Felicia 1,9d pískání

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ZdenekHQ »

A proč se to neurve od toho setrvačníku? Nebo mezi setrvačníkem a klikovkou je taky guma?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Část setrváku je pevně našroubovaná ke klice, část je oddělená tou gumou. Nebudu se pouštět do anál-lízy kolik % je kde a proč - prostě takhle to vygómaly pomazanější hlavy a když se ten dělenej a vzájemně odpruženej setrvák nahradí plným = "jednohmotovým", tak to taky jede - ale jen do chvíle, kdy to právě těma vzájemnýma odrazama silovejch impulzů přerve kliku na kusy ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od rnbw »

Odkedy ma Felicia nejaky motor s turbom?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Hubert_79 »

rnbw píše:Felicia motor s turbom?
Nikdy takový neměla. Naftu jen 1,9D (47 kW), atmosféru s nepřímým vstřikem. Konstrukčně motor z počátku 80. let.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#20 Příspěvek od rezis »

Felda je ropák. Nicméně u novějších aut z druhé strany je dvouhmotový setrvačník. A opravdu špekulantům co jej měnili za jednohmotu praskaly klikovky.
Dokonce slavné problémy VW, či BMW s řetězy byly zapříčiněny tím, že řetěz nebyl schopný absorbovat prudká úhlová zrychlení na řetězce. A tedy se vytahal.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#21 Příspěvek od breta1 »

Já jsem kdysi okolo r. 2005 na své FEL1,9D z r.v. 1994 podle jakéhosi návodu na foru (ale nemohu dohledat kde, jestli feliciaforum nebo nějaké škodaforum) řemenici na dvou protilehlých místech přes tu vnitřní gumu durch provrtal, ta díra částečně lízla i kov vnitřního i vnějšího prstence, tuším se tam potom prořezal závit M6, zašrouboval šroub, ťukla se jen hrana šroubu svářečkou a hotovo.
Felda dodnes (2019) jezdí!!
Neví někdo, kde ten návod byl?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:Odkedy ma Felicia nejaky motor s turbom?
Píšu obecně o "dvouhmotě".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Lukas-Peca »

A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?

Uživatelský avatar
jurosdi
Příspěvky: 116
Registrován: 07 led 2017, 01:00

#24 Příspěvek od jurosdi »

Pri zapustení skrutiek do spoja gumy a kovu na remenici vôbec nedôjde k pokesu pôvodného účelu. Gumové medzikružie bude nadalej tlmit kmity,akurát skrutky zabránia pretáčaniu medzikružia po kovovej ploche.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Lukas-Peca píše:A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Protože u tý řemenice má vnitřní gumová vložka stejnou funkci jako u dvouhmoty. Jen setrvačnej moment vnějšího obvodovýho dílu dvouhmotovýho setrvačníku u ní zastupuje součet všech momentů navázanejch na řemenici prostřednictvím toho řemene - alternátor, vodní pumpa, hydropumpa k servu atd atd. Bohužel, někdo si to nedokáže fyzikálně představit a bude tady zas štěkat jak hyena s koulema skřípnutýma mezi větve...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Lukas-Peca »

Podle mě to tam bude kvůli ochraně těch pomocných agregátů a řemenu před vibracemi, ne naopak. Že by setrvačnost těch agregátů dokázala přes drážkový řemen zlomit klikovku, o tom dost pochybuju.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

EKKAR píše:
Lukas-Peca píše:A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Protože u tý řemenice má vnitřní gumová vložka stejnou funkci jako u dvouhmoty.
...
Bohužel, někdo si to nedokáže fyzikálně představit a bude tady zas štěkat jak hyena s koulema skřípnutýma mezi větve...
Stejná funkce = tlumič torzních kmitů. Budeš štěkat dál?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Lukas-Peca »

Že je to tlumič torzních kmitů, to bylo od začátku jasné asi každému, tak nevím, proč to zde tak pitváš. No to je jedno, nemá cenu rozvíjet další zbytečný OT.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“