Gymnázium, VUT a bastlení

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#31 Příspěvek od Hydrawerk »

Spectrik píše:A právě proto se ptám tady s jakými obvůdky bych mohl začít? Nějaké tipy s čím jste začínali vy, co vás posunulo dál dopředu. Zkrátka nějaké ty základy.
Pokud jsi na Fektu, tak právě asi máš Elektronické praktikum - BELP. To jsem taky absolvoval před dvěma lety. https://www.vutbr.cz/studium/ects-katal ... pid=111811
Doporučuju rovněž zajít do bastlírny na URELu (PA-624)
http://www.urel.feec.vutbr.cz/index.php ... _lab&lang=
a seznámit se se všemi měřicími přístroji...
Budu se opakovat... http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... c&start=15
Zkus si třeba postavit na univerzální DPS http://www.gme.cz/laboratorni-plosne-sp ... -p661-078/
něco z této příručky ke stavebnici Voltík.
http://www.gme.cz/_dokumentace/dokument ... -439.1.pdf

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Habesan »

Ale já jsem věděl, že na vejšku půjdu.

Perspektivní je dnes ekonomka, práva, případně managment. Někdo musí ty dotace z EU přerozdělovat, že.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od mtajovsky »

Ekonomka jen když máte štěstí na dobrý flek. Ekonomů je dneska, "že by s nimi mohli dláždit" a chytají se těžko. Dcera jedné známe (Praha) právě končí ekonomku a stěžuje si, že vesměs jsou žádaní absolventi technických směrů. Sousedůj kluk je 3 roky po VŠE s vyznamenáním a nechytá se - taky Praha. Ze zoufalství začal dálkově studovat IT. Management - to si každý myslí, že bude hned po škole ředitelem zeměkoule, ale zakrátko vystřízliví. Když, tak už vlastní firma. Ještě tak ty práva, v ČR nejlépe dělat exekutora nebo advokáta pro inkasní agenturu. Tak nevím ... ne že bych chtěl propagovat vlastní obor, ale IT je celkem OK jak co do umístění na platovém žebříčku a možnosti uplatnění, tak co do perspektivy budoucí potřebnosti podle dlouhodobých prognóz.

Uživatelský avatar
bastliar
Příspěvky: 1765
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#34 Příspěvek od bastliar »

ITčkari to zatiaľ pravdepodobne vyhrali.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#35 Příspěvek od Hydrawerk »

Myslím, že jakýkoliv technický obor není k zahození.

Uživatelský avatar
Vogon
Příspěvky: 1618
Registrován: 14 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Brno

#36 Příspěvek od Vogon »

Hydrawerk píše:Myslím, že jakýkoliv technický obor není k zahození.
Těžko říct. Nějak před rokem jsem zkusmo otestoval svoji "cenu" na trhu práce. Přestože jsa vzdělán v oboru elektrovědném, headhunteři se mě mocí mermo pokoušeli udat do pozic manažerských, povětšinou se slovním doprovodem typu: To, že máte VŠ elektro, nevadí.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#37 Příspěvek od Hydrawerk »

Znáte http://www.555-timer-circuits.com/ ?
Docela hezký web pro začátečníky. Zajímalo by mě, jestli funguje tohleto. http://www.555-timer-circuits.com/stepp ... oller.html
Přílohy
Stepper Motor-555-1.gif
(7.72 KiB) Staženo 55 x

Uživatelský avatar
buddyns
Příspěvky: 588
Registrován: 05 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno [JN89GE]

#38 Příspěvek od buddyns »

Hydrawerk píše: Doporučuju rovněž zajít do bastlírny na URELu (PA-624)
http://www.urel.feec.vutbr.cz/index.php ... _lab&lang=
:o :o No tak tohle kdyby jsme měli na naši "prestižní škole" tak asi padnu na prdel ...
U nás je čítač do 2x 10MHz a 10 BM510 ...
Kdyby u nás bylo to co na UTEE tak bych tam byl věčně ... :?

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#39 Příspěvek od Hydrawerk »

Umístím sem hodnocení předmětu MPRJ z roku 2014 z www.vutbr.cz.

