kentan píše:dred píše:V robote mi fičia takéto zdroje v lokomotívach...v pohode 14V / 20-30A, len trafo a tlmivka sú dosť veľké...
Mohl bych poprosit o trošku čitelnější schéma?
trošku strpenia... v robote asi nájdem lepší sken až by bol záujem...
Riadiaci obvod je legenda B260D ,budiaci tranzistor KF517 (KFY18), "spínače" pôvodne KUN40 (teraz používam bežné náhrady IRF...IRFP....) výkonové "rýchle" diody KYW31 +nejaká bižutéria.. napájané je to z trolejového napätia 180 až 300V jednosmerných (v bani) ale funguje v pohode od 150 do 400V. Pri dobrom nastavení a zladení (podľa použitých komponentov) je to v podstate nezničiteľné...pri skrate cikluje - skúša znovu nabiehnúť,pri prekročení prúdu obmedzí napätie - prúd si drží (samozrejme že do určitej hodnoty min.napätia - potom to vyhodnotí ako skrat - prúdove obmedzí spínacie tranzistory).
Je to síce stará koncepcia zo začiatku 90tych rokov,ale funguje to do dnes....závady ktoré na tom vznikajú sú spôsobené na 99 % len vibráciami a otrasmi lokomotívy (sem-tam niečo uletí).
Použité súčiastky sú väčšinou staré Tesly (rok výroby 198x a menej).
To 1% závad býva spôsobené vadou nejakej "dnešnej" súčiastkovej náhrady,alebo diletanstvom "inštalatéra" - plošný spoj skrátka neznesie 300-400A ,ktoré dodá meniareň a niekto prehodí vodiče...
Je to ale celkove veľké zariadenie...hlavne trafo a tlmivka - pre ilustráciu polovička ferritového jadra E65/32/27-3C90 Tlmivka aj trafo rovnaké.
Až by si sa rozhodol pre stavbu tohto zdroja daj vedieť...mám aj nejaké súčiastky navyše...dohodneme sa..