Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirkati
Příspěvky: 1349
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

#16 Příspěvek od jirkati »

Podle obrázků a textu na https://www.domnick-mueller.de/index.as ... chtstapler tam bude ještě nějaká elektronika. S tím bude taky potřeba počítat při napájení 12 V.

Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

#17 Příspěvek od solf »

S nějakou mechanickou pojistkou určitě počítám, spíš ale pro dlouhodobé klesání zdviže, kdybych na ní třeba jednu z motorek nechal jako na parkovacím stání. Spouštění by jinak mělo fungovat přes elektroventil, takže náhodné zmáčknutí spínače není úplně pravděpodobné, na rozdíl od zmíněného nechtěného zavadění o páku.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#18 Příspěvek od petrfilipi »

Kámoš má řešenou "klesací pojistku" zdvihu auta vidlemi z Desty tak, že na boku statické části zvedáku jsou navařené trojúhlelníkpvé profily. Na mobilní části je pak ocelová tyč přes pružinu, která je při jízdě nahoru postupně odtlačována, až zaskočí nad trojúhelníkem. Před jízdou dolů pak musí tyč s pružinou odaretovat.
Jinak mám (doufám) v zásobě trafo 230V/(2x15V/60A). Dvě výkonové diody bych našel taky. Třeba bychom se dohodli, vyzvednutí u Chrudimi.

PF

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#19 Příspěvek od Crifodo »

U těch výpočtů proudů bacha na to, že motor se dost často nechová jako konstantní odpor na příslušném zlomku napětí. Záleží na průběhu krouťáku a dalších faktorech.
Je fakt že 300 kg motorka není 2t auto, ale i tak je to dost. Radši pětkrát posichrovat. Je to asi 3 roky, 20 m vedle před vjezdem do dvora vidím blikačky, přijeli MP, pak sanita, pak hasiči, pak PaCHové s tou pojízdnou kanceláří, pak všichni odjeli a přijeli havrani. Automechanik snad 30 letej.

Uživatelský avatar
jogi24
Příspěvky: 427
Registrován: 12 bře 2009, 01:00

#20 Příspěvek od jogi24 »

A tiez by som skusil, ci otvori ten odpustaci ventil na 12v z baterky.
To si uz nemohol kupit motor s cerpadlo z nejakej malej stiepacky? Takych s poobynanymi piestnicami je na nete fura za halier.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#21 Příspěvek od Sandal »

Ještě je potřeba nějak jistit koncákem maximální zdvih. Nikdy nevíš co se stane, nebo přijde nějakej jouda, začne zvedat a....
Hydraulický zvedáky maj jištění proti pádu západkami asi po 15ti cm. Už při zvedání se automaticky po těch 15cm zajišťuje. Potom se zvedák spustí na nejbližší spodní západku. S hydraulickým heverem to není sranda, neboť může prasknout hadice a je to dole hned. Na vstup hydraulického válce je proto dobré alespoň instalovat brzdu(půtokový šroub s malou dírou).

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#22 Příspěvek od Artaban001 »

Hill: od známýho vím, že když řešil přechod na oficiální autoservis, musel se těchto "vidlí" zbavit.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#23 Příspěvek od Sandal »

To 100%ně. Musíš mít pravidelný revize a nedej bože, kdybys ji neměl a něco se stalo. Stačí kdyby přišla kontrola. Povozej se po tobě a skončí to pokutou. Ono je to tak trochu dobře, protože když se na to prdí, blbě to končívá. Hlavně u šroubovech heverů. Taky jsem se setkal s tím, že se hever začal vypínat kvůli opotřebovaným maticím a kluci to poladili a poposadili lanko na koncáku a mysleli si jak s tim vyjebali. Pak jeba jak blázen a keclo to na pojistnou matici. Nic se nestalo ale běda! Já dělám pod heverem furt a mám z toho respekt.

Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

#24 Příspěvek od solf »

petrfilipi - mechanickou pojistku chci řešit podobně, jako to má Váš kamarád a díky za nabídku na trafo. Nejdříve ale asi zkusím pohon přes 1 baterku ( mám 12V 80Ah ), aspoň se ukáže, jak náročné to na výkon bude. Pokud by to Vaše trafo ale stačilo, určitě bych měl zájem ( prosím klidně o cenovou představu do SZ ), to bylo od začátku pro mne ideální řešení, tzn. napájet to ze sítě, ale nechat původní agregát včetně čerpadla, všech ventilů, nádrže atd. Na začátku jsem totiž nad elektrickým VZV příliš nepřemýšlel, nicméně sestavit hydraulický systém k samotné věži se mi zdálo ještě složitější, než řešit jen zdroj. Tady jsem už na třetím fóru a věřte, že rady přispěvatelů se často tak rozcházejí, že laik jako já se v tom nemá šanci vyznat. Většina rad končí tím, že by to dělal jinak a není to žádný problém, ale nikdo mi neporadil stylem - když koupíš tohle a tohle a tohle nebo komplet tohle, tak ti to bude šlapat. Proto když byla šance koupit věž s agregátem, které spolu už pracovaly, přišlo mi to jako nejjednodušší řešení a i finančně podle mne velmi přijatelné, když samotná zdviž s 2 písty stála 8000 Kč a agregát k tomu za 2000 Kč. Jistě bych ty 2 tisíce i nyní dokázal oželet ( nebo by se to prodalo ), ale opravdu mi někdo nabídne kompletní spolehlivé řešení v ceně např. do 5000 Kč? Tzn. 2-3 kw motor do sítě, čerpadlo, ventily, nádrž, vše to pospojovat, aby to bylo funkční? Ještě prosím ostatní, zda souhlasí s petrfilipi, že trafo 230V/(2x15V/60A) by to mohlo zvládnout? Já se bohužel v těch hodnotách neorientuju.
Naposledy upravil(a) solf dne 06 dub 2021, 16:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jirkati
Příspěvky: 1349
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

#25 Příspěvek od jirkati »

Pokud máš akumulátor 24 V tak ho připoj a měř protékající proud. Bez změření skutečných hodnot to pořád bude věštění z koule. Jenže já mám obavu, že nějakého měření se nechceš, nebo nedokážeš dopustit.

