TESLA B115 netočí sa motor

Opravy, renovace, schemata historické techniky

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#16 Příspěvek od samec »

Vážne sú tie čelá rotoru len priložené a prinitované? Po tých rokoch tam musí byť vrstva oxidu.
Možno by šlo tie čelá odmontovať, styčné plochy prebrúsiť a nanovo prinitovať. Najlepšie nejako prispájkovať. Len kto potom ten rotor vyváži?
Veď to je originál kurvitko. Rotor na krátko. Doslova. Akurát že z pohľadu životnosti.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#17 Příspěvek od Kremik »

Řekl bych, že je to prostě jen zalité. Ale asi by šlo odvrtat nebo vydrolit ten drolící se sráč, protáhnout tam tlustší měděné dráty a po obvodu propájet. Pak to bude na věky.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od rnbw »

samec píše:Veï to je originál kurvitko. Rotor na krátko. Doslova. Akurát že z poh¾adu životnosti.
Fakt smejd, vydrzalo to len 35 rokov.
Najlepsie by bolo zohnat funkcny motor z nejakeho vraku.

Uživatelský avatar
martin-f
Příspěvky: 285
Registrován: 09 lis 2015, 01:00
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#19 Příspěvek od martin-f »

Dneska som bol ten magneťák omrknúť. Motor už funguje. Všetkým ďakujem za rady. A DKL gratulujem k uhádnutiu problému.

Mňa blba pri skladaní nenapadlo kontrolovať medzeru medzi rotorom a statorom po celom obvode. Proste som si pri skladaní kontroloval aby nikde nič nedrhlo a keď sa motor ľahko točil, tak som ho s kľudom založil do magneťáku. Dnes som motor vybral a rotor bol na jednej strane bližšie k statoru. Medzera bola minimálna, ale pod napätím sa motor sekol. Tak som rotor vystredil voči statoru a točí sa jedna radosť.

Ako som písal, pred dvomi týždňami som generálkoval druhú B115tku a tam som motor rovnako intuitívne zložil a točil sa. Pre istotu som ešte vybral motor aj z nej a skontroloval. Tiež bol ten rotor hodený malinko na stranu (ale točil sa normálne). Tak som ho hneď zrovnal aj na druhom magneťáku, keď už bol rozobratý.

Ešte raz vďaka.

Uživatelský avatar
jula1967
Příspěvky: 9
Registrován: 12 úno 2023, 01:00

#20 Příspěvek od jula1967 »

Při zapnutí magnetofonu Tesla B 116 motor píská.Poraďte mi co s tím.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#21 Příspěvek od fredis »

Není přemazanej? :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
jula1967
Příspěvky: 9
Registrován: 12 úno 2023, 01:00

#22 Příspěvek od jula1967 »

fredis píše:Není přemazanej? :lol:
prostříknul jsem to,je to možné

Uživatelský avatar
Radim
Příspěvky: 305
Registrován: 17 srp 2013, 02:00

#23 Příspěvek od Radim »

Já jsem pro mazání motorků magnetofonů už kdysi dávno sehnal speciální vazelínu pro vyšší teploty. Podle mne je mnohem lepší než olej, protože motorky magnetofonů většinou slušně topí a olej tak mnohem rychleji vytěká než vysokoteplotní vazelína. Na jedno ložisko při rozebraném motorku jsem používal odhadem tak 2 - 3 mm kubické vazelíny. Rozebíral jsem motorky řady B5, kde to mazivo mizelo z ložisek nejvíc.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#24 Příspěvek od rnbw »

Ak je tam klzne lozisko, tak to sa maze najlepsie motorovym olejom.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#25 Příspěvek od Kremik »

Namazals to na dvou místech, nebo na třech? Některé magiče mají pružný plech, který tlačí přes kuličku na hřídel motorku. Tam to umí pěkně hvízdat. Možná je to součástí řemeničky, už přesně nevím.

Odpovědět

Zpět na „Opravy a restaurování starých elektropřístrojů“