Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
Je to přímo v požadavku na stav vozidla přistavovaného na kontrolní pracoviště STK, že má být mimo jiné "...bez ozdobných krytů kol tzv. poklic...", pokud jsou snímatelné bez pomoci nástrojů a není při jejich demontáži potřeba demontovat kolové šrouby (matky). Důvodů je víc, jeden už tady padnul (kontrola koroze ocelových ráfků), dalšíma je třeba i kontrola jestli jsou všechna kola dotažená patřičným počtem šroubů, jestli nejsou nasazené například převrtávané ráfky (i takoví se našli a asi ještě najdou, co převrtali 5dírový ráfek na 4dírový náboj!!!) a podobně. Většina poklic totiž šrouby zakrývá nebo dokonce imituje jejich jiný počet (ještě nedávno jsem měl na formanu poklice s imitací 5 šroubů, i když skutečné kolo pod nimi mělo klasicky pouze 4).
Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá (i když kontrola stavu tlumičů je v jednání pro novelu příslušného zákona), co se zkoumá, jsou VŮLE PROJEVUJÍCÍ SE NA JEDNOTLIVÝCH KOLECH - používají se na to takové vibrační plošinky, které doslova zacloumají do stran koly minimálně přední nápravy a technik zkoumá, jestli se kolo ani v rejdu nekontrolovaně neviklá. Ověří se tím poměrně rychle a jednoduše stav ložisek nábojů kol, rejdových a kulových čepů, řízení atd.
Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá (i když kontrola stavu tlumičů je v jednání pro novelu příslušného zákona), co se zkoumá, jsou VŮLE PROJEVUJÍCÍ SE NA JEDNOTLIVÝCH KOLECH - používají se na to takové vibrační plošinky, které doslova zacloumají do stran koly minimálně přední nápravy a technik zkoumá, jestli se kolo ani v rejdu nekontrolovaně neviklá. Ověří se tím poměrně rychle a jednoduše stav ložisek nábojů kol, rejdových a kulových čepů, řízení atd.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nemáš tak úplně pravdu. Kontrola sbíhavosti kol přední nápravy je předepsaný úkon STK. Před 14-ti dny jsem byl na STK, mám čerstvou zkušenost. Sbíhavost mi kontrolovali vždy.EKKAR píše:Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Zkoumají jen symetrii, jestli jsou obě strany auta nastavené stejně - ale jestli máš nastavenou sbíhavost 2mm anebo 4mm a nebo jak konkrétně máš nastavený záklon/předklon/odklon kola, to nikdo nekontroluje. Konkrétní hodnoty jsou u každé značky a typu jinačí (záleží na konstrukci nápravy), takže tohle nechávají na značkové síti. Ta symetrie nastavení souvisí právě s tou kontrolou vůle - aby na nápravě nic nehrkalo...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Měří se zařízením, které s přikládá k lemu ráfku. Na obou kolech. Z údajů na stupnicích a z tabulky, která přepočítává tento údaj podle průměru ráfku, lze potom určit sbíhavost. Pokud je od 0 do +3mm, tak je to v pohodě. Pokud je hodnota záporná,nebo větší než +3mm, tak už je to "problém" - vážná závada B. Mluvil jsem o tom s technikem. Oni to většinou nejsou až tací blbci, jak se o nich říká. Mrkni sem , položka 308.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Elemane a proč by ti to měli měřit ? Ano, pokud přijedeš na STK a gumy máš na jedné straně výrazně sjeté, tak to měřit ani nemusejí - neprojdeš. Ale to je pouze v tvém zájmu, protože tím, že máš sjetý vzorek pod povolenou úroveň, tak nedodržuješ silniční zákon a je to pak stejné jako s chybějící povinnou vybavou. Doplatíš na to vždycky jen ty - při případné havárce se i ten policajt mrkne na gumy a máš utrum.
Ano, když se hádáš na STK (o blbostech), tak vytáhnou měřáky a kouknou na to podrobněji. Jinak měří jen vůli v přední nápravě a tlumiče i v zadních jsou jim ukradené, protože ty mají vliv jen na pohodlí cestujících a opotřebování gum.
Duvsane, vyhoď ji.
Jinak ji vyzkoušíš klasicky - uděláš klasický zapalovací obvod s cívkou a koukáš jak přeskakuje jiskra na svíčce. Pokud toto nevíš, tak ji prostě vyhoď, netrap se tím a kup novou do zásoby.
Ano, když se hádáš na STK (o blbostech), tak vytáhnou měřáky a kouknou na to podrobněji. Jinak měří jen vůli v přední nápravě a tlumiče i v zadních jsou jim ukradené, protože ty mají vliv jen na pohodlí cestujících a opotřebování gum.
Duvsane, vyhoď ji.
Jinak ji vyzkoušíš klasicky - uděláš klasický zapalovací obvod s cívkou a koukáš jak přeskakuje jiskra na svíčce. Pokud toto nevíš, tak ji prostě vyhoď, netrap se tím a kup novou do zásoby.
-
- Příspěvky: 2031
- Registrován: 01 črc 2005, 02:00
- Bydliště: zbídačený kraj
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je zase co za komedii? A kdy to udělaj povinný i u nás?
http://www.novinky.cz/auto/272073-od-ne ... ester.html
http://www.novinky.cz/auto/272073-od-ne ... ester.html
*****
Ja by som €urohujerom navrhol, aby dali do povinnej výbavy vozidla plyšového policajta. Jeho fackovaním by sa znižovala hladina stresu u vodičov.
http://www.najdarcek.sk/kategoria/origi ... vy-wiggum/
http://www.najdarcek.sk/kategoria/origi ... vy-wiggum/
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.