Octavia II odvzdušnění spojkového válce, přen stavítek v zám

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od robo »

Z odvzdušovacího šroubu šla pouze kapalina. Tu jehlu jsem kontroloval a je ok. Není zlomená ta kulatina a pracovní válec je nový tak jako pomocný u pedálu a i ta propojovací záležitost.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#17 Příspěvek od rezis »

Zkus to tam opravdu natlačit a pod tlakem uzavřít ten odvzdušňovák. Jinak mě nic nenapadá
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#18 Příspěvek od Sandal »

Ještě bych teda zkusil ten pracovní váleček vyndat a připojenej na trubku ho zkusit venku, jestli vysouvá. Nejlíp jehlu přidržovat do tahu a šlapat na pedál. Ona to totiž někdy může dělat i nová pumpa(šmejd). Už jsem se s tim setkal. Pokud to bude v poho, bude problém někde ve vypínání spojky, mezi motorem a převodovkou a k tomu bych se spíš přikláněl.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od robo »

Koukal jsem na odsávací set :
https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na ... d13136.htm
Píšou že je potřeba zdroj tlakového vzduchu. Snad podlakového vzduchu čili kompresor musí vytvořit sání aby přes tu lahev natáhla kapalina. Nebo nevím. Co býva v servisech tak je to tlakový kompresor na třeba nafouknutí kol.

https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na ... d13136.htm

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#20 Příspěvek od Sandal »

Nene, funguje to jako ejektor, vit třeba fixírka. Potřebuješ tlakový vzduch a ejektor vytvoří podtlak a ten se využije pro odsátí kapaliny.

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#21 Příspěvek od AlesALF »

Připojíš kompresor a podtlak si odsávačka vyrobí sama. (je to na stejném principu jako funguje fixírka)

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Habesan »

rezis píše:Dostaneš pak tlak na místa kde být nemá a která na to nejsou stavěná.
Pascalův zákon?
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#23 Příspěvek od rezis »

Habesan píše: Pascalův zákon?
Nechápu. Rozveď myšlenku.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#24 Příspěvek od robo »

Na netu jsem našel nápad čím odvzdušnit brzdy a aplikoval jsem to i na spojku. Hadička, jeden konec na povoleném odvzdušňovacím šroubu a druhý konec na mechanickém rozprašovači. Krásně to tahá brzdovku ze systému. Spojka, pedál trochu víc klade odpor. V pedálu spojky je při nastartovaném autě v průběhu sešlápnutí cítit nějaké vibrace, spojka stále nefunguje a na můj vkus neklade takový odpor jak z aut co znám, I rukou jde pedál zmáčknout bez velkých obtíží. Takže bude problém někde v tom mechanismu vypínaní spojky nebo ve spojce samotné. Auto má najeto 250000km. Je tam dvouhmota. Je doporučeno když se mění set spojky vyměnit i tu dvouhmotu? Cena je okolo 10 000 za ten dvohmotový setrvačník a nějak si nejsem jist jestli jít do toho. Zatím se rozhoduji zda auto zakoupit. Auto, jeho jízdní vlastnosti neznám a jak se k tomu autu kdo choval taky ne. Měl to být firemní vůz prý řízený jedním člověkem ač v techničáku proběhly čtyři vlastnící. Je to nafta a co vím tak motor nastartuje bez problému. Ale to vím dost málo. Je to 1.9 77kW.
Na pomocném válci u pedálu je konektor s kabeláží. K čemu ?
Naposledy upravil(a) robo dne 19 zář 2020, 20:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#25 Příspěvek od Sadra17 »

snímač je pro jednotku aby nepřidávala plyn při sešláplé spojce, zároveň funguje i na "vypnutí" tempomatu :wink:

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Habesan »

rezis píše:Nechápu.
Jestliže na kapalinu působí vnější tlaková síla, pak tlak v každém místě kapaliny vzroste o stejnou hodnotu.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#27 Příspěvek od Sandal »

robo: Správně se má dvouhmotový setrvačník proměřit, jaké má vůle a podle toho se posoudí, jestli měnit nebo ne. Jelikož je to i pro servis neproveditelný, mění se celá spojka. Doporučuju raději LuK RepSet DMF. U jiných výrobců slyším docela často stížnosti na prokluz spojky po ujetí pár tisíc km. Mě u meho PD odešla právě v 250000. Nyní mám najeto 400000 a spojka drží v pohodě.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#28 Příspěvek od rezis »

Habesan píše:Jestliže na kapalinu působí vnější tlaková síla, pak tlak v každém místě kapaliny vzroste o stejnou hodnotu.
To sice ano ale mluvíme o zvýšení tlaku na straně jenž na tlak není stavěná - tlakování nádobky, která je navíc společná s brzdovým systémem. Navíc plocha nádobky je značná tedy působící síly také. Navíc nevím jak je proveden samotný válec a zda je stavěno gufero kolem ovládací tyčky na vyšší tlak.

Sandal: Rozebírat spojku a nevyměnit dvouhmotu... no nevím. Ta rozborka je docela dost práce a dvouhmotu dnes změříš, že je ok a zítra je na šrot.

robo: otázka zní. Proč jsi měnil ten válec?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#29 Příspěvek od robo »

Byly měněny oba válce protože padl pedál. Mohu poprosit o informaci když budou hlavní a pomocný válec ok a bude i správně odvzdušněno co vše může být v háji když pedál nevypne spojku? Pomůže spojkový set a dvouhmota? Nevím jak je řešeno vypínaní spojky. Tak jsem se dočetl že " Propadnutí spojkového pedálu u vozidel s motorem TDI při ujetí cca. 80 000km a více.
V případě uvedené závady, vždy zkontrolovat axiální vůli klikového hřídel než přistoupíte k výměně hlavního nebo pracovního válce spojky."

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#30 Příspěvek od Sandal »

Axiální vůli zkontroluj ale tam problém nebude. Pokud si budeš jistej tim odvzdušněnim a že je hydraulika v pořádku, půjde ven převodovka. Co vůbec ta dvouhmota? Ozývala se? Nějaký vibrace kolem 1500 otáček byly? Rachot při chcípnutí motoru? Pokud jo, nasvědčuje to na ten setrvák.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“