C4 problém se startem

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#31 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše: ale než jsem ho tam dal, to bylo ku*ev a p*č pokaždý, než se baterka z auta vydolovala ...
A vo ty dva šrouby, co držely na 1000MB plechovej deklík jsem si několikrát pěkně vorval ruku, hlavně když se tam vracela zpět.
Jinak M-ková šáda zmrzačila mýho známýho. Blbec si nedal přes baterku ten třmen tvaru U co drží baterku a nasadil jen plastovej dekl. Později to napálil asi 75km/h pravou stranou do příkopa, bohužel 5 m před betonovým výjezdem na pole. Pravá strana na šrot, jemu by se skoro nic nestalo ale... Jak při nárazu "vyskočil! nahoru zadek auta, baterka vylítla z kukaně, urvaly se póly, vyrazila zadní opěradlo a flákla do sedadla řidiče a přerazila mu cemr. Do konce života byl na vozejku... To kvůli lenosti při každým vyndání baterky rozdělat a zase vrátit jednu desítku matku....
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#32 Příspěvek od Celeron »

PixelOrgy píše: Ja zas vytahoval ted o vikendu baterku,
Píšeš o Prasátu?

Už jsem zapoměl, co to bylo za auťák, něco z USA, snad Pontiac. Bývalý spolupracovník, co je ujetej na Ameriky mi říkal, že kvůli baterce musel vyndat motor. Prostě se nepočítá, že životnost auta bude větší než baterky... No kdyby vydržela v každým autě 11-12 let, co v Xsaře, tak to možná není tak zcestný. Kolik je vlastně počítaná průměrná životnost auta v rozvinutý konzumní společnosti?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#33 Příspěvek od Radovan_79 »

S těma baterkama je zajímavá jedna věc. U novýho auta klidně vydrží osm, deset let. Pak koupíte novou, lhostejno zda nějakou super nebo Jing-ling a po třech letech šlus...
Životnost auta? Mno, oficiálně se s tím nikdo nechlubí, ale viděl bych cíle výrobců tak 200-300.000 km max. Jejich zájem není, aby to vydrželo dvacet let a ujelo půl mega.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#34 Příspěvek od EKKAR »

Veřejně nepublikovaný stanovisko automobilky Škoda Auto vyslovený na interním školení pro pracovníky nejmenovanýho velkoprodejce ND:
předem navrhovaná životnost vozidel z produkce po roce 2015 je 5 let nebo 250 000 km - cokoliv je nad tuto hodnotu, brzdí ekonomickej růst ... Dokonce předem navržená životnost motorů 1.0TSi (tříválec s přímým vstřikem, aktuálně verze 66 a 81kW) je pouhejch 185 000 km ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#35 Příspěvek od TAKJAN »

To znám exoty, co měli nějakou 120Ah pararelně v 100vce jen položenou za zadními sedadly

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#36 Příspěvek od rnbw »

Radovan_79 píše:S tìma baterkama je zajímavá jedna vìc. U novýho auta klidnì vydrží osm, deset let. Pak koupíte novou, lhostejno zda nìjakou super nebo Jing-ling a po tøech letech šlus...
Lebo vacsina toho, co sa u nas predava, je totalny smejd. V roku 2008 som kupil Exide a stale funguje. Ani som ju nikdy nenabijal.

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#37 Příspěvek od Radovan_79 »

No já si to pamatuju i ze škodovky stodvacítky, první baterka (AKUMA) dala osm let a pak (taky AKUMA) co tři roky pápá.
V autě (Ford Fusion 2009) je pořád původní a taky jsem jí nenabíjel. Jakmile tahle exne, tak pak tam bude každá další baterka na dobu T+měsíc (T=záruční lhůta).

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Zaky »

Teď před zimou jsem vyhazoval z auta Bannerku koupenou na jaře 2004, což je životnost řekl bych velice slušná. A to s ní ješte stále šlo nastartovat, i když už to bylo značně nejisté, někdy se na první pokus startér zastavil před HÚ a muselo se chvíli počkat a startovat znovu. Tak už jsem to na zimu radši řešil :-)

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od ZdenekHQ »

Bojujete jen s aku - kámoš '"Rambo", když mu u škodovky chcípla spojka, tak povolil šrouby, sám si sundal motor (prostě ho vzal do náruče a odnesl), vyměnil spojku a motor nasadil zpátky. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#40 Příspěvek od TAKJAN »

Jo, to brácha taky takhle měnil motor v zimě večer, protože ráno musel jet za holkou. Odhodlání a síla převeliké.
S těmi AKU mi to přijde jak loterie. Značka neznačka, něco vydrží, něco ne. Mě teda vždy aspoň pět let. Ale rozmazluju je teda. Teď třeba auto na dobíječce pár dní a cca 100mA to vyhnalo už na 14,2V. Víc už ale nevyleze.

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#41 Příspěvek od Radovan_79 »

Zdeněk: No jó, tak vyndat ze škodovky motor není moc kumšt, pár šroubů, hadiček, pár drátů a šup ho ven. Ke všemu se dobře může, v porovnání s tím, jaká jsou auta dneska...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#42 Příspěvek od rnbw »

Skodu 120 sme tiez mali, nikdy to poriadne nestartovalo a sralo sa tam uplne vsetko...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#43 Příspěvek od Celeron »

Jo, vzpomínám na aféru, kdy se kolem roku 1985 řešila kvalita výroby u šádin montovaných v BAZu, třeba že do nich při dešti masivně zatékalo. :lol: Boleslavky touto chorobou netrpěly. :wink:
Asi jste měli BAZku.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#44 Příspěvek od Kvicala_r »

My měli užovku GLS (r.v. 79), nepamatuju nějakou vážnější závadu. Během studia na učilišti sem tam opravil a dodělal pár věcí: relé dobíjení (na ten vrub batest), rádi, mlhovky, připomínání světel, opravil tyristor cyklovač (chyba doběhu), relé pro manuální zapínání ventoše chladiče... Jako studijní mteriál perfek. Cyhběl jen 5r.s. Šla do světa se 100tkm, dnes už bych ji nedal a nechal jako dospívajícího veterána.

U toho citrona (ex. měla C3, 1.4 HDI) se taky pokákl starter - jednou nastartoval na škrtnutí, podruhé se ani nepokusil škytnout. Přístup zezadu motoru tak pro gynekologa - takže šel do servisu, po výměně už OK.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

Mám těžký podezření na jednu věc - pokud se origo baterka v autě instalovaná z výroby poondí po 8-10 letech a nahradí se novým kusem z druhovýroby, kterej se odporoučí po například už jen 2-3 letech, tak že to není vinou horší kvality toho aftermarket kusu baterky, ale že to je způsobený zanedbáním údržby nabíjecí soustavy toho 8-10letýho auta. Kdyby se totiž majitel aspoň pokusil spolu s výměnou baterie znovu zkontrolovat i celý nabíjení alternátorem počínaje (řemen, huhlýki, ložiska a diody) přes regec až po správně vodivý ukostření motoru i baterky a v rámci náhrady baterie všecko uvést do výchozího stavu, vydržely by ty "druhý" baterky určitě to samý, co ty originální ... Takhle má sice auto novou baterku, ale kvalitu zdrojový soustavy nikdo pořádně nezná a nevrátí na výchozí stav a když se začne sypat altík, pozná se to až podle toho, že mizerným dobíjením předčasně zničená baterka padne na krovky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“