OBD kabel

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od hafca »

Perfektní tip, musím se po něm u nás poohlídnout.
Dík hafca

Uživatelský avatar
adamx
Příspěvky: 48
Registrován: 25 říj 2005, 02:00

#32 Příspěvek od adamx »

A prečo to chceš napajať s PC? Zober napájanie palubnej siete. Z 13,5V ti 7805 5V spraví .

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od hafca »

Já vím, že by to tak šlo, ale když je na portu napětí, proč k tomu tahat další kabel s napájením. V pátek budou ty stabilizátory, tak se uvidí. Když bude nejhůř, tak to budu muset udělat, ale doufám, že nebude.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#34 Příspěvek od Raptor181 »

Ten stabilizator tam moze byt 78LL05 uplne v pohode. Trosku zle to riesia HAFCA. Presne ako povedal ADAMX. Napajaj to z auta. a SI9243 ja aj starsie auta ako su tvoje.

HAFCA a neviem aky kabel chces este tahat? da sa to vsetko jednym kablom.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od hafca »

Další kabel, je obrazně řečeno, musim to někam napojit a v zapalovači už je notebook. A s tím SI9243 jsou dělané kabely na OBD2. Proč by jinak na diagnostice používali redukci z OBD2 na ALDL s nějakou krabičkou, která to přizpůsobuje? A proč by vůbec dělali novější a komplikovanější zapojení, kdyby to s MAXem chodilo?

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#36 Příspěvek od Raptor181 »

A preco do zapalovaca? Chces robit diagnostiku a ani nevies ako to funguje. S maxom to funguje, ale CANBUS je uz rychlejsi prenos a da sa pekne kodovat co na rozdiel od K-line neslo. A pri canbuse je komunikacia po dvoch drotoch a pri k-line len jeden. ALDL je stary system diagnostiky ktory je na ustupe.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od hafca »

A co já s tím? Mám tam starou ŘJ a ta používá ALDL a tak musím mít k tomu taky kabel. Jinej s tím nejede. A už vůbec nechápu co má společnýho napájení elektroniky v kabelu s diagnostikou. Napájení má jen dvě možnosti a já si vybral tu, která to krmí z portu, z důvodů, který jsem napsal výš. Konektor pro diagnostiku je v kabině. Nebo mi chceš namluvit, že je lepší táhnout z venku kabel od baterky, nebo rozebírat palubku, abych někde našel 12V?

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#38 Příspěvek od Raptor181 »

Nemusis nic rozoberat. Na pine 16 mas 5V a na pine 4 a 5 je GND. Kline je pin 7. Plati to na NUBIRU 99-2001.

Diagnostika: http://daewooclub.com/viewtopic.php?t=5138

Soft? http://winaldl.joby.se/
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od hafca »

Ten soft znám. Nevím jestli se oba bavíme o stejném konektoru, ten který mám v autě vypadá takhle: Obrázek
je to jen 12 kontaktů a z nich jsou zapojené jen F-H-B-A-M. U těch F a H nevím k čemu jsou, nikde jsem to nenašel.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#40 Příspěvek od Raptor181 »

Jo, to je este stara zasuvka.
G by malo byt 5V
A GND
B l-line
M k-line

Toto by malo platit pri diagnoze motora a ABS. Pri airbagu je to
A GND
B l-line
K k-line
12V sa musi natiahnut zo zapalovaca.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od hafca »

Je to asi ještě jinak. Tohle jsem našel k zapojení tý zásuvky:

[A] (Black) Ground
(Green) Diagnostic terminal
[C] Air Injection Reaction. Pulled to ground. (if used)
[D] Service engine soon lamp (if used)
[E] (Red) Serial data [160 baud PWM]
[F] T.C.C. Pulled to ground. (if used)
[G] (Yellow) Fuel pump (+12V = "ON")
[J] T.C.C. Norm. +5V. Pulled to ground ??? (if used)
[M] Serial data [8192 baud] (if used)

Ale jak sem psal, v té zásuvce jsou osazené jen ty piny, co jsem popsal, žádné další tam nejsou. Holt Korea. Zkouším to jen na tom M a A, ten propoj tím odporem tam údajně nemusí být. Jestliže se to propojí odporem menším než asi 100 ohmů, nebo natvrdo, pak přes kontrolku check na palubce se vybliká kód poruchy.

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#42 Příspěvek od TomasX »

adamx píše:....Chcem sa spýtať ,že čo mám s fabiou ,keď mi veľa žerie a VAGCOM nevypisuje žiadne chybové kody. Čidlo teplomera aj lambdasonda su OK.
To je jednoduché. Vyhoď ten element mezi pedálama a volantem. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#43 Příspěvek od Raptor181 »


Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#44 Příspěvek od Hill »

Vyšší spotřeba má zpravidla příčiny jinde, než v čidlech: měkké gumy (ráno už moc teplo nebývá), netěsná sací soustava, přiucpaný katalyzátor a/nebo vzduchový filtr, vůle či naopak nános kolem škrticí klapky, třeba i jen už to mají svíčky za sebou... a výrazně se na tom podílí i změna způsobu jízdy.
Jestli ti žere tak o 15% víc, než dřív, aspoň na tuhle stranu od Beskyd je to tím, že ve městě se čyřicítkovou zónou, kde jsi jezdil i na čtyřku, nemáš teď ani moc příležitostí jezdit na trojku, mimo město málokdy dáš pětku, to vše proto, že se věčně za někým couráš. Nebo tam za tři resp. za pět přesto dáš, ale s motorem podtočeným pod 2000/min Fabie dost brutálně nasává.
Prozkoumej tohle, než zasáhneš do elektroniky.

Uživatelský avatar
adamx
Příspěvky: 48
Registrován: 25 říj 2005, 02:00

#45 Příspěvek od adamx »

Ďakujem všetkým za rady. Dnes som tú fabiu čo vela žrala predal inému "elementovi medzi sedlom a volantom" .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“