Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#31 Příspěvek od tomasjedno »

danhard píše:Vyměnili jsme i svíčky (120k) a jedna byla zaolejovaná.
Teď mi to jede, ale evidentně se to uchlastává a sptřeba je ze 7 na 9 l.
Člověk nevybavený diagnostikou by řekl, že máš na tom válci v háji pístní kroužky nebo propálený píst, že jedeš na 3 válce a katalyzátor že už z toho bude celej nakřivo.
Člověk vybavený běžnou OBD diagnostikou by se ještě koukl, co říká λ-sonda.
Taky by se zajímal o misfires, pokud je tedy tahle ECU eviduje a jeho diagnostika tam vidí.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#32 Příspěvek od MetalGod »

Tý vole, čék se sem po delší době vrátí, a co vidí? Dva testosteronem předávkovaný senily, co do sebe navzájem píčujou, přičemž jeden z nich, tazatel, dělá ramena na další. Uf :roll:.

K věci - jestliže je svíčka zaolejovaná, pravděpodobně máš v prdeli gumičku kolem ventilu - z palice přes ni kape olej do válce. Podle množství může (i nemusí) pocukávat, zvejší se ale kouřivost, sníží výkon a zvejší spotřeba. Dalo by se to poznat i po odšpuntování díry na dolejvání oleje, může se z díry kouřit. Pokud nepravidelnej chod po výměně oleje ustal, pak je to jasný, ten vyjetej měl nižší viskozitu a snadnějc zatejkal, novej je hustší.
Ad netěsnost sání - to by auto špatně startovalo a mělo nepravidelnej volnoběh s tendencí ke chcípání. Výkon motoru by byl výrazně nižší a v motorovým prostoru by mohlo bejt slyšet syčení.
Ad prasklej vlnovec - aby si toho lambda všimla, nesměla by to bejt nepatrná dírečka, ale poměrně výrazná díra/prasklina - to by jednak bylo slyšet (i kdyby jen syčením) a jednak by otvor byl kolem dokola černej jak Luník IX.

Může mi ještě někdo vysvětlit, na co se tady probírá diagnostika? To je tady klub Pražáků? Tak mám do prdele voči, uši a rypák, to na takovou diagnostiku bohatě stačí.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#33 Příspěvek od PCmaniac99 »

VAG je super vychází z origo. diag. a proto umí plno věcí ale nesnáším ho. Práce se skutečnými hodnotami a jejich promítnutí do grafu a tak dál je úděsně složité a nepřehledné.

Pokud máš r.v. 2001 nahoru a máš k dispozici VAG tak ten se většinou dodává i s VISem. Tam najdeš návod k Tvému motoru na vytvoření readiness kodu, což je vlastně takový self test. Je tam někde popsáno jak se pomocí VAG provádí test katu, lambda sond, odvětrání nádrže, sekundárního vzduchu atd.

Já radši používám bosch ESItronic, je přehlednejší a lépe se mi s ním pracuje. ale nedokáže toho tolik co vag (např kódování, sice umí ale ne v takovém rozsahu jako vag).

MetalGod: uši, oči a rypák je super věc u někoho kdo ví co má slyšet, vidět a cítit, poznám po čuchu, když to žere olej, poznám vykuchlej kat, bohužel lajk toho moc nepozná, ani po sluchu. "Nějaké syčení? To přeci dělalo vždycky." proto je jednodušší lajkovi poradit s diag. a závada který z ní vylezli.

Což mi připomíná - co bylo v té paměti závad?

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#34 Příspěvek od keemo »

@michal: mamka podedila koktu 1,4 16V... par dnu zpatky jsem v ni menil svicky, stezovala si ze pry to zaclo skubat...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#35 Příspěvek od BOBOBO »

Další pí čoviny , při netěsnosti sání opravdu na volnoběh chcípe , ale výkon neklesne ani oprd . Nesmysly . Jinak kdyby mu nepálila svíce , tak při dobré lamdě by mu teprve klesl výkon ! Co má vyměnit jsem tomu magoroj napsal hned na začátku . Pokud toto nepomůže , tak měřit tlaky . Někdo by zvolil opačný postup , dle vybavení či nátury .
Ale ty kecy vo servisákách mi zde sedí . Takovýho nablba bych vyhodil hned z brány .

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#36 Příspěvek od MetalGod »

Ale klesne, Bobánku. Nedávno mi vystřelila hadička snímání průtoku nEGR ventilu. Si říkám, v poho, aspoň se motor nadejchá čerstvýho vzduchu. Jenže ty žhavý plyny za chvíli propálily díru do podtlaku posilovače brzd. A výkon klesl, protože motor počítal s nižším přísunem luftu, než byla skutečnost. Je mi jasný, že to u škůdky s houno výkonem nepoznáš, ale u 100kW dvoulitrovýho benálu to poznat je, i když tady platí, že čím víc plynu, tím je úbytek výkonu (logicky) nižší.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#37 Příspěvek od BOBOBO »

No jo , je bat sem něco jinýho , než o čem se píše , je u někoho normální , ač je to úchylka .......

