Octavia II odvzdušnění spojkového válce, přen stavítek v zám

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

Octavia II odvzdušnění spojkového válce, přen stavítek v zám

#1 Příspěvek od robo »

Hezkého dne přeji. Na dvojkové octavii se měnil hlavní a pomocný spojkový válec. Odvzdušnění probíhalo systémem zmáčknout pedál na doraz, povolit odvzdušňovací šroub a zpět utáhnout. Pedál pomalu nahoru. A zas dolů....xx krát provedeno a výsledek stojí za starou belu. Nějaký odpor na pedálu je trošku cítit až těsně na konci ale ten odpor je velmi, velmi vlažný. Jak správně na odvzdušnění spojk. válce.
Byl vyrabována původním majitelem vložka zámku ve dveřích. Sehnal jsem jinou vložku s informací že by to mělo jít přenastavit na můj klíč. Od zámečníka jsem se dozvěděl že to dělají ale trvá to den-dva, má dost práce a cena se vejde do 500kč. Chtěl bych zkusit tu vložku přenastavit sám ale jak.
Ani na jedno neznám správnou odpověď a postup. Prosím o radu jak na to. Děkuji

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ZdenekHQ »

OT: To mně připomíná mýho strejdu, co u MB1000 omylem objevil postup, když chtěl vypustit celej brzdovej okruh kvůli tomu, že pedál neměl žádnej odpor. Prostě to nebrzdilo. Dal kamsi na výpust hadičku a hodil ji do flašky se zbytkem kapaliny, aby ušetřil. A jak šlapal na pedál, že to vypustí, hadička vyfoukla vzduch a nasála kapalinu. Za pár minut pedál "ztvrdl" a nastalo nadšení....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Některý OII měli klasiku váleček venku a přes páku se vypíná spojka anebo měli centrální vysouvač, tzv hydraulické ložisko. Na hadici u pracovního válečku na trubce je spoj a v něm vloženej omezovač průtoku kapaliny. Malý plastový vehement v trubce.Ten najdi a vyndej a zkus odvzdušnit a pak zase ten omezovač vrať zpátky a už by to mělo jít doodvzušnit líp. To se týká toho centrálního vysouvače. Jak je to u válečku co je venku, si už nevzpomínám.Možná to bude to samý.
Ještě dodám, že by to chtělo natlakovat nádobku a pak šlapat. Možná ani nenasaje pumpa.
Co se týče zámku, tak nevím. Vždycky mi to dělal někdo od fochu kde dělaj autoklíče.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#4 Příspěvek od passion »

Ako píše kolega, musíš to pri odvzdušňovaní natlakovať. Servisná príručka píše o 2bar. (0,2MPa)
-nechať vytiecť 1dcl
-10 až 15 krát plynule zošľapnúť pedál
-nechať vytiecť pol deci
-po skončení niekoľko krát zošľapnúť spojkový pedál

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

HA něco podobného je u Fiata. Plnění bokem tlakem 2bary. Nakonec jsem to zvládl injekční stříkačkou.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

passion píše:Ako píše kolega, musíš to pri odvzdušňovaní natlakovať.
Na to je nejlepší sehnat ještě jedno víčko nádobky a vrtnout do něj osmičku díru a našroubovat kolovej ventilek.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

To ti nevím zda je dobrý nápad. Dostaneš pak tlak na místa kde být nemá a která na to nejsou stavěná.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od robo »

Když není k dispozici kompresor?

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#9 Příspěvek od witt »

robo píše:Chtěl bych zkusit tu vložku přenastavit sám ale jak. Děkuji
Z vložky vyndáš bubínek se stavítky a naskládáš tam příslušně dlouhé camprdlíky, aby po zasunutí klíče byla stavítka v té správné rovině....

Musíš tedy umět vyndat bubínek, aby ti z něs nevyskákala perka. Musíš mít zásobu příslušných stavítek. Musíš umět tam ten bubínek vrátit, aby perka zůstala na svém místě - pro zkušeného s vybavením je to práce na pár minut, pro amatéra utrpení

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#10 Příspěvek od keemo »

Asi tak. na praxi jsme meli tech stavitek plnou krabicku a jeste jsou rozdeleny podle cisel takze je dost mozne ze ti bude neco chybet. Navic je velika sance ze se ti pri rozdelavani vlozka rozskoci tak ze ji neslozis :D neznalym nedoporucuji :D

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

rezis píše:To ti nevím zda je dobrý nápad. Dostaneš pak tlak na místa kde být nemá a která na to nejsou stavěná.
Neboj, vydrží to v pohodě. Nesmíš tam poslat 8 ale do těch 2 bar.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#12 Příspěvek od Sadra17 »

takhle se spojka neovzdušnuje :wink: ofiko postup býval propojit ovzdušňovák spojky s ovzdušňovákem kola a "tlačit" tam tudy kapalinu a tim vytlačit vzduch v protisměru :lol:

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Michal22 »

Když jsem za mlada přicmrndával u známého v servisu, tak jsem se nau il následující - na odvzdušňovák válce dát hadičku ( vyhovuje průhledná palivová pro motorky), tu vyvést přes víčko do zavařovačky. Až ke dnu. Zavařovačku naplnit cca do třetiny brzdovkou. Potom stačí jen odvzdušňovat. Výhodou je to, že si soustava nemůže srknout přes odvzdušňovák vzduch, pouze zase jen brzdovku ze zavařovačky.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od robo »

Přes odvzdušňovák jsem inj. stříkačkou dodal trochu brzdovky. Další pokus byl že jsem lehce odpojil přívod do hlavního válce a zo parkrát sešlápl pedál abych měl jistotu že je až po konec plný brzdové kapaliny. A furt marný. Pak jsem na odvzdušňovák nasadil hadičku a pokoušel se system odvzdušnit. Při sešlápnutí spojk. pedálu na doraz a povolení odvzdušňovacího šroubu cítím na pedálu jen nepatrnou spíše pocitovou odezvu. Ten pedál nepadne protože je na maximum sešlápnutý. Po těchto pokusech ovládám pedálem rukou a odpor je nepatrný a stejný po celé dráze. Nemohl by být problém s vypínáním spojky?. Přirovnal jsem si to k brzdovému třmenu který je mimo kotouč. když sešlápnu brzdový pedál a prasátko nebude mít doraz přes paknu na kotouč tak půjde taky lehce sešlápnout brzdový pedál. Protože není doraz-odpor tak ani nelze pořádně brzdu odvzdušnit.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#15 Příspěvek od Sandal »

A z odvzdušňováku jde kapalina bez bublin? Jestli jo, tak nejjednodušší je vyndat pacovní váleček. Máš tam ten z venku na 2 šrouby? Může bejt zlomená jehla, co jde z válečku na vypínací páku. Jesli máš hydraulický ložisko a máš odvzdušněno, musí ven převodovka.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“