Podle představ šéfa největší satelitní služby v České republice se měl satelit stát nejpoužívanějším typem příjmu televizního vysílání. Terestrickou televizi ale neporazil.
Satelitní televize se stane v době vypnutí posledního analogového televizního vysílače v červnu 2012 nejčastějším způsobem příjmu televizního vysílání v České republice,
předvídal v lednu 2009 šéf největší tuzemské satelitní služby Skylink
Jaromír Glisník. Satelit podle něj mělo používat 43 procent českých domácností, zatímco podíl těch, kteří zůstanou u bezplatného pozemního příjmu televize, měl klesnout na 35 procent. Realita byla ale poněkud jiná. Poskytovatelům satelitní televize, zejména tedy Skylinku a dnes již zaniklého CS Linku, se podařilo díky dočasnému zavedení bezplatné základní programové nabídky navýšit podíl domácností se satelitním příjmem na 25 až 30 procent, po zavedení tzv. servisního poplatku ale tento podíl začal klesat až na současných necelých 20 procent.
...
Satelit přišel od roku 2012 o třetinu zákazníků
Glisník se v roce 2009 netajil velkými ambicemi satelitu. „Setkal jsem se i s vyššími prognózami, které satelitu předpovídají přes 50 procent domácností. Satelit se každopádně stane nejsilnější vysílací platformou,“ věřil šéf Skylinku. „Velká města budou mít větší podíl kabelu a IPTV, v menších městech bude mít satelit i 60 až 80 procent domácností.“ Ve skutečnosti však jedinou neterestrickou televizní platformou, jejíž zastoupení v českých domácnostech vytrvale stoupá, je IPTV. Její využití ale úzce souvisí s kvalitním připojením k internetu, které řada českých domácností, zejména mimo velká města, stále ještě nemá k dispozici. Někteří poskytovatelé IPTV sází na kombinaci bezplatného pozemního příjmu lineárního televizního vysílání a placeného IPTV. Dokonce kvůli němu začali nabízet hybridní set-top boxy s možností příjmu DVB-T2/HEVC/IPTV.
Zájem o placené televizní služby v Česku od konce první televizní digitalizace klesá. Největší problémy mají poskytovatelé satelitní televize, kteří od roku 2012, kdy došlo k vypnutí posledních analogových televizních vysílačů, přišli dokonce o třetinu zákazníků. Vyplývá to ze Zprávy o vývoji trhu elektronických komunikací za období let 2012 až 2017, kterou loni v říjnu zveřejnil Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Celkově se počet zákazníků placených televizních platforem, tedy satelitu, kabelové televize a IPTV, za posledních pět let snížil o 11,4 procenta, přičemž kabelová televize v podstatě stagnovala a jedinou placenou službou, která zaznamenala růst, bylo výše zmiňované IPTV.