baterie na elektrokolo

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#16 Příspěvek od Davidus »

Zatím nejlepší zkušenosti mám s a123 anr26650m1b - naježděno 12 000km na elektrokoloběžce.. bez ztráty kapacity, jen jsou těžší (6 paralelně 16 seriově ) pospojovaný niklovanejma pásama a měděnýma pásovinama na zemění
na 70% kapacity se podle posledních testů dostanou po 20 000 cyklech při nabíjení 1C a vybíjení 3C

jen bacha na zkraty, vesele to přepaluje jakýkoli šíny
Přílohy
.jpg
(140.46 KiB) Staženo 78 x

Uživatelský avatar
miromatus
Příspěvky: 350
Registrován: 11 pro 2004, 01:00
Bydliště: SK Levice

#17 Příspěvek od miromatus »


Uživatelský avatar
mojza
Příspěvky: 327
Registrován: 01 zář 2006, 02:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#18 Příspěvek od mojza »

Ahoj, mám stejnou za sedlem 36V, 10Ah baterii LiPol, naježděno 3400 km většinou úseky do 40 km a bez "plynu" s příšlapem, v září bude 4 roky stará a mohu říct, že jsem zatím nepozoroval nějaké podstatné zmenšení kapacity (dojezdu). Nejezdil jsem za mrazu a v zimě, pod 0 stC to vůbec nedoporučují, naopak udržovat její kapacitu alespoň na 70 % doporučují. Proto si myslím, že Tvá baterie byla asi nějak špatně používaná a je už vadná.

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#19 Příspěvek od milavla »

No já jsem s ní právě jezdil i při teplotách kolem nuly, párkrát bylo už tuším i trošku pod nulou, tak jestli jsem jí tím nějak neublížil nevím...

A taky v létě jsem baterku dojížděl fakt až na doraz na těch 40km, jak přišel podzim tak jsem jezdil poloviční trasy a kapacita baterky zůstávala ještě víc jak 50% a už jsem nabíjel. Vím, že tyhle nový baterie nemají paměťový efekt, ale stejně mi to přijde, že si tu kratší trasu zapamatovala a víc už nechce jet :)

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#20 Příspěvek od milavla »

Byl jsem se dnes zeptat v jedné speciálce čistě na elektrokola a tam mi řekli, že jízda ani v mrazu té baterce neublíží, že to bych ji musel mít na mrazu třeba týden, aby se jí něco stalo. Prý to jak se mi to chová je normální při nízkých teplotách už při teplotě pod +10 baterka ztrácí výkon. Tak mám takový pocit, že spalovací motory jen tak ze světa nevymizí :)

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#21 Příspěvek od weed_smoker »

Kdybych si něco takovýho pořídil,asi bych koupil 3 olověnky 12V/10Ah a spojil je do série.Sice by tim stoupla váha,ale menší mráz by tolik nevadil.Pak by to nestálo 5-12000 co nová baterka 36V,pokud má bejt kvalitnější.

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#22 Příspěvek od milavla »

Ahoj, tak baterka mi už úplně klekla, takže chladným počasím to nebylo. Rozebral jsem ji a byly tam články HW 22650 2500mAh, deset do série a čtyři paralelně víc se tam nevleze. Měl bych dotaz, je tam nějaká elektronika z které vedou dráty k mínus pólům jednotlivých článků k čemu to tam je? V odkaze jsou fotky, dík.

https://postimg.cc/gallery/164ywrvxy/

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#23 Příspěvek od rnbw »

Balancer.

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#24 Příspěvek od milavla »

Tak jsem se snažil trošku zorientovat v nabídce a asi to vidím na články Panasonic NCR18650B v TME za 118Kč kus. Ještě dotaz můžu požít ten balancer ze staré baterie na tyhle nový články?

dík

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#25 Příspěvek od microlan »

Je tam i proudové omezení, ale to asi bude použitelné i pro dietnější buřty.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#26 Příspěvek od Celeron »

rnbw píše:Balancer.
To nebude jen balancér pro nabíjení. Bude tam nejspíš i hlídání minimálního vybíjecího napětí jednotlivých pater baterie. Jak se to chovalo při vybití? Baterku to odpojilo rázem a nebo pohon plynule úplně zvadnul? Pokud rázem, tak to hlídání má. U LiPol se nastavuje obvikle 3,4-3,5V na článek u LiIon 3,1-3,2V.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#27 Příspěvek od milavla »

Celeron asi rázem, prostě to najednou všechno zhaslo, motor přestal běžet a hotovo. Ke konci mi to ukazovalo plně nabitou baterii, ale stačil trochu vítr nebo kopec a už to vypnulo.

Tady na alliexpress jsem našel něco hodně podobnýho...

https://www.aliexpress.com/item/10S-15A ... 30789.html

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#28 Příspěvek od rnbw »

Teoreticky moze byt vadna len jedna paralelna stvorica clankov. Prakticky ale tie ostatne na tom asi nebudu velmi lepsie.

Vymienat najlepsie za rovnaky rozmer, inak to mechanicky nebude drzat pokope.

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#29 Příspěvek od milavla »

Ono to začalo odcházet poměrně rychle fakt jakoby to měli přesně spočítaný, aby to odešlo těsně po záruce. Budu tam muset dát ty 18mm, 22mm co tam byly nikdo Panasonic ani Samsung nedělá, ale to bude držet ty pásky to podrží a můžu to ještě slepit a mezeru něčím vycpu :)

Uživatelský avatar
milavla
Příspěvky: 295
Registrován: 03 zář 2008, 02:00

#30 Příspěvek od milavla »

Dobrý video pájení VS bodování článků
https://youtu.be/byvr-dwwao4

A tady je trochu popsaná ta elektronika je to ten balancer nebo tzv. BMS (battery management system)
https://www.velofiala.cz/n/bms-battery- ... ent-system

Odpovědět

Zpět na „Poradna“