Ventilky TPMS

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Ventilky TPMS

#1 Příspěvek od hafca »

Už po druhé se při přezouvání stalo, že se poškodil ventilek TPMS. Poprvé to byla jednoznačná chyba gumaře. Teď se ventilek rozpadl na dvě části. Jeden kus ventilek a druhý elektronika. Nový stojí necelých 1800,-Kč a tahle vymoženost při té ceně se mi přestává líbit. Zvlášť při představě, že za 2-3 roky budu muset koupit 4 kvůli vybitým baterkám. Celý život jsem to nepotřeboval a myslím, že se bych se bez toho klidně oběšel i dál.
Na obrázku je celá elektronika, kde je vidět, že celé to má na starosti jeden IO s označením ZA603286M13. Napadla mě taková hříšná myšlenka nějak tomu čidlu vnutit, že tlak je OK a mít elektroniku někde v přihrádce v krabičce. Jenže jsem nenašel žádné údaje, ale třeba jen neumím hledat.
Neřešil někdo podobný problém, nebo není jiný nápad co s tím?
Přílohy
cidlo.jpg
(85.37 KiB) Staženo 182 x
Naposledy upravil(a) hafca dne 25 říj 2017, 16:34, celkem upraveno 1 x.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#2 Příspěvek od Standa99 »

Když už to máš, tak proč ten tlak nemít online? Zdá se mi, že se auto divně zhouplo, tak se podívám na tlaky v kolech (v kPa) a buď jsem klidný nebo reaguji.
Kdysi jsem taky pindal, ale už jsem si na to zvykl, i když to byla pálka navíc, protože mám dvoje kola + čidla za podobnou cenu (moje vypadá viz. obrázek). Ty asi přehazuješ dvoje pneu na jedny disky? Ta elektronika by se dala při nejhorším přilepit na ten disk.
Taky stále koluje historka, že jeden všechny čidla strčil do rezervy, aby měl klid, asi si z ní udělal štěrkátko. Mám snímač u každého kola, tak je otázka, jestli by to z kufru dosáhlo a nedělalo paseku, protože po výměně kol ty čidla musím spárovat (viz. aktivátor).
Přílohy
aktivator.jpg
(40.57 KiB) Staženo 181 x
cidlo.jpg
(28.37 KiB) Staženo 162 x
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od hafca »

Koukám, že už blbnu, nedal jsem do úvodu fotku elektroniky. :oops:
Já mám čidla co jsou na obrázku. S tím přiepení to není až tak špatný nápad. Jenže nevím jak to přesně funguje. Na fotce jsou vidět 3 otvory. Dva vedle sebe je baterka CR2030. Ten třetí kontakt je spojený s tím hliníkovým kouskem v plastu. Když to ovšem měřím proti tělu ventilku, tak to propojené není. Přitom to vypadá jako z jednoho kusu. Nevím, jestli to má být něco jako anténa a je to slisované přes nějakou izolaci.
Přílohy
tpms-trw-oe.jpg
(19.24 KiB) Staženo 172 x
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#4 Příspěvek od Standa99 »

Mě se zdá, že tam vidím segerovku, takže ten ventilek půjde oddělit od toho samotného čidla.
Já mám ventilek s tím čidlem spojený kloubem, což u tebe nevypadá. To bude problém pro manipulaci při přehazování pneu, bude stačit o to čidlo zavadit a ten plast praskne.
Anténu bych tipoval na plošňáku, jako mám já.
Přílohy
ele-vent.jpg
(46.78 KiB) Staženo 183 x
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od hafca »

Není to segrovka, je to druhý konec ventilku. Je to celé jeden kus, který je tím koncem co vypadá jak segrovka zastříknutý v tom plastu. Je to nedělitelné a celé i s plastem na pevno. Jako anténa je tam s největší pravděpodobností ten třetí vývod, vede k němu cestička od odporu.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#6 Příspěvek od Honza_dy »

