Octavia II odvzdušnění spojkového válce, přen stavítek v zám
Moderátor: Moderátoři
Ještě bych teda zkusil ten pracovní váleček vyndat a připojenej na trubku ho zkusit venku, jestli vysouvá. Nejlíp jehlu přidržovat do tahu a šlapat na pedál. Ona to totiž někdy může dělat i nová pumpa(šmejd). Už jsem se s tim setkal. Pokud to bude v poho, bude problém někde ve vypínání spojky, mezi motorem a převodovkou a k tomu bych se spíš přikláněl.
Koukal jsem na odsávací set :
https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na ... d13136.htm
Píšou že je potřeba zdroj tlakového vzduchu. Snad podlakového vzduchu čili kompresor musí vytvořit sání aby přes tu lahev natáhla kapalina. Nebo nevím. Co býva v servisech tak je to tlakový kompresor na třeba nafouknutí kol.
https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na ... d13136.htm
https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na ... d13136.htm
Píšou že je potřeba zdroj tlakového vzduchu. Snad podlakového vzduchu čili kompresor musí vytvořit sání aby přes tu lahev natáhla kapalina. Nebo nevím. Co býva v servisech tak je to tlakový kompresor na třeba nafouknutí kol.
https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na ... d13136.htm
Na netu jsem našel nápad čím odvzdušnit brzdy a aplikoval jsem to i na spojku. Hadička, jeden konec na povoleném odvzdušňovacím šroubu a druhý konec na mechanickém rozprašovači. Krásně to tahá brzdovku ze systému. Spojka, pedál trochu víc klade odpor. V pedálu spojky je při nastartovaném autě v průběhu sešlápnutí cítit nějaké vibrace, spojka stále nefunguje a na můj vkus neklade takový odpor jak z aut co znám, I rukou jde pedál zmáčknout bez velkých obtíží. Takže bude problém někde v tom mechanismu vypínaní spojky nebo ve spojce samotné. Auto má najeto 250000km. Je tam dvouhmota. Je doporučeno když se mění set spojky vyměnit i tu dvouhmotu? Cena je okolo 10 000 za ten dvohmotový setrvačník a nějak si nejsem jist jestli jít do toho. Zatím se rozhoduji zda auto zakoupit. Auto, jeho jízdní vlastnosti neznám a jak se k tomu autu kdo choval taky ne. Měl to být firemní vůz prý řízený jedním člověkem ač v techničáku proběhly čtyři vlastnící. Je to nafta a co vím tak motor nastartuje bez problému. Ale to vím dost málo. Je to 1.9 77kW.
Na pomocném válci u pedálu je konektor s kabeláží. K čemu ?
Na pomocném válci u pedálu je konektor s kabeláží. K čemu ?
Naposledy upravil(a) robo dne 19 zář 2020, 20:58, celkem upraveno 1 x.
robo: Správně se má dvouhmotový setrvačník proměřit, jaké má vůle a podle toho se posoudí, jestli měnit nebo ne. Jelikož je to i pro servis neproveditelný, mění se celá spojka. Doporučuju raději LuK RepSet DMF. U jiných výrobců slyším docela často stížnosti na prokluz spojky po ujetí pár tisíc km. Mě u meho PD odešla právě v 250000. Nyní mám najeto 400000 a spojka drží v pohodě.
To sice ano ale mluvíme o zvýšení tlaku na straně jenž na tlak není stavěná - tlakování nádobky, která je navíc společná s brzdovým systémem. Navíc plocha nádobky je značná tedy působící síly také. Navíc nevím jak je proveden samotný válec a zda je stavěno gufero kolem ovládací tyčky na vyšší tlak.Habesan píše:Jestliže na kapalinu působí vnější tlaková síla, pak tlak v každém místě kapaliny vzroste o stejnou hodnotu.
Sandal: Rozebírat spojku a nevyměnit dvouhmotu... no nevím. Ta rozborka je docela dost práce a dvouhmotu dnes změříš, že je ok a zítra je na šrot.
robo: otázka zní. Proč jsi měnil ten válec?
Internet - metla lidstva
Byly měněny oba válce protože padl pedál. Mohu poprosit o informaci když budou hlavní a pomocný válec ok a bude i správně odvzdušněno co vše může být v háji když pedál nevypne spojku? Pomůže spojkový set a dvouhmota? Nevím jak je řešeno vypínaní spojky. Tak jsem se dočetl že " Propadnutí spojkového pedálu u vozidel s motorem TDI při ujetí cca. 80 000km a více.
V případě uvedené závady, vždy zkontrolovat axiální vůli klikového hřídel než přistoupíte k výměně hlavního nebo pracovního válce spojky."
V případě uvedené závady, vždy zkontrolovat axiální vůli klikového hřídel než přistoupíte k výměně hlavního nebo pracovního válce spojky."