Školství (hlavně to technické)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#46 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:A po čase to většina vyučujících vzdá
To není problém jen ve školství. Já tomu říkám opticky zabírat místo.
Kdyby rezignovali a odešli, bylo by vidět, že příslušný problém není řešen (chybí učitel - je potřeba sehnat učitele, případně neshánět učitele, neučit a přiznat, že jsme skončili s vyučováním a provádíme reset do doby kamenné). Tím, že učitelé docházejí do tříd a jako učí, opticky kamuflujou situaci, jakože to jede dál.
Podobně třeba proces voleb: tím, že tam pořád ze setrvačnosti nebo z podivně chápaného pocitu spoluzodpovědnosti občani chodí házet lístky, udržujou zdání stavu, že se koná demokracie a že můžou něco ovlivnit.
Ke změně dojde tím později, čím dřív přestaneme předstírat, že něco existuje nebo funguje.
Navíc to předstírání nadále odčerpává prostředky, které měly sloužit původnímu účelu a tak o tom míň jich je k dispozici pro případné budoucí řešení.
Cust: mně by už dělalo asi problém zachovat tak společenský slovník :twisted:

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#47 Příspěvek od pida_m »

.. no, vy mi dáváte.
Tak asi pùjdu na kameramana do Písku, ale nevím jak se tam dostanu, talentové zkoušky atd. je to jediná škola co není soukromá a neplatí se moc.
Pøíští rok jdu do osmièky a tam už musíme psát na jakou školu jdeme. Tak mám strach kam vlastnì jít.
píïa

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#48 Příspěvek od Wolfik »

Andrea - no jo no...čerstvou inženýrku to taky koukám nebaví

Crifodo - moudře řečeno. Jenomže problém je v tom, že se učitelé maximálně domluví na stávce. Však oni jsou rádi, že mají aspoň něco do huby (hlavně za tu námahu).

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#49 Příspěvek od Crifodo »

píďa: to ve svým věku vůbec nečti :twisted:
adolfik: ani ne :D mělo tam být dřív- dřív, ne později

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#50 Příspěvek od Andrea »

Adolfik píše:Andrea - no jo no...čerstvou inženýrku to taky koukám nebaví
Co mě nebaví? A já už jsem trochu okoralá.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#51 Příspěvek od Bernard »

Nějak se nám ten kruh uzavírá. Začalo to tím, jak špatné pedagogy mají studenti, a končí tím, že pedagogové mají špatné studenty. Pesimizmus se tu zdá namístě.
Naštěstí na pedagogy žehrají (jakoby v zájmu svých spolužáků) ti, kterým to jakž takž (nebo celkem dobře) jde. A vystupují pedagogové z řad těch, kteří ještě nehodili (a také nehodily) flintu do žita. Takže na obou stranách je ještě pramínek živé vody. Snad vydrží.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#52 Příspěvek od Andrea »

Učitelé se můžou stavět na hlavu třeba když dětem vysvětlují, jaký je rozdíl mezi el. výkonem a energií, když jim pak nějakej blbec někde na elektro fóru řekne, že je to fuk, jestli kW nebo kWh, že to každej pochopí. A ještě lepší je, když pak takovej blbec nadává na pedagogy, jak stojí za hovno, že ty děti nic nenaučí.

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#53 Příspěvek od Wolfik »

ale Bernarde...já jsem kritizoval obě strany (pokud svůj první post čtu správně) a chtěl jsem nějak ukázat, že za to nemůžou ti, co nám vládnou, ale my všichni (už to tak padlo, národ je takovej koho si volí).
Totiž já se sice vylíhl až po revoluci, ale přijde mi z historie, že všichni měli nutkání každej zákon (i když byl za komoušů dobrej) prostě za každou cenu změnit. Cesta byla jasná-jít po vzoru západu, kde se to totálně rozesralo a teď se z toho tak nějak zpamatovali. Myy prostě musíme opakovat to, co jiní podělali.
A říkat ať se vrátíme tam, kde se to začalo zasírat, to se špatně poslouchá (ať to hlásáš jakýkoliv způsoby)

Jinak vsadím se, že vyřešení problému financování škol podle hlav by vyřešilo skoro vše

EDIT: Andrea - ty učíš děti? :)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#54 Příspěvek od Crifodo »

