Čo s hrdzou u Favorita?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Myslím že ve finále už bude levnější a hlavně trvanlivější si jít koupit jiný auto...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#32 Příspěvek od Duvsan »

Prepáčte, mal som hneď na začiatku; ide o blatník, časť nad kolesom. Podbehy sú zatiaľ (dúfam) v poriadku.
Čo keby som to kôkladne (viac vrstiev) zasoplil tmelom uprostred poludňajšieho slnka? Hermeticky to uzavrie a tým zakonzervuje. :?
EKKAR, dúfam, že si nemyslel nové auto. V lote som ešte nevyhral.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:...
EKKAR, dúfam, že si nemyslel nové auto. V lote som ešte nevyhral.
Čti pořádně:
EKKAR píše:Myslím že ... bude levnější ... jít koupit jiný auto...
Jiný neznamená nový, ani já jsem si nikdy nekoupil NOVÝ auto - vždycky jen JINÝ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#34 Příspěvek od Paja250 »

Ono je taky důležitý vědět, zda jde o přední nebo zadní blatník. Tím, že to zatmelíš na slunku, tomu vůbec nepomůžeš, spíš naopak. Nezakonzervuje to nic, vevnitř to bude hnít dál a přes zimu ten kus tmelu upadne celý.
Je to zbytečná práce, jediná oprava, která nějaký čas vydrží, je vyvařením a následnou opravou laku a tlumicích nátěrů, jak už jsem psal.
...A máte to zapojené v zásuvce?

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#35 Příspěvek od Duvsan »

Ide o zadný blatník. Druhý môj príspevok.
Keď vo vnútri bude suchý vzduch, ako to bude korodovať?
Ekkar, auto spod ruky asi veľká výhra nebude.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#36 Příspěvek od Eleman »

Vím o čem mluvím: Jestli se ti Favo takhle rozpadá, máš dvě možnosti
1. Autoklempíř - vyměnit a vyvařit plechařinu + antikorozní nátěry, tmelení, broušení, lak. Nějakou dobu to vydrží, ale je to nákladné a pracné (jednu věc necháš opravit, další se začne sypat).
2. Pořídíš jiné auto - ušetříš čas a peníze které vložíš do nákupu jiného (lepšího).
Sám jsem volil možnost 2 a nelituju toho. Vyspravování laminátem a oprava rezavých míst k ničemu nevedly a byl to boj s větrnými mlýny.
Dneska koupíš za pár korun relativnvě slušnou Feldu a když trochu přitlačíš tak i Fabku 8 až 10 let starou. Pokud ta Fabka nebude bouraná, tak věř tomu, že má velmi dobrou antikorozní úpravu (pozink) a nerezne.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:...
Ekkar, auto spod ruky asi veľká výhra nebude.
Zajímavý, já mám opačný zkušenosti - musíš si samozřejmě dát bacha, všecko prověřit a pokud možno mít před koupí možnost prověrky u nezávislého mechanika, ale mám už třetí "nenové" auto - s prvním jsem najel asi 80 000 (šáde 120L 4kvalt - měl jsem ji přes 6 let), se druhým přes 65 000 (Forman 135GLXi - 5,5 roku), se třetím zatím asi 15 000 (Roomster 1,4 - zatím rok a půl). Vždycky jsem musel dlouho vybírat, dá se říct že u každého auta to trvalo dvakrát tak dlouho než u předchozího, ale nikdy jsem se vysloveně nespálil...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#38 Příspěvek od rnbw »

No jednu Fabiu som uz videl hnit na zaujimavych miestach. Zadny blatnik, to je klasika u vsetkych aut (to mi hnil aj na Mazde, uz je vyrezany a vymeneny). Ale aby zacali hnit dvere len tak pod oknom, tak to som videl hadam len u Daewoo Espero (tam dvere hniju uplne vsade a vlastne aj vsetko ostatne :D ).

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#39 Příspěvek od Paja250 »

Navíc, jakmile autoklempíř do té karoserie řízne, vyleze hromada dalších bolestí. Výsledná cena opravy se Ti pak nemusí vůbec líbit.
A na to, že v dutinách karoserie někdy bude suchý vzduch zapomeň. Tedy - on tam bude, ale jenom v případě, že bude suchý vzduch všude okolo.
...A máte to zapojené v zásuvce?

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#40 Příspěvek od Eleman »

Ekkar: Tak to si na tom podobně, akorát, že já jsem šáde měl 15! roků a místo Formana Favo 5 let, ale začal jsem asi o 8 let dřív než ty.
Naposledy upravil(a) Eleman dne 04 srp 2011, 22:27, celkem upraveno 1 x.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#41 Příspěvek od Eleman »

To rnbw: Neviděl jsem u Fabie shnilý zadní blatník, jediné kritické místo je spoj předního blatníku a prahu. Tam se drží bláto (v zimě slané). Stačí několikrát do roka při mytí propláchnout, nejlépe ze zadní dutiny blatníku.
Samozřejmě to platí pokud nebyla bouraná, odřená apod.
A totéž o antikorozní úpravě platí pro ostatní auta koncernu Oktávky, Roomstry a VW, ale už ne pro Seaty, tam je to už horší.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#42 Příspěvek od BOBOBO »

Šak hej , předpokládaná doba doběhu by mohla být s minimálními náklady dva roky a to už ty feldy budou za hubičku . I ten nejmenší zásah cizího člověka nedoplatíš a tvrdit , že ta oprava vydrží je u auta do šrotu k smíchu . Já jsem se u feldy opravdu spálil . Kdo nechce riskovat , nekupuj 1,6ku , pokud pojede dobře , ale jak ti odejde něco namotoru , jsi vedle . Nyní hobluju 125ku za dva litry nákupky na TB , už nám taky safra zdražili . Na plechařině nic nedělám , ani na feldě , pojedou... Za cenu opravy plechařiny se stříkáním je opravdu jiné auto .

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#43 Příspěvek od Duvsan »

Niečo pravdy máte. Ale keby ste z toho Favoritu vybrali motor a dali do niečoho iného, možno by prežil i tú kastlu.
Asi to dám vyrezať a ak to tým pohasne, nech si pán zarobí. Nebudem kvôli blbým zadným blatníkom rušiť celé auto. Netvrďte mi, že to prevýši robotnícky plat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

Pokud by se to mělo komplet udělat tak, aby to zase nějakých 10 let vydrželo, tak bys na to musel mít ne robotnícky, ale direktorský plat - vyřezání všech rezatých dílů, zavaření nových částí CO2 svářečkou, vybroušení, kyt, vybroušení, plnič pod lak, finální přebroušení a samotý lak vyjdou u fáčka tak na 30 tisíc... Nešpekuluj a radši si jdi obhlídnout bazary - za 30 tisíc už pořídíš minimálně o generaci lepší auto s perspektivou dalších 5-8 let života. Ten favoš už to má zcela zjevně za sebou, i když motor může být ještě OK...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#45 Příspěvek od Duvsan »

Dnes som to ešte pozrel a pripadá mi to, že to už bolo opravované. Skoro by som tvrdil, že je to evidentné. Kamarát pozval brata pozrieť sa na jeho auto (hnilé podbehy), mrkne sa i na ten Favorit. Príde tak za dva týždne.
Nuž tak ďakujem za ochotu. Po finále podám hlásenie.
Čo keby som to aspoň opatlal odhrdzovačom (bezoplachový, spôsobuje pasiváciu kovu - aspoň píšu na etikete) a ponatieral? Koľko by to vydržalo? Teda ak chalanisko nevymyslí niečo lepšie.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“