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#38 Příspěvek od p32 »

Radit někomu opravovat auto, co si na něm neumí ani sám vyměnit svíčky, je dost divné. Když tomu prostě nerozumí a nemá shůry dáno, tak ať si to dá do servisu. Od které doby radíte podobnému, co ví o elektřině jen to, že kope, jak zapojit 3F zařízení? To je jak s tou babou, co chtěla změŕit hladinu oleje a měla tam jen 710. Většinou je to poznat podle toho, že čím větší je někdo blbec na daný problém, tím sprostěji se chová. :lol:
Prej, "Opravím si to sám". A pak je to diskuse na dalších 3-15 stránek o hounu.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#39 Příspěvek od danhard »

Jak se měří tlaky, když se nedostanu ani pořádně ke svíčkám ?

Z dolévání oleje se nekouří, ani tam nic neprdí.
Nicméně se zeptám, na výměnu, nebo uvolnění zapečených pístních kroužků je zapotřebí udělat co ?

Máte nějakou zkušenost s dekarbonizací před výměnou oleje ?

Olej to baštilo asi 0,5l/10kkm, teď po výměně 300km, žádný pozorovatelný úbytek.

Nicmíně se zeptám, výměna těsnících kroužků na ventilech se dělá jak ?

Při 120kkm je předepsaná kontrola rozvodového řemene a pak po dalších 30kkm. To se to kvůli kontrole musí vždycky z boku celé odstrojit ?

Volnoběh je kolem 800 podle rafiky otáčkoměru na palubce a měl jsem ho tak vždy.

Závady v diagnostice -
Mám jen nějakej VAG KKL a diagnostika jela jen v demo módu, nebylo to tam podrobně popsané.
Několikrát tam byla chyba časování, jednou kontrola mazání a jednou jsem to asi přetočil.

Výfuk děravý není a okolo sání nic nesyčí.

Tu výměnu svíček jsem svěřil kamarádovi, který se mi o to auto staral, ale protože teď nedělá v servisu, tak nemá diagnostiku k dispozici.
Já jsem zvládl akorát výměnu vzduchového filtru :)

Všech 5 aut, co jsem měl před tím jsem si spravoval sám, včetně generálky motoru na MB1000.

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#40 Příspěvek od fero_b »

rozvodovy remen (ak su rozvody gumenym remenom), su zvonka motora pod plastovym krytom, ktory ide odstranit po uvolneni 3-4 klipov z boku. Rozvody retazou su vnutri bloku motora, tam sa dostane iba tak, ze odmontujes predne celo (podobne ako 1000mb, len s tym rozdielom, ze u 1000mb bol rozvod OHV - kratka retaz, a teraz su zvacsa OHC - retaz ide az do hlavy). Oktavka ma motor napriec, tak rozovdy budu z lavej strany motora ked otvoris kapotu..

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#41 Příspěvek od danhard »

Tak jsem zkusil něco vyčíst z diagnostiky
otáčky na volnoběh 670, teplota po ohřátí 90C, stejně na palubce, lambda lítá, ale nevím, na jaké hodnotě se to má ustálit, nejhorší je to asi při 1500, 10-12% a to cejtím, jak je to ulitý, nad 2500 je to už klidný a lambda třeba jen 2%, když prudce uberu, tak jde lambda na 0%.

Takže snímání teploty asi v pořádku, lambda má 120kkm ta už by mohla kecat, vyměnit bych měl zvládnout sám a když to nepomůže, tak příjde na řadu ta zahnojená škrtící klapka :)
Naposledy upravil(a) danhard dne 16 lis 2018, 18:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#42 Příspěvek od tomasjedno »

Normálně fungující auta mají λ = 1,0 (= 100 %).
https://www.obdautodoctor.com/scantool- ... onsumption

Jestli jsou pravda ta čísla, co uvádíš, tak bych si (znova) tipnul, že jeden válec nepálí, pere do výfuku mraky benzínu a katalyzátor už je po smrti.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#43 Příspěvek od danhard »

Myslíš, že bych to nepoznal, že to jede na 3 válce ?

Než jsme měnili ty svíčky, tak se to dalo poznat jasně, kdy ten jeden vynechával, většinou, když jsem přidal při nízkých točkách při nějakém popojíždění, když jsem to protočil, tak se to chytlo.

Podle mě ta lambda dává podezřele málo, když cítím, že je to moc bohatý.
A druhá lambda pro diagnostiku tam asi není ?

Na Feldě to bylo jednoduší, lambdu jsem měřil voltmetrem a nastavoval jsem si podle ní LPG.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#44 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#45 Příspěvek od BOBOBO »

Lambda bude OK , kecy o katalyzátoru ignorovat . Vyměnit simeringy na ventilech znamená demontáž hlavy , komplet rozdělání , výměna simeringů a zpětná montáž . Dělal jsem nyní 2x u mojich obou feld 1,6 . Vyrobil jsem si přípravek na demontáž ventilů ... nyní je čas měřit tlaky . Svíčky se dají demontovat BEZ kloubového nástavce přímými nástavci , najdi si na google . Najdeš tam i měření tlaků . Ale palcem to nejde . Doporučuji , nech si změřit v servisu . Problémy se znečištěnou klapkou platí JEN pro minimální otáčky , tečka . A stálá blbost rádobymechaniků a pozorovatelů , lambda NEMĚŘÍ benzin .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“