![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Moderátor: Moderátoři
Ale kuš, žvanile ...!!! Osobní vlaková doprava šla za těch 30 let dolů skoro o polovičku - stačí se podívat, jak dlouhý jezdí soupravy a kolik jich denně jede. V životě jsi neviděl jízdní řád starší jak z roku 2010 a budeš tady pleskat takovýhle vulvoviny ...!!!! Podívej se do nějakýho antikvariátu nebo se poptej po nějakým sběrateli, ať ti ukáže, jak vypadal roční jízdní řád osobní přepravy ČSD z 80. let - to byla paperbacková knížka formátu užšího než A5, tištěná doslova na biblovým papíře (gramáž cca 40-45g/m²) a obsahující cca 800 stránek, kde pro některou trať bylo až 6 listů tisku (12 stránek) pro oba směry - jakpak takovej celorepublikovej JŘ vypadá dneska? A tzv. "sešitový jízdní řád" neboli výpis grafikonu pro všecky spoje naplánovaný pro danou trať kterej u sebe nosili fíři a vlakvedoucí, ten neměl pro tu trať 12 stránek, ale třeba taky 300 stran - na kterejch byly vypsaný všecky spoje, který daným úsekem projížděly aspoň v 1 dni v roce - a celej ten jízdní řád čítal spoje, který jely jen v průběhu 24 hodin!!!Hubert_79 píše:No řekněme. Ale oč jezdí míň nákladní dopravy, tak minimálně o to ti zas stoupla osobní. ...
Doporučuji samostudium D3, včetně různých změn ohlašovací povinnosti.A pokud se strojvedoucí nezeptal dispečera, zda může na trať vjet a vjel na ni, pak není co řešit.
Je to trochu krkolomně napsáno, zjednoduším to - pravidelné křižování (včetně ohlašovací povinnosti) bylo určeno do stanice Skovice. Ale kvůli poruše na lokomotivě nákladního vlaku bylo křižování převedeno do stanice Ronov nad Doubravou. strojvedoucímu se podařilo lokomotivu opravit, takže se pak oba vlaky střetly za pohybu.V dopravně D3 Ronov nad Doubravou bylo mimořádně, dle rozkazů „PŘÍKAZ VLAKU pro trať se zjednodušeným řízením drážní dopravy pro vlak 84261“ (dále též PvD3 pro vlak Mn84261) a „PŘÍKAZ VLAKU pro trať se zjednodušeným řízením drážní dopravy pro vlak 15912“ (dále též PvD3 pro vlak Os15912), dirigujícím dispečerem nařízeno křižování s protijedoucím osobním vlakem Os15912 (Třemošnice – Čáslav místní nádraží). Grafikon vlakové dopravy určoval místo pravidelného křižování vlaků v dopravně D3 Skovice, včetně ohlašovací povinnosti strojvedoucího vlaku Mn84261. Dle podaného vysvětlení zaměstnanců vlaku Mn84261 se v úseku Žleby – Ronov nad Doubravou vyskytla na HDV technická závada, kterou se podařilo strojvedoucímu za několik minut odstranit.
Aha - a kdy jezdily Os soupravy o 10 vozech? Osobáky na hlavním tahu měly maximálně 6 vozů i s hytlákem - a nejezdily 3 jak se tady pokoušíš balamutit, ale jezdilo jich třeba na trase Praha - Třebová 7 párů za 24 hodin. Dalších 7 párů jezdilo Třebová - Olomouc a Třebová - Brno. Jenže těch X párů spojů na každý trati obsloužily 2 soupravy - jedna jela tam, druhá zpátky a přibližně v půlce se potkávaly. To samý platilo i pro rychlíky, jenže ty měly až 13 vozů - pokud měly i jídelák a ještě k nim mohla bejt přivěšená poštovní ambulance. Víc jak 14 vozů u nás běžný rychlíky neměly - z jednoho jednoduchýho důvodu, nevešly by se k perónu v nejkratších stanicích na trase. Dneska když jede na rychlíku 10vozová souprava, tak se na to půlka šotoušů utíká podívat ...Hubert_79 píše:...
No a že nejezdí desetivozové osobáky? No, nejezdí. Místo třech takových ropovodů jede třeba osm kratších za den, což ovšem znamená, laicky řečeno, že na "kolejích je plněji".
Je to zkrátka tak a dalšími tvými špalky o ničem to nebude jinak.
Je to jen do Poříčan. Než začneš trousit moudra, tak si aspoň ověř fakta.EKKAR píše:Z Práglu až do Kolína už to tak postavený a používaný je