Nejsi sám... To se nedá. Zas to bude vo tom, jak všem vokázal, že je nejchytřejší a ví, že vo čem to vlastně všechno je.kutilmil píše:Ja sa zasa priznám že nedám (neprečítam) ekkaruv prispevok.
Procvičte si mozek na rovnicích se zlomky.
Moderátor: Moderátoři
Neblbni, zlomek je přece základem trojčlenky, třeba Ohmův zákon a hromada jiných.Vyděsily mě ročníky, kde si i na tu trojčlenku kreslili množinové diagramy, z nichz pak pro mě nepochopitelným způsobem páchali zlomky. A frekventanti zase nechápali, jak to děkám bez množin...
V tomto příkladu vede k výsledku jediníá cesta, jde jen o to, jestli ji jdeš pěšky, nebo se něčím vezeš. Ať už to jezdí na procenta, desetinná čísla, či zlomky, musí dorazit ke stejnému výsledku, jak vidíš.
Učitelé trvají obvykle na postupu odpovídajícím právě probíranému učivu. Logiku (třeba ta procenta) sice může rozumný učitel ocenit, ale stejně musí trvat na řešení přes zlomky. Nebude mít ve třídě samé Euklidy, Eulery či Fouriery, ale nebudou se při další výuce zdržovat neznalostí základů zlomků. Budou o nich snad vědět tolik, aby si poradili se složitějšími věcmi.
V tomto příkladu vede k výsledku jediníá cesta, jde jen o to, jestli ji jdeš pěšky, nebo se něčím vezeš. Ať už to jezdí na procenta, desetinná čísla, či zlomky, musí dorazit ke stejnému výsledku, jak vidíš.
Učitelé trvají obvykle na postupu odpovídajícím právě probíranému učivu. Logiku (třeba ta procenta) sice může rozumný učitel ocenit, ale stejně musí trvat na řešení přes zlomky. Nebude mít ve třídě samé Euklidy, Eulery či Fouriery, ale nebudou se při další výuce zdržovat neznalostí základů zlomků. Budou o nich snad vědět tolik, aby si poradili se složitějšími věcmi.
Což o to, přečíst, to je hned, ale nadatlovat takovej flák už musí chvíli trvat. Pokud teda nepíše všemi deseti.kutilmil píše:Ja sa zasa priznám že nedám (neprečítam) ekkaruv prispevok.
Nebo všemi deseti píše jeho dcera, on ji jen posadí k počítaci a "Piš!".
Jo, to se to pak přispívá
Mmch, když jsem na základce vypočítal příklad jiným způsobem, pro elektroniky tedy zcela běžným, učitele to natolik zaujalo, že jsem dostal extra "1"! Heč!
Asi jsem měl kliku na matikáře - nikdy mi za podobný zjednodušení žádnej nic neřek, maximálně poupravil nasměrování tím, že upozornil na to, že TEĎ A TADY se to probírá a vysvětluje jinak, i když jiná metoda může bejt taky správná a dávat stejný výsledky. A rozhodně mi žádnej matikář nedal kuli za to, že jsem použil jednodušší postup výpočtu.Hubert_79 píše:No, kdybych musel, tak bych to asi nějak dal, ale řádně bych se zapotil. S procenty je to jednodušší, ovšem říci matikářce, že k (např.) výpočtu konečné ceny po zdražení o 14% použiji "původní cena × 1,14", tak vyletí z kůže
Omyl, dcera píše jak blesk - taky občas uhodí, to já se svým psaním 4 prstama jsem proti ní Šinkanzen ... Ale pravda je, že oběma nám natrhává riťku synátor, kterej měl v rámci minulýho ročníku na třebovským VDA-čku výuku psaní všema 10 ... Jenže ten bastlířinou opovrhuje. Dneska ale musel škrabat špendlíčkem, bo si v zápalu digitálního boje překroutil kábel k ovladači "plejstejšnu" - a přiletovat na příslušný místo ty žílečky tenký jak Zlatovlásčin zpíčkychloupek na rozdíl od něj táta pořád ještě umí ...Kremik píše:Což o to, přečíst, to je hned, ale nadatlovat takovej flák už musí chvíli trvat. Pokud teda nepíše všemi deseti.kutilmil píše:Ja sa zasa priznám že nedám (neprečítam) ekkaruv prispevok.
Nebo všemi deseti píše jeho dcera, on ji jen posadí k počítaci a "Piš!".
Jo, to se to pak přispívá
...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ekkare, to nebylo do budoucna taktické...kantoři jsou mstivé bestie (přesvědčené o své neomylnosti)
a mohou dceři zkomplikovat život, hodnocení, přijetí na školu atd.
PS. někdy mám dojem že většina tzv. učitelů to jenom nedopatřením
osudu nedotáhla na bachaře v krimu - mají pro to nejlepší kvalifikaci, povahu
a mohou dceři zkomplikovat život, hodnocení, přijetí na školu atd.
