Dnes jsem kontaktoal p.Šuleka z Trenčína kde dělají přerábky SV18RD ohledně náhrady tyristoru a doporučil mi typ od SEMIKRONU SKT24/12E, případně SKT24/14E. SKT24/12E jsem doma našel,vyměnil a pohon se rozběhl.....
Ještě se musí otestovat pod zátěží, po pár letech odstávky ve skladu....
Regulace k SV18 RD
Moderátor: Moderátoři
- Giuseppesro
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19 pro 2021, 01:00
https://ulozto.cz/file/m3xM4XybV8ot/sv1 ... SdFQHjZN==Giuseppesro píše:Zdravím kolegové, zaslal by mi někdo prosím to schéma pro RSU 01/A?
Švagr si pořídil soustruh v nálezovém stau, a po prvním shlédnutí soudím, že to bude velká výzva.
- Giuseppesro
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19 pro 2021, 01:00
Tak to je lepší než jsem čekal, děkuji!salus píše:https://ulozto.cz/file/m3xM4XybV8ot/sv1 ... SdFQHjZN==Giuseppesro píše:Zdravím kolegové, zaslal by mi někdo prosím to schéma pro RSU 01/A?
Švagr si pořídil soustruh v nálezovém stau, a po prvním shlédnutí soudím, že to bude velká výzva.
Zdravím,
**sháním schéma řídicí jednotky RSU-01 k soustruhu SV-18-RD, co spravuji ve škole na dílně.**
Soustruh byl až donedávna v alespoň nějakém provozuschopném stavu, vše potřebné funkční. Před týdnem se už při zapnutí nedaly zvýšit otáčky na maximum, motor jel pomalu, navíc s kolísající rychlostí. Zaměřil jsem se nejprve na tachodynamo, které je vpořádku. Následně na proměření a výměnu pasivních součástek na deskách řízení. Vyměněno několik vyschlých elektrolytických kondenzátorů, jeden do zkratu. Svitkové papírové kondenzátory "hovňáky" kupodivu všechny při měření vyhověly (RLC-můstkem). Po tomto zásahu, složení přístroje a zapnutí na okamžik nějaký motor (ne hlavní) vyjel do vysokých otáček podle zvuku a pak, při každém dalším zapnutí již ne. Pojistky neshořely, nic neprsklo, nezasmrdělo. Pokračoval jsem klasicky tlačítkem START (kotvy), což přitáhlo stykač, ale to bylo všechno. Motor se neroztočil. Začal jsem tedy kontolovat na modulu X1 i polovodičové součástky (moc jich tam není, diody a 2x KF507 tuším). Bohužel jsem po ověření zapomněl nějaké diody KY 710 v nervozitě zase zapájet a s tímto modulem jsem stroj pak pustil... Opět bez nějaké pohromy. Po zapnutí a stisknutí tl. "START" (kotvy) už nesepne ani hl. stykač. *Pozn.: moje hloupost - stykač kotvy po STARTu nemohl ani sepnout, protože jsem měl odklopený kryt hlavy na soustruhu. Tento jednoduchý obvod je samozřejmě funkční.
* Po nastudování všeho upraveno. Když máte už k dispozici veškerou dokumentaci, lze se v tom dobře orientovat. Momentální stav je již jiný, soustruh běhá, ale jen s externím řídicím zdrojem místo vlastního potenciometru rychlosti. Opravil jsem desku SIOR-Q/08 - generátoru spínacích pulzů (kolísání rychlosti zřejmě způsobil rozsypaný víceotáčkový trimr R72 ve vstupním děliči řídicího napětí). Takže nyní je nutno se zaměřit na karty ř. elektroniky dále, jinak celá výkonová a ovládací část až po zmiňovanou desku tedy funguje. Chtěl bych mnohokrát především poděkovat p. Horváthovi za poskytnutí většiny dokumentace pro RSU-01A.
**sháním schéma řídicí jednotky RSU-01 k soustruhu SV-18-RD, co spravuji ve škole na dílně.**
Soustruh byl až donedávna v alespoň nějakém provozuschopném stavu, vše potřebné funkční. Před týdnem se už při zapnutí nedaly zvýšit otáčky na maximum, motor jel pomalu, navíc s kolísající rychlostí. Zaměřil jsem se nejprve na tachodynamo, které je vpořádku. Následně na proměření a výměnu pasivních součástek na deskách řízení. Vyměněno několik vyschlých elektrolytických kondenzátorů, jeden do zkratu. Svitkové papírové kondenzátory "hovňáky" kupodivu všechny při měření vyhověly (RLC-můstkem). Po tomto zásahu, složení přístroje a zapnutí na okamžik nějaký motor (ne hlavní) vyjel do vysokých otáček podle zvuku a pak, při každém dalším zapnutí již ne. Pojistky neshořely, nic neprsklo, nezasmrdělo. Pokračoval jsem klasicky tlačítkem START (kotvy), což přitáhlo stykač, ale to bylo všechno. Motor se neroztočil. Začal jsem tedy kontolovat na modulu X1 i polovodičové součástky (moc jich tam není, diody a 2x KF507 tuším). Bohužel jsem po ověření zapomněl nějaké diody KY 710 v nervozitě zase zapájet a s tímto modulem jsem stroj pak pustil... Opět bez nějaké pohromy. Po zapnutí a stisknutí tl. "START" (kotvy) už nesepne ani hl. stykač. *Pozn.: moje hloupost - stykač kotvy po STARTu nemohl ani sepnout, protože jsem měl odklopený kryt hlavy na soustruhu. Tento jednoduchý obvod je samozřejmě funkční.
* Po nastudování všeho upraveno. Když máte už k dispozici veškerou dokumentaci, lze se v tom dobře orientovat. Momentální stav je již jiný, soustruh běhá, ale jen s externím řídicím zdrojem místo vlastního potenciometru rychlosti. Opravil jsem desku SIOR-Q/08 - generátoru spínacích pulzů (kolísání rychlosti zřejmě způsobil rozsypaný víceotáčkový trimr R72 ve vstupním děliči řídicího napětí). Takže nyní je nutno se zaměřit na karty ř. elektroniky dále, jinak celá výkonová a ovládací část až po zmiňovanou desku tedy funguje. Chtěl bych mnohokrát především poděkovat p. Horváthovi za poskytnutí většiny dokumentace pro RSU-01A.
Naposledy upravil(a) j_AFS dne 28 kvě 2023, 12:04, celkem upraveno 2 x.
Možná bych se spíš ptal tady: https://forum.strojirenstvi.cz/search.p ... ds=sv18-rd
Neštěstí......ano, to bylo i pro mne a čím dál jsem se v tom vrtal, tím více se zdálo, že úspěch se vzdaluje. nakonec, když vyhořelo trafo, tak jsem pochopil, že je nezbytné překopat pohon, pravda, měl jsem typ RB. Pokud máš typ RD, nejrychleji opravíš, když to pošleš do Trenčína Šulekovi, tento rozvaděč ještě opraví, ale pro jistotu mu nejdříve zavolej. věř, že si ušetříš hodně času a nervů i peněz