Ventilky TPMS

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#31 Příspěvek od Standa99 »

To potom doma vytahuješ i síťové šňůry ze zásuvky a přeměřuješ, jestli tam je opravdu 230V :)
Za dva roky jsem si zvykl tomu důvěřovat, nebyl důvod k opaku (při pár přeměření jiným tlakoměrem). Zajímavé je, jak se tlaky mění vlivem jízdy, venkovní teploty apod. V létě vím, že např. před dovolenou, kdy se přemisťujeme dlouhou jízdou, tak nemusím tolik dohušťovat, protože po půl hodině na dálnici tam je tlak o 30 kPa vyšší. A při nižších teplotách, které za chvíli nastanou, už před vyjetím z garáže vidím, že to chce 20-30 kPa dohustit.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#32 Příspěvek od Davidsev »

Až se mi vybijí baterie, tak to budu muset taky řešit (snad nejdřív za 4 roky...) Snad tam půjde ta baterka nějak vyměnit :D
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#33 Příspěvek od Kvicala_r »

Jsem rád, že na nás zákonodárci pamatují a protlačilo si to lobby za povinnou věc. Kdyby to nabízeli jako příplatkovou výbavu neřeknu, ale srát do auto kdejakou krávovinu je přinejmenším trochu kontraproduktivní.
Ještě pochopím vyhodnocení z ABS čidel, která tam dnes stejně už být asi musí.. Ale měnit baterky ve ventilcích?

Tím, že je to nalepeny na disku, nerve se to odstředivou silou?

Taky mám sen, že budu svému autu rozumět do puntíku
:lol:
Přílohy
car dream.jpg
(38.33 KiB) Staženo 101 x

Uživatelský avatar
foxrider
Příspěvky: 805
Registrován: 28 zář 2013, 02:00
Bydliště: Praha- východ

#34 Příspěvek od foxrider »

Jj, na každý snímač extra měřící přístroj a kontrolku, a na kdeco zvláštní spínač pak to bude hi-tech a cool kokpit jako tady na fotce.
Ale zase je to všechno pěkně pod kontrolou 8O

Mám nápad, co takhle zavést i v autě "živák" - tlačítko bdělosti. Pokud po zaznění houkačky řidič nestiskne tlačítko, auto samočinně zastaví :lol: 8O
Přílohy
751_stanoviste.jpg
(29.79 KiB) Staženo 104 x

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#35 Příspěvek od Pikofarad »

Zdravím,jak dlouho vydrží baterie v těch "vymoženostech" na měření tlaku.Mám možnost koupit alu disky,jsou cca 5 let staré,majitel tvrdí že vše je funkční

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#36 Příspěvek od rnbw »

Vraj 5-10 rokov. Nevysielaju aj napatie baterie?

Uživatelský avatar
Zefek
Příspěvky: 67
Registrován: 08 led 2011, 01:00

#37 Příspěvek od Zefek »

U mě se zobrazí, v případě nízkého napětí baterie ve ventilu, jen hláška na diagnostice. Na přístrojovce nic.

Ty lepší kousky posílají i teplotu a třeba při jízdě na dálnici, kdy teplota v pneu vyleze vysoko a zároveň je v pneu vyšší tlak, tak to upozorňuje, že se má zpomalit.

Ventil nevysílá aktivně celou dobu. Ale většinou jen za jízdy, tj. spouští se otáčení kola asi od rychlosti 20km/h. Po 20 minutách klidu se přepíná do režimu spánku. Další možností spouštění vysílání je prudký pokles tlaku v pneu.
Takže hodit ventily do rezervy nebo někde jinde, to není řešení. Je to vidět i když se vymění kolo za rezervu, tak po 20 minutách mi ukáže, že ventil přestal vysílat.

Nové ventily nezačnou vysílat samy od sebe po namontování a třeba rozjetí na 20km/h. Je potřeba je aktivovat budičem. Ty jsou postaveny na frekvenci 125kHz. Záleží ale na kódování a obsahu zprávy. Existuje několik standardů.

Ventil komunikuje s autem na frekvenci 433MHz, stejně jako třeba dálkové zamykání. Opět existuje několik standardů.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#38 Příspěvek od robo »

Ty čidla jsou tak šikovně udělaný že nejde nedestruktivně baterku vyměnit, u mého auta s číčou na kapotě. Prostě chujovina. A tím že jsou na disku na čtyřech kolech tak je trochu problém se k nim dostat když bydlím v paneláku a nevlastním pneuservis. Auto mi nesdělí stav baterie bez diagnostiky, jestli opravdu fungují všechny u vozu z roku 2003 se mohu jen domýšlet. Na displeji to chybu nehlásí. To se zjistí až nastane změna tlaku v pneu a tím i možná nebezpečná situace. Ale to muže být pozdě.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od PotPalo »

Mám fakt blbý nápad: všetky 4 čidlá napchať do malej plastovej fľaše, uzavrieť ju vrchnákom s ventilom, natlakovať, a pripevniť ju niekde do motoru o čosi čo sa otáča. :twisted:
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#40 Příspěvek od tomasjedno »

A jsi si jist, že to měří absolutní tlak, ne tlakový rozdíl mezi vnitřní a vnější stranou?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od ZdenekHQ »

Já jsem na to kdysi nějakýmu chlapovi vyráběl "aktivátor". Tam žádná baterka nebyla, leda tak kondík, na 125kHz se tam poslala jen nosná, ale docela solidní výkon, a na 433MHz to odeslalo tlak a kdoví co ještě.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Habesan »

tomasjedno píše:A jsi si jist, že to měří absolutní tlak, ne tlakový rozdíl mezi vnitřní a vnější stranou?
To by se tam někudy musel přivádět tlak vnější strany.
A jediné takové místo je skrz ventilek.
robo píše:až nastane změna tlaku v pneu
Takové změny lze docílit i pomocí pumpičky.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od hafca »

Můj nápad byl, kousek trubky na vodu, jeden konec zavařený na pevno. Duhý se šroubením ve kterém by byl ventilek. No a dovnitře nandat všechny čtyři elektroniky, zašroubovat a natlakovat.
Ale teď jsem na rozpacích. Jestli to potřebuje údaj o otáčení, co by to dělalo když by tam ty data nebyla.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#44 Příspěvek od termit256 »

Zkouseli jste nekdo ty cinske co se daji koupit za 2kila na ebay?

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od PotPalo »

Aký rozdiel? Podľa obrázku elektroniky čo tu je tam je čip s jednou dierou, ktorý meria tlak okolo neho. Nejaký vonkajší atmosferický tlak ho nezaujíma, ten možno meria iný čip v riadiacej jednotke. Skrátka tam nevidím dva senzory tlaku.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“