Regulátor otáèek ss motoru pro elektromobil ! ! !
Moderátor: Moderátoři
- heldybeldy
- Příspěvky: 488
- Registrován: 25 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Spišská Belá
Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...
No já si myslím, že regulace napětí je také regulace pouze jedné veličiny, nebo ne? Kromě toho, pokud chceme regulovat otáčky ss motoru, pak je vhodné regulovat napětí kotvy, k němuž jsou otáčky v přímém poměru. Regulace proudu je zase úměrná točivému momentu. Otázkou tedy je, co je vhodnější regulovat. Myslím, že otázku "škubání" řeší právě to proudové omezení. A konečně, je spalovací motor to, čemu by se měl ideální pohon blížit?heldybeldy píše:Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...
- heldybeldy
- Příspěvky: 488
- Registrován: 25 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Spišská Belá
To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...
Nechci polemizovat, nejsem odborník na pohony, jen můj názor je, že skutečný ss motor má k tomu ideálnímu (s konstantními otáčkami při konstantním napětí) velmi daleko a spíše bude na závadu určitá "lenost" při regulaci proudem. Jinak platí "proti gustu...".heldybeldy píše:To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
Pokud bychom chtěli dosáhnout lepších vlastností, museli bychom se poohlédnout po podstatně složitějších zapojeních, využívající i rekuperaci energie při brzdění.
- somorastik
- Příspěvky: 427
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj ja som postavil toto 12V verziu.
Funguje to veľmi dobre
je tam aj verzia na 24V a na prudy cez 30A podla použiteho mosfetu, skus je tam len par sučiastok
http://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/
Funguje to veľmi dobre
je tam aj verzia na 24V a na prudy cez 30A podla použiteho mosfetu, skus je tam len par sučiastok
http://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/
Autor původního příspěvku by si měl udělat jasno v tom co regulovat, jestli napětí na kotvě,proud kotvou nebo otáčky motoru, jestli chce vůbec něco regulovat,nebo jenom točit motorem. Co se regulace týče, poziční nebo rychlostní regulátory stejnosměrných pohonů mají na svém výstupu požadavek proudu. No a proud se zátěží protlačí tak, že se zátěž zapojí na zdroj napětí ))heldybeldy píše:To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...