Předřazený rezistor u transformátoru?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od PotPalo »

rnbw píše:Aku velkost by asi tak mala ta pruzina? Ako cely vlak? Alebo este vacsiu? :D
Záleží predsa od sily, ktorou sa stláča, a prevodu aby ju stlačil. Pri silnej pružine a dobrom prevode by mohla byť aj malá.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#47 Příspěvek od rnbw »

Pozor, aby niekoho nenapadlo zakazat mechanicke brzdy :D

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#48 Příspěvek od Crifodo »

Aby ti pak při poruše západky v té pružině nevyjel vláček nahoru mezi Muskovy satelity.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od ZdenekHQ »

Moderní setrvačníky umí i 100 000 ot/min, takže i tam by šlo akumulovat energii. Prostě by stroj nafasoval ulitu jak šnek (klidně jako jeden vagón) a v ní setrvačník. :)

Ale asi by byl trošku problém v zatáčkách kvůli gyroskopickému efektu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#50 Příspěvek od Zaky »

Trolejbus na setrvačník dávno jezdil : https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#51 Příspěvek od Hill »

Setrvačník by musel mít na rovině svislou osu a být zavěšený výkyvně napříč směru jízdy kvůli klopení zatáček.
Stoupání ani klesání trati nenastává skokem, takže tam by se gyroskopický jev příliš nejevil.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Lukas-Peca »

Gyroskopický efekt by u vlaku bylo možné taky využít.
Obrázek

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#53 Příspěvek od Crifodo »

Já bych se trochu vrátil k elektrice, i když bastlení to stejně není.
Když už se tou sporadickou rekuperací topí do odporů, nedá se to aspoň přičítat v zimě k vytápění soupravy, v létě ke klimatizaci? Nebo se to vyloženě všechno vyfouká svatý (!) Grétě pod nos.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#54 Příspěvek od xsc »

U tramvají typu T3SUCS a KT8D5 se to k topení využívalo. Ty ovšem zase neuměly rekuperovat. U nových souprav jsou odporníky obvykle na střeše, ale je možná rekuperace. Problém s tím používáním k vytápění byl hlavně u KT8D5, kde odporníky po zkušebním sjezdu z Barrandova byly tak horké, že už to nebylo topení ale flambování :-) Byl to jeden z důvodů, proč tam pak tento typ nemohl.
Takže pro smysluplné využití by byla ještě potřeba nějaká regulace, kolik teplého vzduchu pak foukat dovnitř a kolik ven.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Lukas-Peca »

Když tramvaj umí rekuperovat, tak se vyrobená elektřina může samozřejmě použít pro topnice nebo klimatizaci. Prostě se do troleje pošle o to míň elektřiny. Ale nevím o tom, že by nějaké moderní vozidlo umělo přepínat proud vzduchu z brzdných odporů do vozidla.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“