Já už taky koketoval s myšlenkou jak to oblbnout. S pomocí této stránky jsem úspěšně postavil druhý přijímač ke své meteostanici a na podobném principu by se dalo odposlechnout vysílání ze všech ventilků, nacpat je do MCU (schválně nepíšu arduino) a potom v pravidelném intervalu vysílat z krabičky zapíchnuté třeba do zapalovače.
Myšlenka myslím hezká, k realizaci jsem se ještě nedostal.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#7 Příspěvek od xmurgi »

Toto je jedna z najprrij.... eu vychytavok, ktoru niektore automobilky s chutou vyuzili. V pripade, že auto nema 8 pamati na kolesa, tak aj pri kompletnej sade zimnych kolies je potrebne na diagnostiku do servisu na jesen a na jar.
Napr. taky koncern vw dokaze eu danu presnost merania stale dosiahnut zo snimacov abs.

Ked su tie auta take lacne, niekde treba zakaznikovi pustit zilou.

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jenys »

Asi OT, ale když už se tu řeší hlídání tlaku v kolech, tak bych se chtěl zeptat, jak je udělané hlídání tlaku u Fábie ll 1,2 TSi. Ve ventilcích to nebude, mám jinou sadu zimních kol, nechanou dělat jinde než v autorizovaném servisu, bez nějakého spárování to normálně funguje. Jaký může být jiný systém hlídání?

Děkuji.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#9 Příspěvek od Honza_dy »

Může být systém nepřímého měření přes ABS a nebo si auto dokáže samo vyhledat a uložit vysílače.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#10 Příspěvek od Standa99 »

@hafca: Aha, už to chápu.
U mě se díky tomu kloubu čidlo co nejvíc přitlačí k disku a poloha se zajistí dotažením matice ventilku, takže to moc do prostoru netrčí, ale nejezdím na přehazování pneu.
Píšeš taky o bateriích, z toho mám taky obavu, ale budu je měnit. Sice to prej bez mírné destrukce vyloupnout nejde, ale potom to klidně zaliju tavným lepidlem (nebo něčím jiným) a pár let to zase vydrží.
Já bych pneu vypustil, nějakým dřevěným šprajcem bych si udělal místo a to čidlo bych zkusil něčím nalepit na disk. Akorát co použít, zkusil bych silikon.

@xmurgi: U Oplu stačí mít ke spárování aktivátor viz. mé video.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#11 Příspěvek od xmurgi »

Jenys píše:Asi OT, ale když už se tu řeší hlídání tlaku v kolech, tak bych se chtěl zeptat, jak je udělané hlídání tlaku u Fábie ll 1,2 TSi. Ve ventilcích to nebude, mám jinou sadu zimních kol, nechanou dělat jinde než v autorizovaném servisu, bez nějakého spárování to normálně funguje. Jaký může být jiný systém hlídání?

Děkuji.
Ako som spomenul vyssie, koncern pouzil modifikovaný algoritmus vyhodnotenia otacok kolies zo snimacov abs. Pozadovanu presnost dosiahol bez elektroniky v diskoch.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#12 Příspěvek od Standa99 »

Jak už jsem napsal, mě ty čidla vyhovují. Nikdy jsem nebyl pedant na dohušťování a kontrolu tlaku v pneu. Nyní ty tlaky vidím online, takže stačí vzít kompresorek a podle čidel dohustit.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jenys »

xmurgi: Díky za odpověď, bylo mi právě divné jak to funguje, ale funguje to dobře. Pozná to i menší tlak v kole, tak asi o 50kPa.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#14 Příspěvek od frantajetel11 »

No úžasný - aby to poznalo "už" o půl baru menší tlak. Jsem rád, že takovouhle kravinu v autě nemám a radši to každejch 14 dní změřim. Doufám že to idioti uzákoněj do všech aut... :?

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#15 Příspěvek od Standa99 »

Od listopadu 2014 musí mít nějakou variantu (přímé - nepřímé měření) všechny vyrobené nebo dovezené vozy v/do EU. A jakých půl baru, mě to měří to v jednotkách kPa.
Přílohy
tlak_pneu.jpg
(37.94 KiB) Staženo 162 x
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“