Baterie LiFePO4
Moderátor: Moderátoři
Z jakého důvodu to nevíš?, co by mělo vadit LifePo4 článkům při nabíjení konstantním napětím 3,6 V na článek s omezením proudu?, u čtyřčlánku je to 14.4 V a po nabití článků klesne proud na nulu, to jsem nikde nevyčetl, to mám vyzkoušeno a změřeno. Balancérem se nic nepokazí, ale jak tady píšou modeláři, tak není nutný u kvalitních článků stejného data výroby, zvlášť při použití jako startovací baterie v motorovém vozidle, kde by nemělo docházet k hlubšímu vybití při normálním používání toho vozidla.PixelOrgy píše:Nevim, jestli je dobry napad nabijet LiFePO ve stejnym rezimu jako olovo...Maxipes_ píše:Z těch článků by se dala postavit baterka do auta, která by měla přežít několik aut, rozměry jsou akorát.
Auta hlavně olovo nabíjejí v režimu konstantní napětí, limitovanej proud (14,4-14,5V a proudu kolik dá alternátor s odečtením okamžitý spotřeby všeho co ve vozidle je aktuálně zapnutý), napětí se začne snižovat až v momentě, kdy alternátor nestačí při danejch otáčkách a buzení dodat tolik proudu. Do tý doby se do baterky valí "co se vleze". A jak baterka dosáhne nastavenýho napětí, sama omezí další proud, protože se vyrovnají napětí zdroje a její vlastní svorkový napětí.PixelOrgy píše:Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
FEKKALmanne, už konečne prestaň šíriť tie bludy, sú to väčšie fekálie než sa dá stráviť, ten antiexkrementný filter potrebuješ hlavne ty
Každý jeden bod tých tvojich drístov je absolútny nezmysel, viac k tomu netreba dodávať... Samozrejme, že sa olovo dá nahradiť priamo, tých 14.4V nie je žiadny problém pre LiFePO4, bez poškodenia zvládnu 16V, no samozrejme dobrotu to nerobí, rovnako ako ponechanie vo vybitom stave, ale to každý normálny človek vie a podľa toho sa zariadi
Okrem toho nemá moc veľký zmysel nahrádzať štartovaciu batériu, kde aj olovo vydrží dosť dlho, hlavne ak je predimenzované, ale ako trvalý zdroj energie je ten rozdiel neporovnateľný v prospech LiFePO4, a to dokonca aj cenovo, akokoľvek sa to nezdá ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A ty mně taky můžeš to, co hajzlpapír musí - když jsou teda všecky lithiáky tak nehořlavý, pročpak asi tak mají všecky hasičský jednotky od profíků až po poslední dědinský dobrovolníky v instrukcích nameldováno, že jakmile je ve vozidle lithiová baterie, řeší se každá havárie, kde hrozí nebo už dokonce nastalo zahoření úplným ponořením celýho vozidla do vody - na dobu až několika dní? A když jsou ty lithium-ajron-fosfáty tak ideální a výhodný, proč už je dávno a výhradně nepoužívají výrobci elmobilů - proč radši zůstávají u polymerovejch katod?? Že by u nich NĚCO nebylo až tak ideální, jak se to tady pár jejich zastánců snaží nekriticky prezentovat???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To jsou zase žvásty :
Zatímco články využívající LiFePO4 mají nižší napětí a energetickou hustotu v porovnání s obvyklými LiCoO2 Lithium-iontovými akumulátory, tato nevýhoda je časem vykompenzována pomalejším snižováním maximální kapacity. Uvádí se, že LiFePO4 článek má už po roce v užívání zhruba stejnou energetickou hustotu jako obvyklý LiCoO2 Lithium-iontový akumulátor........
Zatímco články využívající LiFePO4 mají nižší napětí a energetickou hustotu v porovnání s obvyklými LiCoO2 Lithium-iontovými akumulátory, tato nevýhoda je časem vykompenzována pomalejším snižováním maximální kapacity. Uvádí se, že LiFePO4 článek má už po roce v užívání zhruba stejnou energetickou hustotu jako obvyklý LiCoO2 Lithium-iontový akumulátor........
Řekl bych že LiIon bude mít vychytanější výrobu. A taky bude rozdíl akumulátor a akumulátor.
V autě mám Samsung SDI 94Ah kde uvádějí při správném použití minimálně 3200, typicky 4600 cyklů bez poklesu kapacity pod 80% . A proto se celý blok vytápí nebo klimatizuje podle potřeby.
BOBOBO kdo chce opičku musí mít na banány
Třeba BMW i3 má 8 vyměnitelných bloků po myslím 55tis. A celá baterka s nájezdem 11tis km byla teď na prodej za 150tis. Což při dnešních cenách kurvítek v nových fosilních autech není nic výjimečného.
V autě mám Samsung SDI 94Ah kde uvádějí při správném použití minimálně 3200, typicky 4600 cyklů bez poklesu kapacity pod 80% . A proto se celý blok vytápí nebo klimatizuje podle potřeby.
BOBOBO kdo chce opičku musí mít na banány
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Internet - metla lidstva