12V topení do auta

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Mně nejvíc se.re, jak ČOI mlátí pantem o ochraně dat a presumpci neviny, když udělají kontrolu kvality paliv a zjistí nevyhovující kvalitu, která mnohdy ohrožuje motory zákazníků - ale zveřejnit místa, kde zjistili závady, to nechtějí. Spousta lidí si takhle poškodí motor, ono to nemusí vést ihned k totální destrukci, ale třeba různými sedimenty přicpané vstřikovací trysky můžou časem vést právě ke stěžovaným problémům - špatné starty, vysoká kouřivost jinak dobře seřízených motorů, selhávání žhavičů případně až propálené písty... Nikdo přitom neřekne, že na vině je (ne)kvalita paliva - a už v těchto podmínkách utajování závadných pump vůbec nedokáže ukázat prstem na konkrétního viníka. U benzínu to platí taky - u karburátoru (šáde & spol) to není tak zřetelné, tam je poznat akorát tak voda v palivu (rozdíl v oktanovém čísle se projeví až tak při rozdílu o 3 jednotky a více), ale u vstřiků a elektronicky řízené přípravy směsi je "znát každý oktan" na způsobu, jakým motor reaguje na plynový pedál.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“