>>Celý předmět je vystavěn na špatném systému, kdy p. Blažek trvá na svém a je mu jedno co si z tohoto předmětu člověk odnese.
>>Ke cvičení, nemám co vytknout. Na přednáškách by se měla probrat látka, která se objeví v teoretické části zkoušky.
>> Predmet je poviný a mal by mať kvalitné vedenie. A nie garanta, ktorého má. Pán docent Blažek by už na škole nemal čo hľadať. Jediný dôvod prečo tam ešte stále je vidím v tom, že je to poviný predmet a ústav nemá na to iného garanta? To sa budú na UEENE držať vyučujúci, ktorí nemajú žiaden prínos, len preto aby ústav mal garanta na poviný predmet? Nemá byť VUT škola na úrovni a byť schopná si nájsť niekoho poriadneho, kto danú látku so študentami aj preberie? Na prednáškach historky z jeho mladosti, z teórie sa prebralo asi 10% látky, ktorá je vypisaná v okruhom na skúšku a aj v karte predmetu. Ďalej sa na začiatku semestra prepočítalo pár zakladných príkladov a následne sa zvyšok času stravil nad tzv. maturitným príkladom a historkami. Stabilita sa s pánom Blažkom nepočítala žiadna... Vôbec predmet nezodpoveda osnovám zo strany prednášok, jedine to zachranú cvičenia s Ing. Bátorom. O skúške sa nejdem vyjadrovať, už roky sú na to sťažnosti a nič sa nedeje.
>> Předmět je obsahem zajímavý, forma je stejná, jako u dalších předmětů, které garantuje doc. Blažek. Tedy špatná.
>> Předmět je veden dle mého dosti špatně. Pozitivní věc je, že na přednáškách s doc. Blažkem počítáme většinou příklady i ze základů komplexních čísel, což velmi oceňuji. Na druhou stranu z teorie se člověk nic nedozví. Poslední přednášky o stabilitě a tříhodinové zapisování diktování pana Blažka po dobu cca 3 přednášek je opravdu k ničemu. Návštěva pánů ze společnosti ČEPS byla skvělá, konečně jsem trochu pochopil o co vlastně pořádně v tomto předmětu jde. Pokud vynechám výlevy pana Blažka v přednáškách, kdy mluví úplně mimo téma např. o rodině, hovoří rusky apod. největší přínos je od pana Bátory na cvičeních, kde člověk pochopí základy teorie i výpočtů. Přijde mi velmi demotivující hodnocení celé zkoušky za základní neznalost 0 body (tedy opakováním zkoušky). Pokud člověk odevzdá prázdný papír (alespoň v tomto roce) dostane 0 bodů, ale zkoušku udělal, pokud má dostatek bodů z ostatních částí. Pokud zapomenu fázor nad komplexním číslem, nemyslím si, že kvůli tomu musím opakovat celou zkoušku. Pokud by se nulovalo alespoň v rámci příkladů (2 - 3 na zkoušku) bral bych to a nebál se napsat vůbec čárku.
>> Předmět je veden velmi špatně, chybovost doc. Blažka je při počítání na přednáškách šílená i přesto, že od nás očekává absolutní bezchybnost - v opačném případě vynuluje písemku. Předmět je vedený velmi špatně a pominu-li to, že 30% času na přednáškách je věnovaný historkám o tom, jak bylo za komunismu dobře a ať jdeme stávkovat, zbylých 70% je opravdu velmi zbytečné absolvovat, jelikož pro zvládnutí zkoušky nemají téměř ovlivňující efekt.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#40 Příspěvek od Hydrawerk »

