Baterie LiFePO4

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#16 Příspěvek od PixelOrgy »

Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#17 Příspěvek od Maxipes_ »

PixelOrgy píše:
Maxipes_ píše:Z těch článků by se dala postavit baterka do auta, která by měla přežít několik aut, rozměry jsou akorát.
Nevim, jestli je dobry napad nabijet LiFePO ve stejnym rezimu jako olovo...
Z jakého důvodu to nevíš?, co by mělo vadit LifePo4 článkům při nabíjení konstantním napětím 3,6 V na článek s omezením proudu?, u čtyřčlánku je to 14.4 V a po nabití článků klesne proud na nulu, to jsem nikde nevyčetl, to mám vyzkoušeno a změřeno. Balancérem se nic nepokazí, ale jak tady píšou modeláři, tak není nutný u kvalitních článků stejného data výroby, zvlášť při použití jako startovací baterie v motorovém vozidle, kde by nemělo docházet k hlubšímu vybití při normálním používání toho vozidla.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

PixelOrgy píše:Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...
Auta hlavně olovo nabíjejí v režimu konstantní napětí, limitovanej proud (14,4-14,5V a proudu kolik dá alternátor s odečtením okamžitý spotřeby všeho co ve vozidle je aktuálně zapnutý), napětí se začne snižovat až v momentě, kdy alternátor nestačí při danejch otáčkách a buzení dodat tolik proudu. Do tý doby se do baterky valí "co se vleze". A jak baterka dosáhne nastavenýho napětí, sama omezí další proud, protože se vyrovnají napětí zdroje a její vlastní svorkový napětí.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#19 Příspěvek od PeteBurns »

FEKKALmanne, už konečne prestaň šíriť tie bludy, sú to väčšie fekálie než sa dá stráviť, ten antiexkrementný filter potrebuješ hlavne ty ;) Každý jeden bod tých tvojich drístov je absolútny nezmysel, viac k tomu netreba dodávať... Samozrejme, že sa olovo dá nahradiť priamo, tých 14.4V nie je žiadny problém pre LiFePO4, bez poškodenia zvládnu 16V, no samozrejme dobrotu to nerobí, rovnako ako ponechanie vo vybitom stave, ale to každý normálny človek vie a podľa toho sa zariadi ;) Okrem toho nemá moc veľký zmysel nahrádzať štartovaciu batériu, kde aj olovo vydrží dosť dlho, hlavne ak je predimenzované, ale ako trvalý zdroj energie je ten rozdiel neporovnateľný v prospech LiFePO4, a to dokonca aj cenovo, akokoľvek sa to nezdá ;)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

A ty mně taky můžeš to, co hajzlpapír musí - když jsou teda všecky lithiáky tak nehořlavý, pročpak asi tak mají všecky hasičský jednotky od profíků až po poslední dědinský dobrovolníky v instrukcích nameldováno, že jakmile je ve vozidle lithiová baterie, řeší se každá havárie, kde hrozí nebo už dokonce nastalo zahoření úplným ponořením celýho vozidla do vody - na dobu až několika dní? A když jsou ty lithium-ajron-fosfáty tak ideální a výhodný, proč už je dávno a výhradně nepoužívají výrobci elmobilů - proč radši zůstávají u polymerovejch katod?? Že by u nich NĚCO nebylo až tak ideální, jak se to tady pár jejich zastánců snaží nekriticky prezentovat???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#21 Příspěvek od rezis »

LiFePO₄ nehoří, ale mají oproti LiIon/LiPol malou energetickou hustotu. Proto nejsou v elektromobilech...
Tedy neplést hrušky s jabkama
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

To jsou zase žvásty :
Zatímco články využívající LiFePO4 mají nižší napětí a energetickou hustotu v porovnání s obvyklými LiCoO2 Lithium-iontovými akumulátory, tato nevýhoda je časem vykompenzována pomalejším snižováním maximální kapacity. Uvádí se, že LiFePO4 článek má už po roce v užívání zhruba stejnou energetickou hustotu jako obvyklý LiCoO2 Lithium-iontový akumulátor........

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#23 Příspěvek od rnbw »

Tak nam teda vysvetli, preco sa to masovo nepouziva.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#24 Příspěvek od BOBOBO »

Neznám přesnou cenovou technologickou problematiku , ale o prachy jde v první řadě . Takže bych to hledal tam . Nakonec Ty bys chtěl vyrobit něco s baterkou nafurt ??????????????????????

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#25 Příspěvek od BOBOBO »

Nějak minulý týden jsem četl info o případné výměně aku v Tesle . Cena za montáž nové aku převyšuje půlku ceny nového vozu !

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#26 Příspěvek od Celeron »

LiFe A123 velikosti D mají 2,5Ah. 18650 LiIon má stejně, nejnovější mají kolem 3Ah. 18650 jsou menší, skladnější a lehčí než LiFe stejný kapacity.
Doufám že se tu nedozvím opak. :mrgreen:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#27 Příspěvek od BOBOBO »

Když budeš číst a provedeš , tak se dozvíš .

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#28 Příspěvek od rezis »

Řekl bych že LiIon bude mít vychytanější výrobu. A taky bude rozdíl akumulátor a akumulátor.

V autě mám Samsung SDI 94Ah kde uvádějí při správném použití minimálně 3200, typicky 4600 cyklů bez poklesu kapacity pod 80% . A proto se celý blok vytápí nebo klimatizuje podle potřeby.

BOBOBO kdo chce opičku musí mít na banány :lol: Třeba BMW i3 má 8 vyměnitelných bloků po myslím 55tis. A celá baterka s nájezdem 11tis km byla teď na prodej za 150tis. Což při dnešních cenách kurvítek v nových fosilních autech není nic výjimečného.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#29 Příspěvek od BOBOBO »

Ano jsou to hračky , které svou výrobou ničí neuvěřitelně životní prostředí , tedy ne u nás , ale jinde . Je to stejný ekologický nesmysl jako nafta z pole . Navíc ještě tento likvidátor životního prostředí je nabíjen proudem z uhelné elektrárny , absolutní zvrácenost .

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#30 Příspěvek od rezis »

No jo unie.... si nevybereš. O peníze jde až v první řadě.
Jinak netvrdím že je to ekologické, že to má levný provoz, že nás to všechny spasí.... jen se mi v tom dobře jezdí :-)
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“