Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#301 Příspěvek od Atlan »

naposledy co som bol na STK tak geometriu robili tusim priamo na brzdovych valcoch alebo podobnych..... nieje to sice take presne ako laser ale na posudenie to staci. pulice tam nevadia :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#302 Příspěvek od EKKAR »

Je to přímo v požadavku na stav vozidla přistavovaného na kontrolní pracoviště STK, že má být mimo jiné "...bez ozdobných krytů kol tzv. poklic...", pokud jsou snímatelné bez pomoci nástrojů a není při jejich demontáži potřeba demontovat kolové šrouby (matky). Důvodů je víc, jeden už tady padnul (kontrola koroze ocelových ráfků), dalšíma je třeba i kontrola jestli jsou všechna kola dotažená patřičným počtem šroubů, jestli nejsou nasazené například převrtávané ráfky (i takoví se našli a asi ještě najdou, co převrtali 5dírový ráfek na 4dírový náboj!!!) a podobně. Většina poklic totiž šrouby zakrývá nebo dokonce imituje jejich jiný počet (ještě nedávno jsem měl na formanu poklice s imitací 5 šroubů, i když skutečné kolo pod nimi mělo klasicky pouze 4).

Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá (i když kontrola stavu tlumičů je v jednání pro novelu příslušného zákona), co se zkoumá, jsou VŮLE PROJEVUJÍCÍ SE NA JEDNOTLIVÝCH KOLECH - používají se na to takové vibrační plošinky, které doslova zacloumají do stran koly minimálně přední nápravy a technik zkoumá, jestli se kolo ani v rejdu nekontrolovaně neviklá. Ověří se tím poměrně rychle a jednoduše stav ložisek nábojů kol, rejdových a kulových čepů, řízení atd.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#303 Příspěvek od Eleman »

EKKAR píše:Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá
Nemáš tak úplně pravdu. Kontrola sbíhavosti kol přední nápravy je předepsaný úkon STK. Před 14-ti dny jsem byl na STK, mám čerstvou zkušenost. Sbíhavost mi kontrolovali vždy.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#304 Příspěvek od EKKAR »

Zkoumají jen symetrii, jestli jsou obě strany auta nastavené stejně - ale jestli máš nastavenou sbíhavost 2mm anebo 4mm a nebo jak konkrétně máš nastavený záklon/předklon/odklon kola, to nikdo nekontroluje. Konkrétní hodnoty jsou u každé značky a typu jinačí (záleží na konstrukci nápravy), takže tohle nechávají na značkové síti. Ta symetrie nastavení souvisí právě s tou kontrolou vůle - aby na nápravě nic nehrkalo...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#305 Příspěvek od Eleman »

Měří se zařízením, které s přikládá k lemu ráfku. Na obou kolech. Z údajů na stupnicích a z tabulky, která přepočítává tento údaj podle průměru ráfku, lze potom určit sbíhavost. Pokud je od 0 do +3mm, tak je to v pohodě. Pokud je hodnota záporná,nebo větší než +3mm, tak už je to "problém" - vážná závada B. Mluvil jsem o tom s technikem. Oni to většinou nejsou až tací blbci, jak se o nich říká. Mrkni sem , položka 308.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#306 Příspěvek od Duvsan »

S dovolením, vrátim sa ešte k tej sviečke. Váham, či ju mám vyhodiť, alebo ešte nechať. Je spôsob, ako ju doma vyskúšať (prúdom, napätím)? Ď

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#307 Příspěvek od p32 »

Elemane a proč by ti to měli měřit ? Ano, pokud přijedeš na STK a gumy máš na jedné straně výrazně sjeté, tak to měřit ani nemusejí - neprojdeš. Ale to je pouze v tvém zájmu, protože tím, že máš sjetý vzorek pod povolenou úroveň, tak nedodržuješ silniční zákon a je to pak stejné jako s chybějící povinnou vybavou. Doplatíš na to vždycky jen ty - při případné havárce se i ten policajt mrkne na gumy a máš utrum.
Ano, když se hádáš na STK (o blbostech), tak vytáhnou měřáky a kouknou na to podrobněji. Jinak měří jen vůli v přední nápravě a tlumiče i v zadních jsou jim ukradené, protože ty mají vliv jen na pohodlí cestujících a opotřebování gum.

Duvsane, vyhoď ji. :lol:
Jinak ji vyzkoušíš klasicky - uděláš klasický zapalovací obvod s cívkou a koukáš jak přeskakuje jiskra na svíčce. Pokud toto nevíš, tak ji prostě vyhoď, netrap se tím a kup novou do zásoby.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#308 Příspěvek od TAKJAN »

Jenže venku může jiskra skákat krásně, ale ve válci, pod tlakem už není spolehlivá..

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#309 Příspěvek od p32 »

No tak si na tu svíčku lehne a bude tlačit. :lol:

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#310 Příspěvek od Duvsan »

Alebo na ňu naprdím. :D

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#311 Příspěvek od Jirka »

Tohle je zase co za komedii? A kdy to udělaj povinný i u nás?
http://www.novinky.cz/auto/272073-od-ne ... ester.html
*****

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#312 Příspěvek od Habesan »

To si radši budu vozit v autě 11 eur v drobných.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#313 Příspěvek od helios »

Ja by som €urohujerom navrhol, aby dali do povinnej výbavy vozidla plyšového policajta. Jeho fackovaním by sa znižovala hladina stresu u vodičov. :wink:

http://www.najdarcek.sk/kategoria/origi ... vy-wiggum/
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#314 Příspěvek od Duvsan »

Predvčerom sme so švagrom pozreli tie útroby. Palivový filter je podľa všetkého "jednorázovka". A druhý problém, že klame indikačka úrovne benzínu v nádrži, to sme radšej vzdali z obavy, či to potom bezpečne zložíme. My o tom vieme, kto nebude, hold, postojí. Dúfam, že po tomto na kontrole nepôjdu.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#315 Příspěvek od Duvsan »

Taký nápad. Viete niekto zhruba odhadnúť, keby som Favoit nechal bafať na voľnobehu, ako dlho by asi vydržal objem nádrže? Ď

Zamčeno

Zpět na „Auto - Moto technika“