Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#181 Příspěvek od Jirka »

Atlan píše:nato mame servis :D ak je dobry tak oni to pri vymene dofukaju...
Taky dofoukali. To už jsou 2 měsíce, rozdíl 15°C, - 4 tisíce km a auto jen s řidičem. Teď jezdí plně obsazený. Tak už potřebujou dofouknout.
Ale ať foukám jak chci, zdaj se mi pořád placatý.
*****

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#182 Příspěvek od Atlan »

ja fukam podla pristroja lebo (merat znamena vediet) takeho som uz videl co na nakladnom dofukoval lebo sa mu zdali mekke az to bucho....

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#183 Příspěvek od Duvsan »

Atlan píše:ja fukam podla pristroja....
Zásadne. Blb, kto to robí inak.
EKKARe, v jakých cenách se to pohybuje? Maj to třeba v Baumaxu? Ď

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#184 Příspěvek od Jirka »

Že by byl můj dotaz tak blbý nebo složitý? :)
Samozřejmě že podle přístroje. Jenže někdo radí dávat na zimní kvůli sněhu o něco méně, než je předepsáno, "chytrá knížka" zase o 0,2 baru více. To podle zatížení auta dělá třeba na zadních rozsah 2,1 - 3 bary. Přitom se mi zdaj ty gumy pořád placatý, ať dám 2,1 nebo 2,7.
No nic, tenhle dotaz "zamykám".
*****

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#185 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan - tu 12V "imitaci" koupíš tak kolem 1000CZK v Baubau a podobných šmejdokrámech. Rozdíl stovka dvě ± nehraje roli, šmejd je to stejně.
Velkej "domácí" kompresor na 230V najdeš třeba na strámce www.orlik.cz ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#186 Příspěvek od workhard »

Nebo se poohlídni někde na šrotišti, kompresory se tam vyskytujou dost často. Stačí doplnit motor.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#187 Příspěvek od helios »

TAKJAN píše:Sesi BMW to nazývalo sekvenčním vstřikováním u motorů M20, M30. Jinak ten mechanický vstřik byl fakt děs . Při určité "meziteplotě" to prostě nenastartovalo. Ale jezdilo to super. 2,0 nebo 2,3 jelo jak třílitr...


Keď to pri určitej medziteplote nenaštartovalo, obvykle nefungoval elektro-bimetalický spínač pomocnej trysky (thermo timer switch fig.15.1.7) alebo fungoval zle. http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#top
Po jeho výmene motor štartoval vždy a stačila mu na to jediná otáčka štartérom. Môže byť aj problém v ďalšom regulátore, ktorý nepracuje správne (warm up regulator (fig. 15.1.5).

Tá "strašná" spotreba je hlavne fáma výrobcov, ktorí potrebovali predávať novšie, "zázračné" elektronické vstreky, ktoré sa viac kazia, pretože sú osadené množstvom elektronických kurvítok. Úspora paliva nie je až tak výrazná, ako by som očakával pri toľkých chválach. Ja mám spotrebu priemerne 9l/100km pri ceste 35km (50% diaľnica 130 km/h 30% okresky 90 km/h a 20% obce). Vstrekovanie Bosch K jetronic (viz odkaz vyššie) auto MB 230E 2,3 benzín 100kW, r.v. 1981. Uvádzam reálnu spotrebu, nie bludy z vysmiatych prospektov. Ak by bola na tých P.R. kecoch aspoň polovica pravdy, dnešné motory porovnateľného výkonu s najmodernejšími vstrekmi by mali brať pod 5l/100km, ale dáko sa im to nedarí... :roll:
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#188 Příspěvek od TAKJAN »

HELIOS Tenkrát jsem to auto prodal za 3 měsíce (naštěstí mne soused "uprosil"). Byl to 2,0 i BMW jezdil dost přes 200, jinak normální spotřeba tak 10l. (Lákalo to šlapat na plyn) Ale to je cca 12 let... Potom s MOTRONIC 1 2,7i to bylo dost lepší...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#189 Příspěvek od TAKJAN »

Top Helios jj. Jinak pod barákem na parkovišti už od pondělí stojí krásná červená Corveta, ten model 2005 s 512 ks. Je bez registračky, jednou přijel maník, nasadil ji odjel, přijel,sundal. Už ji obhlíželi poldové. Čorka a bezpečné odstavení (na očích?) nebo majitel nemohl dál jet - letňáky 2mm asi 280 nebo něco podobného..(Různí magoři se už ptají, zda je to moje a když odpovím ano, věří tomu...)..

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#190 Příspěvek od TAKJAN »

Tak je tam pořád. Borci přijeli, projeli se a zaparkovali...

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#191 Příspěvek od helios »

Možno to ani čórka nebude, len si to niekto doviezol zo zahraničia a tu to ešte nedal na papiere, prípadne sa to nedá prihlásiť...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#192 Příspěvek od TAKJAN »

Nasadili značku, projeli se (už asi 4x) sundali, odjeli Zatím se mi je nepodařilo chytit osobně. To auto může stát +/- 400kKč,-. Já bych se asi trochu bál, být majitelem, čórka to asi není, už to trvá moc dlouho..

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#193 Příspěvek od Duvsan »

Mám otázku. Skúšal som s Favoritom 50km/h na piatom rýchlostnom stupni. Ručička otáčkomera bola hlbolo pod zeleným polom, motor brumcal skoro ako traktor, ale v pohode ťahal. Môžem ho takto zapriahať, alebo ho tým poškodzujem (a tedy radšej podraďovať)? Ď

TAJKANe, jak to pokračuje s tou Corvetou?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#194 Příspěvek od Hill »

Při dlohodobě podtočeném motoru, zvlášť, když při těch otáčkách přidáváš plyn, i koleduješ především o vymlácené šály, ojniční čepy a ložiska kliky. Když to v hrnku bouchne a píst před tím nemá kam včas utéci, namáhá to především právě uvedené součásti - a ty na takový provoz nejsou dimenzované.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#195 Příspěvek od Eleman »

Prostě u benzínu se pod cca 2000 otáček nejezdí, vyjma rozjezdu a jízdě z kopce bez plynu. Náklady vzniklé na opravu-výměnu poškozených (opotřebovaných) dílů (viz příspěvek Hilla) mnohonásobně (mnohořádově) převýší úsporu paliva.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Zamčeno

Zpět na „Auto - Moto technika“