Co to je za cool pásku na náraznících vytuněných aut?

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#31 Příspěvek od xsc »

Od 60. let vzali auto pro běžného občana na milost, jinak by nebylo ani 1000MB :-)
Naposledy upravil(a) xsc dne 02 úno 2021, 20:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#32 Příspěvek od EKKAR »

prexip píše:... jako taková navyditelná clona.
Kurwa, už zas vydím vybrovat vydle vysící navynutý závytem na vyšni ... Hrozný, mám z toho mžytky před vočyma ... A asi by my nepomohly ty svjetýlka, ty mýřyly na volant, ruce a palubňý desku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#33 Příspěvek od Kremik »

Řízení jasu bylo i ve Š100. To bylo moje první přibližovadlo. Ve 120 už nebylo. Když si na to člověk zvykne, tak to pak i chybí. Nebo aspoň překvapí, že novější je očesanější. Tedy tehdy to bylo překvapivé, dneska už ne :D

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od hafca »

Řízení jasu už měl táta ve Spartaku. Syn ho má i ve veteránu Octavia. Šetřit se evidentně začalo až později.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#35 Příspěvek od EKKAR »

Drátovej potenciometr pro regulaci jasu podsvícení měl Spartak, měla ho stará Oktávka i Felicie, měly ho 1000MB "DeLuxe" - ty lacinější už ne, stejně tak ho měly Š100/110 až od stupně LS, měly ho starý "erka", ale už "šádyny" 105/120 ho postrádaly ve všech verzích i vejbavách, stejně jako favority a feliny. Údajně některý exportní vejbavy felin měly postupný stmívání řízený tlačítkem, nevím, neviděl jsem. Nová oktávie i první generace fábule vyráběný od půlky 90. let už zase plynulou regulaci podsvícení měly, jenže "katování kostů" a od druhý generace zas skutek utek ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Habesan »

Já pamatuju dobu, kdy auta měla zástěrky.

Dneska mají zacákaný zadní okno.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

A dokonce ty zástěrky vzadu byly povinný na všech motorkách, autech i na traktorech a když ti byť i jen jedna jediná upadla, mohli ti za to při kontrole na silnici Velký Blbci a Pitomci Stojící Vedle Blbců napařit pokutu a sebrat techničák. Mám takovej pocit, že to bylo povinný ještě pro první ochcáfky a fábule, pak už určo ne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Hubert_79 »

Když jsem se učil v servisu, tak ještě tak v roce 1995 se na nová auta zástěrky montovaly. Od výrobce to přivezli bez nich a než šlo auto ke kolouškovi co ho koupil, tak se to tam montovalo. Ještě podložky pod SPZ, ale to podle toho, co koloušek nafasoval, bylo to v době, kdy začínaly ty větší tabulky. Pražské AER byly ještě malé a AES byly už velké. Mimo Prahu ještě rok dva dojížděly ty malé.
V době fóbie už zástěrky na 100% povinné nebyly.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#39 Příspěvek od dred »

Habesan píše:Dneska mají zacákaný zadní okno.
...ale iba tie, čo majú na hóbeles aerodynamiku, kde sa vzduch za zadkom krúti moc nahor až k zadnému oknu.
Na Xsaruši (hatchback - čo nie je žiadny techn.zázrak) mávam zadné okno počas plynulej jazdy nad 50-60km/h suché aj v miernom daždi. Zásterky nemám a mierne zadrbaná je akurát časť pod nárazníkom...
Ale u kombíka je to paráda :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#40 Příspěvek od rnbw »

Preto je na hatchbackoch a kombi vzadu stierac a ostrekovac.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#41 Příspěvek od Yarda1 »

Když jsem si koupil nový Renault Thalia, tak jsem jel na jednu akci, byl tam kdosi se stejným autem, měl tam zástěrky a karosérie kolem kol čistou, Já bez zástěrek jsem kolem kol měl humus a to jsem nikde v nějakém blátě nejezdil. Tak jsem na další kontrole ty zástěrky přikoupil. I za přední kola. Chtěl jsem originální, pasují tam a nevypadají nijak rušivě.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#42 Příspěvek od EKKAR »

Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný a pod jeho dolním okrajem je nad číslem a zadníma svítilnama ještě kus vodorovnýho plechovýho panelu á la víko kufru u sedanu = má stejnou koncepci kastle jako NEkombíková ochcáfka, aerodynamická odtoková hrana kastle je právě na týhle hraně POD zadním oknem, tudíž okno se zasírá daleko pomalejc, vír za kastlí je nižší a jím zvedanej bordel zasahuje právě jen spodek zadního dveřního panelu s číslem a skupinovkama, zatímco skutečný a plný hatchbacky (a samozřejmě i dodávky a kombíky) mají zadní linii od zadní hrany střechy až dolů pod nárazník prakticky v jedný lajně, takže odtoková hrana kastle je NAD zadním oknem a vír za autem se tak vysokej, že háže bordel skutečně až na okno. I proto liftbacková ochcáfka zadní stěrač prakticky nepotřebuje, zatímco kombíková se zadkem málem kolmo useknutým se bez něj neobejde.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 02 úno 2021, 22:26, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#43 Příspěvek od Hill »

U mého prvního Swifta ročník 1991 mi na STK v roce 1999 při přihlašování měřili výšku "integrovaných zástěrek", tedy prodloužení plastového podběhu zadních kol od země, vešel se. Ale nepamatuji, kolik to bylo.
A to řízení jasu palubky v něm bylo dvoustupňové, při zhasnutých světlech byl zemní uzel podsvícení přímo spojený s kostrou, s rozsvícenými světly se zvedlo napětí na společném vývodu podsvitu proti kostře. Podsvícení rádia mělo vlastní řízení jasu podle toho, jestli jsou rozsvícenéí obrysovky. Do toho konektoru podsvícení palubky se místo toho kontaktu a odporu mohla připojit plynulá regulace podsvitu modulem DRL, tedy denního svícení potkávačkami, ale sníženým výkonem, podle hladiny světla v kabině s nastavitelným minimálním jasem, jenže originál byl za nějakou šílenou dardu s montáží, volně neprodejný, tak jsem se na něj vyignoroval.
Ale ten mohutný, robustní reostat, co jsem měl ve Spartaku z roku 1958, ten se mi opravdu líbil.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#44 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše:Xsára je spíš liftback než hatchback, protože její zadní okno je skloněný
Vo čem je řeč, o Xsáře, nebo o Xsáře Pikaču? Já že bych tě zkontroloval, měl jsem tyhle "nákupky" obě. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

Mluvím o Xsaře, což je sice údajně hatch, ale vzhledem ke tvaru zadku je to spíš lift/spaceback, neboli auto se zadkem ve tvaru sedanu, u kterýho je ale vyklápěcí celá zadní stěna i s oknem. Xsara píčaso je zase spíš MPV než hatch, protože svojí siluetou je to spíš jednoprostorák. Prostě i když to mají výtvarníci a designéři pojmenovaný a nadefinovaný poměrně přesně co je co, tak v reálu jsou jednotlivý konstrukce pojmenovaný tak, jak se zachce marketérům tý který značky.

Prostě HATCH je pro mě za zadníma kolama uťatej kraťas á la prvogenerační golf neboli rabbit, fiat uno, rencek clio, třeba i krátkej fanouš nebo samara, ale všecko auta, co mají přechod zadní sklo/zadní čelo prakticky "bez schodu", zatímco skutečný liftbacky jako je třeba právě nekombíková ochcáfka tam prostě mají pod oknem notnej kus skoro vodorovnýho plechu á la zadní kapota, kterej je sice součást zadních lichejch dveří, ale ZE STRANY to vypadá jako sedan neboli auto s pevným zadním oknem - fabka sedan, thálie apod.
Přílohy
jak to vidí grafik
jak to vidí grafik
jak to vidí výtvarník
jak to vidí výtvarník
Xsara picasso "bez prdelky"
Xsara picasso "bez prdelky"
Xsara s "prdelkou"
Xsara s "prdelkou"
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Hvjezdná pjechota“