On ten kruh asi vždycky byl uzavřený. Společnost potřebovala lidi, co něco umějí a lidi, co něco uměli, se chtěli ve společnosti uplatnit.
Teď se ten kruh může v několika smyslech rozpadnout.
Lidi, co něco umějí, můžou přijít zvenčí do uvolněného prostoru, který vznikne ztrátou motivace něco umět a ztrátou motivace naučit další generaci. něco umět.
Společnost může přestat potřebovat lidi, co něco umějí, protože způsob její existence přestane být závislý na lidech co něco umějí.
Lidi můžou poztrácet schopnost něco se naučit a někoho něco naučit.
Společnost může začít být ovládaná jinou společností, pro kterou je výhodné aby lidi nic moc neuměli, protože to usnadňuje ovladatelnost.
Atd. atd. Ať si každý posoudí, jak se situace vyvíjí a ktertý pramínek posiluje a který vysychá.
Teoreticky by vzdělanost měla růst, protože od vynálezu knihtisku pořád roste dokonalost sdělování vědění, technologie na uchovávání, přenášení, třídění i vytváření informací. Uvolňuje se čím dál větší poočet lidí z nutnosti strávit život fyzickou prací pro zajištění základních potřeb, snižuije se závislost na prostředí a lidi dosahujou vyšší věk v lepším zdravotním stavu, než nějaký písmák v Podkrkonoší v 18. století :twisted:
Lomonosov prý šel studovat do Berlína pěšky z pacifického pobřeží Ruska přes celou Evropu, na sepisování všeho co vytvořil měl svíčku a fulltextové vyhledávání v jiných dílech asi moc neužil :D :D :D

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#55 Příspěvek od Wolfik »

Crifodo - ale fuj, nechoď nám sem s Orwelovskou vizí :twisted:

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#56 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:Učitelé se můžou stavět na hlavu třeba když dětem vysvětlují, jaký je rozdíl mezi el. výkonem a energií, když jim pak nějakej blbec někde na elektro fóru řekne, že je to fuk, jestli kW nebo kWh, že to každej pochopí. A ještě lepší je, když pak takovej blbec nadává na pedagogy, jak stojí za hovno, že ty děti nic nenaučí.
Jestli pedagog zachází s fakty tak jako případ, na který narážíš a "vysvětlují" tak jak v příkladě, na který narážíš, tak se není co divit :wink:

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#57 Příspěvek od Andrea »

A ty jsi zajisté ten zářný osobní příklad, který měl na mysli pan Baťa, že?

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#58 Příspěvek od Bernard »

Musím se pochválit, mám mikro-pedagogickou praxi. Na vojně jsem měl pro svojí četu nařízeny nějaké hodiny radiotechniky. Hlavním cílem asi bylo, aby radisti uměli rozlišit nastavení frekvence 22,3 MHz od 22,03 MHz. Před časem jsem zachytil informaci, že mladí vojáci USA v Iraku řídí bezpilotní průzkumná letadla joystickem jako u PC hry. Nároky se zkrátka mění a mládež se asi baví tím, co později zužitkuje - snad i pro mírové účely.


Adolfíku, před tvým narozením jsme tu měli ušlechtilou ideologii (každému něco) a pod jejím pláštíkem se dělaly svinstva a kariéry. Teď tu máme ideologii "něco za něco", což se mně zdá upřímnější, a pod jejím pláštíkem se dělají svinstva i ty kariéry. A pokud někdo má upřímnou snahu to změnit, má několik možností. Spojit svoje vize s anarchií, revolucí, oligarchií nebo s politickou "soutěží". Zatím jsem nezaznamenal, že by na bastlírně někdo lobboval za založení politické strany, třeba "Bastlení a Spravedlnost". :D

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#59 Příspěvek od pida_m »

.. a co strana, nezávyslý bastlíøi za zdravý rozum ?
..i/y si opravte ..
píïa

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#60 Příspěvek od Crifodo »

Andrea píše:A ty jsi zajisté ten zářný osobní příklad, který měl na mysli pan Baťa, že?
proč myslíš? musí všechny role v Kocourkově obsazovat pořád těch samých pár figurek, které máš zrovna po ruce z EB? :roll:

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“