PS. někdy mám dojem že většina tzv. učitelů to jenom nedopatřením
osudu nedotáhla na bachaře v krimu - mají pro to nejlepší kvalifikaci, povahu
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Kono, klídek - tohle bylo na základce, holka mezitím zdárně prošla celým druhým stupněm, gymplem včetně maturity a aktuálně se morduje doma nad laptopem u distančně přenášenejch přednášek třetího semestru historickýho oboru na UPce ... A to syn měl úplně stejnou matikářku o 3 roky pozdějc - a přesto, že o tomhle výstupu se ségrou moc dobře věděl a doslova čekal, kdy "paničitelka" vytáhne "svoji metodu" na řešení složenejch zlomků, nedočkal se - výklad byl jen o prvotním převedení všeho na společnýho jmenovatele ... Ona ta "Die Alte Bolschewistische Hexe" moc dobře věděla, že bych s ní zatřepal jak s užíváním, kdyby se pokoušela o stejnou vulvovinu znovu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mně se pomstil míčohlav čili "prófa kotrmelec" - za to, že jsem se od něj nenechal buzerovat a dokázal mu lež mi nikdy nedal na "výzo" lepší známku jak "za tři", i když mi tím pravidelně kurwil průměr a já tak přišel o několikero "prospěl s vyznamenáním" - a to se ještě pravidleně na klasifikační konferenci domáhal toho, aby mi moh udělit nedostatečnou ... jedinou kliku jsem měl, že z "výchov" (hudební, výtvarná, tělesná ...) nelze dát horší známku než "dobrou". Jenže to jen potvrzuje fakt, že tělocvikáři jsou naprosto geniální - 10 jich má dohromady IQ zhruba 160 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jestli učitel trvá na tom, aby se příklad počítal ve zlomcích, pak asi proto, že se zrovna probírají operace se zlomky, které, procvičené, později ušetří čas a nervy při dalším učivu a nakonec i v životě.
Změňte si v zadání poměry, třeba místo poloviny tam dejte 4/9 (čtyři devítiny). Řešitelné to je dál, ale přes procenta vyjdou čísla s mnoha desetinnými místy, z hlavy se to už zdaleka tak snadno spočítat nedá, a nejpřesněji vyjde výsledek zase ve zlomku.
Změňte si v zadání poměry, třeba místo poloviny tam dejte 4/9 (čtyři devítiny). Řešitelné to je dál, ale přes procenta vyjdou čísla s mnoha desetinnými místy, z hlavy se to už zdaleka tak snadno spočítat nedá, a nejpřesněji vyjde výsledek zase ve zlomku.
ano i ne, u výběrového pohovoru padla otázka: kde jste dosud pracoval, co tam dělal a proč odcházíte ? šmejdi jsou schopni zavolat si tam a o kvalitě recenze není třeba si činit velké iluze...zákon GDPR je namnoze pro legraci králíkům
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Všechny zde již uvedené postupy výpočtu jsou správné. Jenže je to kombinace výpočtů a logických úvah o podílech zbytků na celku. Logické úvahy však nelze matematicky zapsat. Matematika si musí ty zbytky vypočítat odečtením již přečteného od celku. Pak je postup výpočtu tento:
1. den přečetl: x/10
Zbytek je (x-x/10) - od celku odečítám přečtené.
2. den přečetl 1/2 zbytku: 1/2(x-x/10)=1/2(9x/10) = 9x/20
1. a 2. den přečetl dohromady: x/10+9x/20=(2x+9x)/20=11x/20
Nový zbytek po 1. a 2. dnu: x-11x/20=9x/20 (od celku odečtu opět přečtené)
3. den přečetl 20%, tj. 1/5 posledního zbytku: 1/5.(9x/20)=9x/100
Celá rovnice vychází tímto matematickým postupem stejná, jako to napsal Dobrman jeho logickou úvahou:
x/10+9x/20+9x/100 + 72 = x
Další počítání je už shodné s Dobrmanem.
x=200[/b]
1. den přečetl: x/10
Zbytek je (x-x/10) - od celku odečítám přečtené.
2. den přečetl 1/2 zbytku: 1/2(x-x/10)=1/2(9x/10) = 9x/20
1. a 2. den přečetl dohromady: x/10+9x/20=(2x+9x)/20=11x/20
Nový zbytek po 1. a 2. dnu: x-11x/20=9x/20 (od celku odečtu opět přečtené)
3. den přečetl 20%, tj. 1/5 posledního zbytku: 1/5.(9x/20)=9x/100
Celá rovnice vychází tímto matematickým postupem stejná, jako to napsal Dobrman jeho logickou úvahou:
x/10+9x/20+9x/100 + 72 = x
Další počítání je už shodné s Dobrmanem.
x=200[/b]