Regulátor otáèek ss motoru pro elektromobil ! ! !

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#46 Příspěvek od Andrea »

A proč by lítalo DUTY, když mají ty operáky společné napájení?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#47 Příspěvek od breta1 »

Protoze uz trenuju na silvestra.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#48 Příspěvek od Andrea »

breta1 píše:Protoze uz trenuju na silvestra.
V nasávání nebo střílení (si z ostatních)? 8O

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#49 Příspěvek od heldybeldy »

Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#50 Příspěvek od masar »

heldybeldy píše:Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...
No já si myslím, že regulace napětí je také regulace pouze jedné veličiny, nebo ne? Kromě toho, pokud chceme regulovat otáčky ss motoru, pak je vhodné regulovat napětí kotvy, k němuž jsou otáčky v přímém poměru. Regulace proudu je zase úměrná točivému momentu. Otázkou tedy je, co je vhodnější regulovat. Myslím, že otázku "škubání" řeší právě to proudové omezení. A konečně, je spalovací motor to, čemu by se měl ideální pohon blížit? :wink:

Uživatelský avatar
img_rbk
Příspěvky: 113
Registrován: 20 zář 2007, 02:00

#51 Příspěvek od img_rbk »

Ja som použil reguláciu navrhnutú na medomed a výkonostne som posilil koncový tranzistor. Použil som ho na plynulý rozjazd a potom sa tranzistor premostí kontaktami relátka a motor beží ďalej. Regulácia sa v tom momente vypína. Nemám ešte vymyslenú rekuperáciu pri zmenšovaní rýchlosti.

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#52 Příspěvek od heldybeldy »

To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#53 Příspěvek od masar »

heldybeldy píše:To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
Nechci polemizovat, nejsem odborník na pohony, jen můj názor je, že skutečný ss motor má k tomu ideálnímu (s konstantními otáčkami při konstantním napětí) velmi daleko a spíše bude na závadu určitá "lenost" při regulaci proudem. Jinak platí "proti gustu...".
Pokud bychom chtěli dosáhnout lepších vlastností, museli bychom se poohlédnout po podstatně složitějších zapojeních, využívající i rekuperaci energie při brzdění. :wink:

Uživatelský avatar
somorastik
Příspěvky: 427
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od somorastik »

Ahoj ja som postavil toto 12V verziu.
Funguje to veľmi dobre

je tam aj verzia na 24V a na prudy cez 30A podla použiteho mosfetu, skus je tam len par sučiastok

http://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Jenda_KL »

heldybeldy píše:To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...
Autor původního příspěvku by si měl udělat jasno v tom co regulovat, jestli napětí na kotvě,proud kotvou nebo otáčky motoru, jestli chce vůbec něco regulovat,nebo jenom točit motorem. Co se regulace týče, poziční nebo rychlostní regulátory stejnosměrných pohonů mají na svém výstupu požadavek proudu. No a proud se zátěží protlačí tak, že se zátěž zapojí na zdroj napětí ))

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“