OBD kabel

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

OBD kabel

#1 Příspěvek od DjRix »

Zdravím všechny,nemáte někdo zapojení OBD kabelu k VW Golf 3 s jednotkou Motronic ?? Bylo to tady na uploadu,ale nejde to stáhnout. Díky.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od DjRix »

Možná bych to měl upřesnit,jde mi o zapojení kabelu pro komunikaci mezi PC a řídící jednotkou motoru,v tomto případě Mono-Motronic.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Nagant
Příspěvky: 1051
Registrován: 11 lis 2005, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#3 Příspěvek od Nagant »


Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od DjRix »

Díky moc :happy: ,skusím ten s optočlenama.....ještě někde schrastit noťas a je to!
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#5 Příspěvek od Raptor181 »


Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DjRix »

Tak myslíš raději ten s obvodem Si ?? Někdo tady psal že mu ten s optočlenama na K-Line chodí,tak nevím.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#7 Příspěvek od Standa99 »

Ja jsem uvazoval o tomhle http://www.tacc.cz/themes/kategorie/det ... 0&source=1 . Nevim sice cim je presne osazen, ale kupovat zvlast ten konektor a ty svaby neni zrovna levne.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#8 Příspěvek od Raptor181 »

Ano ten s SI a MAX232. Ten s opto je dost nespolahlivy...Niektore NB maju divne napajanie na COM portoch.

Ten MAX232 a SI je spolahlivy, pouzivam ho uz dlho a nemal som nikdy problem.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#9 Příspěvek od Raptor181 »

Standa99 píše:Ja jsem uvazoval o tomhle http://www.tacc.cz/themes/kategorie/det ... 0&source=1 . Nevim sice cim je presne osazen, ale kupovat zvlast ten konektor a ty svaby neni zrovna levne.
Ale pozor, tento je na USB a potrebujes na to iny VAGCOM ako na COM port. Radsej ten na com port ako je to tu: http://www.id2.cz/obd2_si9243.htm
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#10 Příspěvek od Standa99 »

Raptor181 píše:
Standa99 píše:Ja jsem uvazoval o tomhle http://www.tacc.cz/themes/kategorie/det ... 0&source=1 . Nevim sice cim je presne osazen, ale kupovat zvlast ten konektor a ty svaby neni zrovna levne.
Ale pozor, tento je na USB a potrebujes na to iny VAGCOM ako na COM port. Radsej ten na com port ako je to tu: http://www.id2.cz/obd2_si9243.htm
Na NB mam COM pouze na docku, takze by mi siknul vice USB (sice bych mohl vzit dock sebou). A na vycteni registru zavad by mi to stacilo. Pokud sectu plosnak+FT232BM+Si9243+konektor+posta, tak se mi to vubec nevyplati.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od DjRix »

No uvidíme,ten s optočlenama je za babku a postavím to z toho co mám doma,když to nebude chodit tak objednám ten Si a bude :D

Ale mám ještě jeden dotaz ohledně řídící jednotky v autě,pokud dojde k nějaké závadě(v mém případě špatná lambda sonda,žralo to skoro 9 na 100 a nechcelo to pořádně jet) a jednotka se přepne do "nouzového" režimu,tak poté co jsem závadu odstranil (výměna lambda sondy,auto už vcelku jede,ale žere furt stejně) přepne se ŘJ zpět do normálního módu,nebo se toto právě musí udělat přes kompl?? Skusil jsem na noc odpojit baterku a nic (respektive šla spotřeba ještě o 0,3L na 100 nahoru!!). :?:
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#12 Příspěvek od Antony »

Po vypnutí a zapnutí klíčku se přepne do normálního režimu.

Lambdasonda se dá změřit i s osciloskopem nebo ručičkovým měřákem.
když funguje tak se na ní napětí pohybuje mezi 0.1 a 0.9V.

Když to napětí je převržené na jednu stranu tak je směs bohatá nebo chudá.

Když ta lambdasonda nefunguje tak nutně nemusí být špatná!!!
(např. když bude špatné teplotní čidlo chladící kapaliny, při 90°C bude mít vnitřní odpor odpovídající 10°C tak směs bude bohatá, ale chyba pro ř.j motoru to není ,ta rozeznává zkrat nebo přerušení. A protože směs bude bohatá nebude lambdasonda fungovat.)

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od DjRix »

Při teplým motoru mi napětí na lambdě cykluje mezi 0,15 až 0,85 V ,takže asi regulace funguje. Skusím ještě skontrolovat to čidlo teploty,ale strartuje to v pohodě,po startu je volnoběh kolem 1000-1100 otáček,po zahřátí spadne na 850-950 otáček. Jediný co jsem si všiml,že občas když vyřadím,spadne volnoběh tak na 650 otáček a za chvilku vyskočí na 1000 a pak se zase srovná. Navíc mi přijde že to při prudkým přišlápnutí plynu mírně cuká. Fakt nevím co s tím.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#14 Příspěvek od Standa99 »

Me zas zlobi otacky posledni tyden jinak. Pustim plyn a padaji tak na 1800, pak vylezou na 2200 a opet mirne padaji na 900. Asi skrtici klapka vzduchu na sani (mam benzin). Akorat nevim jestli to rozdelam kvuli vicisteni, tak to potom nebude chtit nejake nastaveni pres VAG. Cetl jsem, ze asi jo, protoze tam je nejaky potenciometr a po slozeni to asi nezapadne jak pred rozdelanim. Proto taky uvazuji o kabelu.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od DjRix »

Bacha!! Pokud máš tohle vstřikování,tak v okamžiku jak odmontuješ potenciometr na škrtící klapce už to nikdy nevrátíš do původní polohy!!! Pěkně jsem se na tomhle vykoupal na 2jce golfovi,pak jsem půl roku hledal alespoň približný nastavení při kterým to dobře startovalo,nežralo jak tank a dobře jelo..... Podle toho jak to popisuješ je buď nějaká nečistota ve škr. klapce,nebo vázne ten její nastavovač,nebo je posunutý ten základní doraz.
Klídek chlapi,to je nulák...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“