A ještě MPRS z roku 2012.
>>Doporučuju přečíst komentáře z dřívějších let, absolvování předmětu je potvrzuje. Cvičení vedené Ing. Ptáčkem jsou vcelku přínosné a jeho přístup je příkladný. Možná by se hodila sbírka příkladů jako byla v BDEE. Když si člověk pohlídá požadované znalosti a nedostane 0 v teoret. části doc. Blažka zkouška jde udělat.
>>Opakoval jsem z minulého roku. Minulý rok byla látka z přednášek k ničemu, NIC z toho se neobjevilo na zkoušce. O rok později tam byla alespoň jeden příklad. Zkouška je písemná - nechápu proč na příkladovou část máme tak málo času (1,5h) a na teoretickou 4h, když příkladová část je podstatně náročnější na čas.
>>Přednášky splnily mé očekávání co se pana doc. Blažka týká. Opět nezklamal. Na polovině přednášek probírané věci které se nijak neslučují s předmětem. Automaticky bráno že musíme znát všechno i když to není v našich silách. V druhé polovině přednášek jsme spočítali jeden příklad za 3 hodiny. Cvika s panem Ing. Ptáčkem byly pohodové a snažil se látku vysvětlit co nejlépe což se mu povedlo. Ze zápočtu musí student získat co nejvíce bodů aby byl schopný udělat zkoušku na E. Pan Blažek moc bodů nedává. Jináč předmět zajímavý ale ve světě a všude jinde se probíraná látka nepoužívá.
>>Tento předmět by měl změnit garanta a tím změnit zcela styl výuky. Doc. Blažek na přednášce jen dokola počítá podobné příklady, které má už pěknou řádku let napsané ve svých poznámkách a když se výsledek většiny studentů neshoduje s výsledkem v jeho poznámkách, je výsledek studentů samozřejmě špatně, protože doc. Blažek s sebou nemá kalkulačku, aby si výsledek přepočítal a tím ho opravil. V předmětu jsme se nedozvěděli, v podstatě kromě výpočtů vedení, nic o teorii a o praxi radši ani mluvit nebudu. V poslední přednášce nám jen doc. Blažek, jak je jeho zvykem, řekl, co z teorie ve skriptech chce, abychom znali ke zkoušce. Dar doc. Blažka mluvit během výuky o naprosto zcestných informacích, které s výukou nijak nesouvisí, je impozantní avšak nezáviděnihodný a k výuce nijak nepřispívá. Motivace studentů získat v tomto předmětu pěknou známku je naprosto mizivá. Je to dáno souhrnem minimálních znalostí, které doc. Blažek vyžaduje. Když student udělá ve zkoušce v některém bodu, v tomto souhrnu obsaženém, chybu, má zkoušku hodnocenou automaticky nula body a to i když student z předmětu získal v součtu nad 50 bodů. Toto platí, i když student někde zapomene označení komplexního čísla čárkou, což se stává, protože na jedné straně A4, může být těchto komplexních čísel nespočet a člověk ani doc. Blažek není dokonalý, protože i on sám toto označení na přednáškách občas zapomínal psát na tabuli. Když ho na to studenti upozornili, chybu opravil se slovy, že by za to na zkoušce dostal nula bodů, jenže doc. Blažek tu zkoušku pod takovým kantorem psát už nemusí, takže se nemá čeho bát, zato studenti ano a že se teda nebojí málo. Na druhou stranu zase uznávám, že to chyba samozřejmě je, ale určitě bych to nehodnotil nulovým počtem bodů z celé zkoušky. Další věcí na přednáškách, je strach studentů se doc. Blažka vůbec na něco zeptat, jelikož by je mohl doc. Blažek, za špatnou nebo špatně položenou otázku, před ostatními studenty zesměšnit nebo z nich udělat naprosté neznalce. Jeho schopnost vést se studenty dialog bez aspoň zvýšení intenzity jeho hlasu je raritou.
>>Tento předmět se vlastně skládá ze dvou částí. První z nich jsou přednášky a pan doc. Blažek. K této části se nebudu raději vyjadřovat. Naproti tomu druhá část tohoto předmětu je skvěle vedená Ing. Ptáčkem, který se snaží studenty skutečně něco naučit. Ve výuce všechno řádně vysvětlil a nemyl pro něj problém odpovídat na případné dotazy. Zkrátka zachránil tento předmět.
>>Viz předchozí hodnocení
Víc toho máme tadyhle.
http://student.vutbr.cz/forum/viewtopic ... 458#p26458

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#41 Příspěvek od Wolfik »

Nechápu, proč se tím zabýváš, když ten obor nestuduješ. Na "našem" místě bych se zabýval idiotama na našem ústavu.
EDIT: Trošku našemu ústavu křivdím...žádný idioti mě nenapadají

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#42 Příspěvek od Hydrawerk »

Na Urelu mě nyní nikdo nenapadá. Svýho času byl neoblíbený Ing. Václav Michálek, CSc., ale ten už měl v roce 2011 pouze cvičení a žádný předmět negarantoval. Nyní asi nevyučuje vůbec a na URELu se vyskytuje málo.
Pak tam byli / jsou různí přísní vyučující, ale na tom nic divnýho není, mluvit se s nimi dá, nějak zlomyslní nejsou.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#43 Příspěvek od Kvicala_r »

Kdepak Vašek, tem měl od nás přezdívku ministr hrůzy :) Škoda, že už "(tam)" není J. Svačina - i ten jeho sarkasmus uměl tak trochu rozveselit. Za život sem potkal spoustu kantorů, kteří uměli (nebo ani neuměli) a nebyli schopni to srozumitelně podat. Na URELu za mého působení takový naštěstí byl jen ten nejvýše jemnovaný..
Naposledy upravil(a) Kvicala_r dne 10 zář 2014, 22:25, celkem upraveno 1 x.

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#44 Příspěvek od Wolfik »

stejně i ti nejhorší kantoři na VŠ nemají nic proti tomu, co dneska potkáte na průmyslovkách

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#45 Příspěvek od TAKJAN »

Četl jsem, že nejvíce spokojeni v životě jsou řemeslníci minimálně vyučeni, spíše s průmkou ap. Jsou svými pány, dělají vesměs co je baví, vydělají si slušně a navíc mají komplet výbavu pro kutění (většinou je baví) odepsanou z daní. Znám více takových kluků/známých/kámošů. Časově ovšem je to horší. Navíc musí být hajzlové nebo aspoň kliďasové/flegmatici.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“