Výber jazdenky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#286 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc
Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?
http://tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=265

:P
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#287 Příspěvek od EKKAR »

danhard píše:
EKKAR píše:...zapni s tou vypnutou baterkou světla...
Není lepší šlápnout na brzdu, nebo zmáčknout klakson ? :D
Není. Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka, protože je zapojená na ECU až "za spínačku" (u některejch typů ještě od dřívějších ročníků) a pokus zabrzdit s vypnutým zapalováním i baterkou způsobí vznik novejch závad zapsanejch v paměti komfortky = centrální ECU. I když by se zdálo, že s vypnutou baterkou si to nemá jak zapamatovat, tak mám vyzkoušený, že se tam ty závady objevujou - a když Duvšan nemá VAG, aby si je sám smáznul, s těma světlama je to nejjednodušší - a nemusí se vohejbat k pedálům, na spínač světel dosáhne v poho rukou jen pootevřenýma dveřma. Navíc první poloha přepínače světel zapíná obrysovky a podsvícení budíků přímo, bez dalších relátek nebo spoluúčasti ECU.
Hubert_79 píše:
EKKAR píše:jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc
Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?
http://tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=265
Ne, autorem nejsem. Ale můžu se pod to podepsat včetně aktualizace údajů s datem prosinec 2018, když jsem já osobně měl ze servisu Auto Hlaváček Litomyšl - Nedošínek půjčenou jako náhradní kchár trojkovou fábulu kombi s hyperagregátem 1.0MPI neboli hátépéčkem odmocněným na obsah 999cm³ = objem shodnej s komunistickým Wartburgem (případně Barkasem). Výkon celejch 55kW (ještě o 4kW víc vyždímali soudruzi pod tlakem z Vlkohradu z nebohýho obřezanýho trojhrnečku), zvuk nezmýlitelnej, volnoběh na místě rozklepanej jak když postavíš na mráz drahýho psa, spotřeba po ujetí celkovejch asi 80 kilometrů (z toho asi 35km cesta ze servisu domů a po pár dnech zpátky - zbytek nutný couračky po městě) zprůměrována na hodnotu 15,5 litru/100km = jsem zvyklej ze svýho auta nezdržovat provoz a jet na hranici limitu, což u tý litrovky po městě znamená například nespadnout s točkama pod 2500RPM, jinak ji prostě udusíš - anebo jseš brzda provozu, protože jedeš s bídou 40 po městě ... Jako z místa startuje rychle - ale na jedničku po snad 25m jseš v omezovači, protože je extrémně krátká a dvojka to nezachrání. Pak je trojka a stráááááášně dlouhej skok na čtyřku. Takže po městě musíš jet na trojku a 2500-2700RPM, protože na čtyřku ten motor dusíš na pouhý 2000RPM = v oblasti, kdy se teprve začíná zdvihat krouťák - jakejkoliv kopeček včetně třeba pro tebe určitě velice dobře známýho stoupání z Můstku nahoru k Muzeu (abych použil pro tebe dobře známý místo) vyžaduje buď tu vytočenou trojku (a rychlost nad hranicí městskýho limitu kolem 60-65kmh), nebo nutně podřadit na dvojku - a pak aby ti to ve 4500RPM nežralo i chodce z chodníku, musíš zpomalit a jet na rozumnou spotřebu a v točkách kolem 2500RPM jen asi 40kmh. Čtyřka by to brala jedině že by to bylo v rychlosti kolem 90kmh, kdy zas bude motor v oblasti aspoň kolem tý 100Nm - jinak ho prostě udusíš jak žida peřinou.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 24 úno 2019, 21:00, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#288 Příspěvek od Hubert_79 »

Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka
Nepravda. Fordy ročník 2007 a 2009 troubí i bez klíčku ve spínačce.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#289 Příspěvek od danhard »

No to si budu muset oměřit, jestli mám po odpojení baterky na palubní síti ozajstnú nulu :D
Na to, aby se smazaly adaptivní hodnoty jsem to nechal radši odpojený přes noc :D

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#290 Příspěvek od danhard »

To myslí EKKAR u Škodovek, na Fordy nemá :lol:

Ale to slyším poprvé, že s odpojenou baterkou nesmíš šlápnout na brzdu :roll:
Naposledy upravil(a) danhard dne 24 úno 2019, 21:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#291 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:
Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka
Nepravda. Fordy ročník 2007 a 2009 troubí i bez klíčku ve spínačce.
Fofdíky možná - o těch ale z mý strany nepadlo slovíčko.. Koncernový auta s vypnutým zapalováním netroubí - rada byla směřovaná na fábuli, kde to platí. Smolíček, Hubertusi.
danhard píše:To myslí EKKAR u Škodovek, na Fordy nemá :lol:
Ale to slyším poprvé, že s odpojenou baterkou nesmíš šlápnout na brzdu :roll:
Na fordy skutečně nemám - ale náladu jezdit na vejlety fordem a zpátky vlakem. A nikdy jsem neřek, že NESMÍ šlápnout na brzdu, ale jenom že to nedoporučuju, protože potom se objevujou další závady v registru v ECU, který je potřeba smáznout diagnostikou. Takže Vašku zase překrucuješ cizí tvrzení, namísto toho, abys sám něco pořádnýho poradil, protože tys nejspíš sám nikdy nic podobnýho nedělal - přesně jak ti to předevčírem nebo kdy napsal Leoš, co?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#292 Příspěvek od danhard »

Taky to nechápu, ale asi zvolili nejakej kompromis v bezpečnostni.
Když se blondýnka nabourá a zůstane poprsím ležet na klaksonu, tak ten se přehřeje a způsobí požár :D možná je to takhle přes spínací skříňku lepší.
U brzd se to ta udělat nesmí, že se Ti rozjede auto s kopce i bez fungujícího zapalování, je prostá fyzika.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#293 Příspěvek od EKKAR »

danhard píše:Taky to nechápu, ale asi zvolili nejakej kompromis v bezpečnostni.
...
U brzd se to ta udělat nesmí, že se Ti rozjede auto s kopce i bez fungujícího zapalování, je prostá fyzika.
A zas kecáš a lžeš jak Kalousek, viď? Brzdy osobáků mají (skoro) odjakživa kapalinovej přenos ovládací síly, část z tý doby mají i podtlakový posilovače. Systémy ABS jsou sice napájený z baterky a při vypnutým zapalování nefungujou, ale normy jasně říkají, že auto musí bejt možný zastavit i bez motoru a bez baterky (a tím i bez posilovače a bez ABS) pouhým zvýšeným tlakem na pedál - a to silou, kterou musí bejt schopnej vytvořit každej zdravej člověk fyzicky schopnej obdržet řidičák. A z důvodu, aby i takový auto bylo zezadu identifikovatelný jako brzdící se nesmějí brzdový světla zapojovat až za spínací skříňku, ale musejí bejt napájený přímo od baterky - a to spolu s tím, k čemu se brzdovej spínač používá v souvislosti s tím co jsem napsal dřív (blokování vstřikování při brždění atd = spojení s ECU motoru a další elektronikou) dává právě ty komplikace při jeho zapojování a při poruchovejch stavech, kdy v něm dojde k nějaký závadě a třeba svodům. Se samotným zabrzděním to nemá nic společnýho.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#294 Příspěvek od danhard »

EKKAR píše:Takže Vašku zase překrucuješ cizí tvrzení, namísto toho, abys sám něco pořádnýho poradil, protože tys nejspíš sám nikdy nic podobnýho nedělal - přesně jak ti to předevčírem nebo kdy napsal Leoš, co?
Sice si neumím vyměnit svíčky u koktávky, ale řídících jednotek jsem opravoval několik a dělal tuning (měnil EPROMKu v soklu), to zase ty automontéři neumí :D
A jednotka bez napájení neumí dělat nic, než chvíli podržet adaptivní data.
Neumí tam zapisovat nové chyby (snad jedině, kdyby jsi baterii připojil se sešlápnutou brzdou).
Data se drží v CMOS RAM a jsou zálohované kondem.
Zálohové napájení přes diodu a drží to při dobré kondici kondu třeba i hodinu.
Vůbec nezáleží, jestli se zkratuje palubní síť.
Tolik asi stav řídících jednotek 20 let starých BMW, na kterých závodil náš exzeťák :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#295 Příspěvek od rnbw »

Novsie jednotky maju nepochybne aj flash a EEPROM.
Uz v mojej Mazde z roku 1997 ma jednotka ABS EEPROM, takze chyby ABS sa nemazu odpojenim baterie, ale opakovanym stlacanim brzdoveho pedalu v TEST mode.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#296 Příspěvek od danhard »