Jsi motorkář, proto použiju přirovnání:
Mám dotaz. Kolik benzínu spotřebuje moje mašina o obsahu 250 ccm, když na ní pojedu ve třech lidech na trojku z Liberce na vrchol Ještědu.
Zřejmě odpovíš, že takhle to nejde, nevíš jaký je to kopec, nevíš kolik ti lidé váží a stejně tam tři nemohou sedět. Chápeš, co tím chci říct?

Prostě ti nikdo nedokáže, ani nemůže říct abys koupil k tom co máš cosi, zapojil nějak a hotovo. Taková konstrukce musí být hlavně bezpečná a to vyřaduje odborný přístup jak po mechanické, hydraulické, tak po elektrické stránce. Při tvých znalostech se snaž do zařízení co nejméně vstupovat, co nejméně je upravovat. Finance jsou až na druhém místě.

Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

#26 Příspěvek od solf »

Souhlasím, proto jsem se taky vypravil pro radu k povolanějším, protože jsem si vědom složitosti toho zařízení, přičemž čím víc informací jsem dostal, tím složitější se to zdá. Proto jsem se také nakonec rozhodl pro koupi kompletního továrního řešení, ke kterému musím POUZE vyřešit napájení. Jo a na ten Ještěd ve třech na 250 cm3 a na trojku určitě nevyjedeš :D :D , to je pořádný kopec. Naposledy jsem si ho pod lanovkou vyšlápnul předloni a dolů jel na koloběžce.

Uživatelský avatar
jirkati
Příspěvky: 1349
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

#27 Příspěvek od jirkati »

Možná jsme jeli na kolobrndě z Ještědu spolu, tuto kratochvíli si občas dopřeju. Ale nahoru jezdím už jen lanovkou. :)

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#28 Příspěvek od Kremik »

Jestli to máš jen na motorky, tak o 24V pro pohon čerpadla ani nepřemýšlej. 12V bude až moc.
Jako první bych si zjistil, jakým způsobem to má řešeno ovládání rychlosti zdvihu.
Jsou dvě možnosti.
1/ Jednodušší horší. Čerpadlo vyvíjí maximální tlak, část čerpaného oleje hýbe s válcem, zbytek oleje neužitečně protéká přetlakovým ventilem.
Nevýhodou tohoto způsobu je, že čerpadlo bere konstantní odběr (maximální), ať zvedáš plnou váhu nebo prázdné vidle.

2/ Složitější lepší. Čerpadlo vyvíjí jen takový tlak jaký je třeba. Běží sice pořád na jmenovitých otáčkách jako při možnosti 1, tentokrát ovšem naprázdno, olej volně protéká a není ničím zatížen. Při provozu tlak stoupne jen na tu hodnotu, která je potřebná. Pro prázdné vidle nebo i vidle s motorkou nebude nijak vysoký a proto i celý napáječ čerpadla bude moci být o hodně menší a slabší. I provozně se celá hydraulika takto řízená méně opotřebovává. Vidle můžeš zvedat tak pomalu, že jejich pohyb okem nemusí být ani postřehnutelný, přitom v celém hydr. systému bude jen minimální tlak.
Téhle libústky dosáhneš, když budeš řídit průtok třícestným ventilem s konstantním průtokem.

Pokud máš toto řízení, budeš moci motor čerpadla napájet možná i jen 6V, přižemž rychlost pohybu vidlí bude pro potřeby zvedáku stále naprosto dostačující.

Nejprve je ovšem potřeba zjistit nebo vyzkoušet co vlastně máš.
Stačí na to běžná autobaterka a ampérmetr. Pokud nemáš ampérmetr o rozsahu desítek Ampér, dobře poslouží i kousek obyčejného drátu a i ten úplně nejlevnější voltmetr.

Uživatelský avatar
057Julo
Příspěvky: 20
Registrován: 24 zář 2007, 02:00

#29 Příspěvek od 057Julo »

zdravym vsetkych,

pre zaciatok potrebujeme SN daneho komponentu ' hydr.agregatu, motora'
malo by to byt 8-miestne cislo na motore alebo aj agregate, z toho sa da urcit v akom zariadeni tento agregat fungoval, ak je tam iba jeden el.mag.ventil , tak iba pre funkciu spustanie, ci aj reguloval rychlost spustania je otazne

este pri tom teste odporucam zatazit max zatazou s ktorou sa uvazuje a pritom zmerat tlak v hydraulickom okruhu, pri maximalnom zdvihu uraduje pretlakovy ventil odhadom nastaveny na cca 180bar

J.

Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

#30 Příspěvek od solf »

Zdravím, povedlo se mi sehnat schéma zapojení a tak chci poprosit, jestli by mi to někdo dokázal přeložit do srozumitelné řeči, jak bych to měl zapojit. Takže potřebuji propojit baterku, motor, jeřábový ovladač ( 2 tlačítka + 1 nouzový vypínač ) a dva ventily, přičemž ventil spouštění 2Y29 je dle prodejce cituji " proporcionální ventil, který se otevře podle napětí, které se do něj pustí, tedy by neměl být problém ovládat 12V". Díky.
Přílohy
agregat EJC 2012 -1.jpg
EJC 212.jpg

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“