B730- triviální - jak otevřít?

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#16 Příspěvek od sinclair »

O něco? V případě trojúhelné řemenice vyšší desítky mm² vs. jednotky u kulatého průřezu?
Naposledy upravil(a) sinclair dne 29 srp 2020, 12:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od workhard »

Kulatý řemínek se taky trochu zplácne, takže nějaká dostatečná plocha k tomu, aby to neprokluzovalo, tam vznikne, problém vidím v nevhodném materiálu O-kroužku.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
JiriNov
Příspěvky: 38
Registrován: 10 dub 2020, 02:00

#18 Příspěvek od JiriNov »

workhard píše:Plocha bude o něco menší, tah stejný.
Clapy, díky za diskuzi, já to prostě zkusím, pokud zrovna nejsem měsíc v nemocnici, tak beží prakticky neustále - dám vědět, jak dlouho vydržel nový.

Jinak, poradíte jak na výměnu? Bojím se , že rozhodím celou mechaniku.

Díky

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#19 Příspěvek od sinclair »

A jak víš, že jde o O-kroužky?
Při přenosu takové síly /30-40W motor/ je úplně jedno, jestli to bude otěruvzdorný O-kroužek, nebo "pravý" kulatý řemínek, určený původně do půlkruhové řemenice. Orve to oba.
Kdybys nevěřil, můžeš si to vyzkoušet na převíjecích mezikolech - dej tam místo původního obložení O-kroužky, jak to asi "potáhne" při převíjení.

Nerozhodíš, ten plech s ložiskem má "aretaci", dá se na těch M3 šroubech pohnout jen omezeně.
Poznač si třeba rýsovací jehlou, nebo tenkým liháčem přesnou pozici toho nosníku ložiska a pak to na ni zase vrať.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 29 srp 2020, 12:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od workhard »

Jiřímu se neorval, nýbrž praskl.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#21 Příspěvek od sinclair »

On praskne proto, že v jenom, méně homogenním místě, to orve tu gumu tak, že na tom místě příčně praskne.

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#22 Příspěvek od ronoda »

sinclair píše:... nebo také proto se používají řemeny klínové, pro tah na třech plochách...
Obdivuji tvoje znalosti, ale tady se pleteš. Klasický klínový řemen má taky
"jen" dvě styčné plochy. Pokud by se dotýkal ve třech plochách, tak je těsně před smrtí a je to špatně. Navíc některé řemenice to ani neumožňují (ty lisované ze silnějšího plechu) (Trjúhelníkové se používají jen tam, kde záleží na přesném převodovém poměru)
Naposledy upravil(a) ronoda dne 29 srp 2020, 13:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od workhard »

Nic moc fotka, ale nějak orvané mi to nepřipadá.
Ronoda: Klidně tam dej kulatý, pracuje to bez problému. Minimálně 10x vyzkoušeno.
- Takže když se použije kulatý ŘEMÍNEK a ne O-kroužek, tak to zjevně funguje.
Přílohy
čistý řez
čistý řez
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#24 Příspěvek od sinclair »

JiriNov, pozor při rozebírání na 1-2 vymezovací/ochranné plastové/kovové podložky. Plastové zamezují poškození bronzového pouzdra a někdy se jimi vymezují axiální vůle.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#25 Příspěvek od sinclair »

Právě proto si myslím, že cpát do trojúhelníkové drážky kulatý řemen, nebo nedejbože naopak, je prostě ptákovina a to i "nouzová".
U nás je jednotka nouze, nebo dočasnosti jeden furt.
Za pár týdnů už nikdo neví, co a kam dal "nouzově". Ono to pak rupne v ten nejmíň vhodný moment. Pamatuju si ty hromádky orvané gumy z míst, kam někdo nouzově dal řemínek jiného průřezu, nebo profilu.
U mechaniky B7 bývaly "hromádky" třeba u špatně nastavené řadicí vidličky, nebo polštářku, omezujícím chvění řemínku. Později, jak se postupně zmenšoval/dřel profil toho hlavního, tak i u motorové řemenice.
A tady jde o hlavní řemen celé mechaniky, který přenáší komplet tažnou sílu motoru do celé mechaniky. Nic pomocného, co by se dalo na rok-dva ošulit.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

Zaujimalo by ma, kde chcete zohnat trojuholnikovu remienok - to niekto este vyraba?. Neda sa pouzit bezny stvorcovy (aky uhol tam je)?

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#27 Příspěvek od sinclair »

Vyrobily se toho vagóny. Kdo aspoň přibližně ví, jak správně ošetřit-konzervovat-uchovávat gumu, může dneska mít k dispozici třeba stovky originálních řemínků.
Všecko ale za předpokladu, že u nich nebyla porušena technologická kázeň, nebo použit nesprávný materiál. Což se bohužel často dělo.
Nevylučuje to, že tzv. "mezi lidmi" je toho ještě spousta. Mnozí na syslené zásoby mohli pozapomenout, třeba mají jiné starosti, nebo zatím nemají žádný důvod, proč to prodávat.
Myslím, že nová výroba nikde neběží. Tesla není ani Grundig, ani Philips, ani Sony, co se vyvážely do celého světa.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#28 Příspěvek od konosuke »

3-hran byl v B400, pohon misky unášeče tuším že pravého, nahradil ho kruháč původem z Pluta, tzv. trvalé provizorium (je tam dodnes) :wink:
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
JiriNov
Příspěvky: 38
Registrován: 10 dub 2020, 02:00

#29 Příspěvek od JiriNov »

konosuke píše:3-hran byl v B400, pohon misky unášeče tuším že pravého, nahradil ho kruháč původem z Pluta, tzv. trvalé provizorium (je tam dodnes) :wink:
...nedá mi to, kdysi sem na B4 místo řemínku na motor použil šprcku a taky to fugovalo ... následky pro motor jsem tehdy neřešil, hlavně že to hrálo :)

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#30 Příspěvek od konosuke »

pro kazeťáky co k nám dováželi (Hitachi, National, JVC, Sencor...) tahle pomůcka platila univerzálně a byla vždy poruce, výjimkou byl polský licenční Grunďas a silonové ozubené převody, na svou dobu excelentní řešení
(použito i v cívkáči TS945 a TS1000 ale, to je jiná liga audio)
Naposledy upravil(a) konosuke dne 29 srp 2020, 16:21, celkem upraveno 1 x.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“