A tam můžeš podle EKKARovy rady počítat ovečky do nekonečna :)
Hlavně si nezapomeň zapnout ty světla, to měli zažitý ty kluci od BMV taky :lol:

To je asi jako by ses se ptal, jak se dá odkódovat rádio.
To si taky musí chvíli pamatovat na výměnu baterky.
Skutečně EKKAR mě baví, jak do toho nevidí :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#297 Příspěvek od EKKAR »

No vidíš - já si dokonce umím tu EPROMku vyměnit i zapájenou do DPS a mám na to i doma verky pro ESD práci. Ale to je historie, takový ŘJ byly ještě tak ve favoritech, ve felinách možná ještě na začátku produkce - potom už ale ne, řídicí jednotky i v obyčejnejch autech s ročníkem výroby zhruba po roce 1995-6 už jsou jiný, používají paměti FLASH místo EPROM, takže se dají přeprogramovat i "po kabelu" - a to je celej ten základ "čiptuningu" a "čiptuzingu". Tam žádný zálohový kondy nejsou, jen dva sektory paměti - jedna s potřebou napájení, v ní jsou i ty adaptivní hodnoty - a druhá bez potřeba zálohování, smzatelná jen servisním zásahem pomocí autorizovaný diagnostický konzole - a ta je stejně jako paměť palivový mapy a dalších řídících konstant typu FLASH ... Takže stáhni plyn, džigite, povol knipl a přestaň stoupat jak blázen, vykopni si pomalu levou nohu, udělej si hezky novej vokruh s vytaženýma klapkama na 15° a pak hezky přistaň zase zpátky na dráhu - jseš se svým žvaněním totálně mimo mísu.
rnbw píše:Novsie jednotky maju nepochybne aj flash a EEPROM.
Uz v mojej Mazde z roku 1997 ma jednotka ABS EEPROM, takze chyby ABS sa nemazu odpojenim baterie, ale opakovanym stlacanim brzdoveho pedalu v TEST mode.
Mně nejde o vymazání závad ani "závad" ABS z registru FLASH, já svým popisem Duvšanovi radil, jak to má udělat, aby se mu žádný další takový závady právě do těch odpojením baterky nesmazatelnejch registů nezapsaly. To jen Vašek se nevím jakýho důvodu tady ze mne snaží udělat pitomce úplně přesně stejným štylem, jakej používá Bohoušek Fedérkmán - chytáním za slova a překrucováním argumentů včetně toho, že tady na mě vytahuje protiargumenty nesouvisející s mnou popisovanýma věcma respektive argumety, který byly relevantní s věcma o jednu až dvě generace staršíma nebo vůbec utíká od tématu. Je to prostě hňup provokatérskej a zkouší tady dělat stejný svinstva jako Fedérkmán.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 24 úno 2019, 22:00, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#298 Příspěvek od danhard »

EKKAR píše:, používají paměti FLASH místo EPROM, takže se dají přeprogramovat i "po kabelu" - a to je celej ten základ "čiptuningu"
A na co je tam dobrý "miláčku" to zapnutí světel ?

ps. na žádost administrativy doplním název tohoto vola "miláčku" jiným vhodným výrazem z mé sbírky :lol:

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#299 Příspěvek od Hubert_79 »

Nečekal jsem kluci takovou zábavu pro nedělní večer :lol:
Jen s tím tříválcem, wow, jsem myslel že je to znouzectnost a vono ne. Voni to maj tak vychytaně vymyšlený a jde vo vrchol automobilový techniky. Voni přece nejsou blbí, tak vědí, vo čem to vlastně je. Paráda. Hodím Forda ze skály a šup pro tříhrnkovou fábii :) Jak jsem bez toho mohl žít. Ještě ji vytuním tou vodborně popsanou jízdou, to přidá možná dva tři kilowatty a kdepak pak na mě. Všem pak ukážu záda.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#300 Příspěvek od danhard »

Saab byl taky tříválec a ještě dvoutak, to je ten svěží vítr do plachet :D

Vůbec se takové vizi nebráním, přímé vstřikování, klapka na vstupu, EGR ventil jim nahradí nedokonalý výplach :lol:
Naposledy upravil(a) danhard dne 24 úno 2019, 22:17, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“