem už uvedené zadní rampy prodejny průjezd zakázaný být může.
O trafice a cigárech novela neříká nic, ostatně v takové uličce asi ani ta trafika nebude, leda tak zásobovací rampa sámošky (tudy bys za určitých podmínek mohl cigára taky získat, napoprvé možná jen s podmínkou...).
Instruktor autoškoly povídal, že omezení průjezdu se neumísťuje tam, kde je prodejna, a lze předpokládat příjezd většího počtu aut denně. Nebo naopak - když už je ulicí jednou průjezd zakázaný, dost to zkomplikuje proces případného povolení ke zřízení prodejny, pokud by o to někdo žádal později.
To se opět netýká zásobování prodejen - kolem už uvedené zadní rampy prodejny průjezd zakázaný být může.
Ale dá se to krásně obejít. Samozřejmě se tam vjede, zaparkuje se u některého baráku, zajde se mrknout na zvonky nebo do obchodu a skočí do auta, nastartuje a jede dál. I to je dopravní obsluha, jen to asi neuspoří tolik času, ale když tam ten hledaný nakonec nebydlí, tak co? Máme tady takové značení a znamená to opravdu zákaz volného projíždění, ale paralelně je k tomu ulice, kterou se dá projíždět bez omezení, takže jen blbec by si komplikoval život pokud tam opravdu nepotřebuje jet.
Nemyslím si - můj Drobek má pohotovostní váhu kolem 1250kilo - a má povolený tahat 450kg nebržděnejch nebo 900kg bržděnejch - přitom fábule ze současný produkce (III.řada) má při pohotovostní váze necelejch 1100kg povolený táhnout až 2 tuny brzděnýho přívěsu!!!! A podle srovnání v jedný diskusi na škodahome.cz to záleží od použitý motorizace a tím i velikosti/výkonu brzd = 110koňový TSI má vyšší povolenou váhu přívěsu než 90koňový ...BOBOBO píše:...Jinak je mi prd platné , že mám B+E , výrobce auta mne omezuje . Asi jeden z dalších tahů pro prodej cizích aut ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ekkar- hm, to jsou taky zajímavý hodnoty. Moje Felda má 400kg nebržděný, 1000kg bržděný. Připadne mě, že si ty čísla tahají z klobouku...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Celková hmotnost přívěsu nesmí být větší než 80% pohotovostní hmotnosti tažného vozidla,a smí být nejvýše 1800 kg. To plati pre brzdeny prives. Potom tam Nahodia nejaky koeficient pre brzdy, vahu automobilu, a rozlozenie vahy na prednu a zadnu napravu.
Preto ma lada 510 nebrzdeneho a felicia len 400. Felda je lachsia celkovo, a na zadnej naprave ma malu hmotnost.
Preto ma lada 510 nebrzdeneho a felicia len 400. Felda je lachsia celkovo, a na zadnej naprave ma malu hmotnost.