Přechody pro chodce

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#61 Příspěvek od tomasjedno »

mi-ro píše:"chodník" uvnitř kruháče … používám jako chodec běžně.
Já zas po něm běžně jezdím, menší kruháč se tak dá projet v podstatě rovně :D

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#62 Příspěvek od Kremik »

Chodník uvnitř kruháče :D Tak to by mě vážně nikdy nenapdlo spojovat s chodníkem. Taky po něm jezdím, člověka jsem tam snad ještě nikdy neviděl, lézt tam musí být hodně blbý nápad. Občas jsou na tom "chodníku :-)" retardéry. Na co to tam vlastně je?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#63 Příspěvek od Hill »

Abys dodržoval poloměr a nezkoušel to říznout kratším obloukem.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#64 Příspěvek od Kremik »

Takže abych zatáčel zbytečně. Každý řidič "narovnává" zatáčky. Takže ten poloměr proč, kvůli rychlosti? A na co tam pak ten vnitřní "chodník" teda je?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#65 Příspěvek od p32 »

Přece pro diskusi na EB. :wink:

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#66 Příspěvek od kejki »

Projíždí po něm vozidla, kterým ten vnější kroužek nestačí. Třeba v Roudnici jsou pidikruháky, takže po tom chodníku jezdí autobusy.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#67 Příspěvek od Celeron »

mi-ro píše:Jirko, (Celeron)"chodník" uvnitř kruháče a trojúhelníky používám jako chodec běžně. Jako řidiče mě ty lidi ale pěkně se.ou! :D
Až Tě tam potkám, tak Tě sejmu, jelikož tam nemáš co šmajdat. :mrgreen:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#68 Příspěvek od Celeron »

Kremik píše:Chodník uvnitř kruháče :D Tak to by mě vážně nikdy nenapdlo spojovat s chodníkem.
No on ten chodník byl před předělávkou náměstí o dobrejch 15 cm vejš než dlažba. Fakt se tam šmajdalo a osobák, kdyby chtěl na ten chodník vjet, tak by si buď svlíknul gumu a nebo bouchnul ráfek.
Tohle je starej kruháč s chodníkem a vysokejma obrubákama: https://pardubice.rozhlas.cz/sites/defa ... 20886.jpeg
A tohle novej bez chodníku s jen lehce vyvýšenou dlažbou a obrubákem až u kytiček: https://hradec.rozhlas.cz/sites/default ... 547b84.jpg
A taky nesmíš zapomenout, že ten kruháč tam je jako jeden z prvních v ČR. Je tam už asi 70 let.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#69 Příspěvek od xsc »

Podobný historický kruháč je i v Havl. Brodě. Tam je střed ještě klasický a asi není důvod ho měnit - kruháč je dost široký.
https://mapy.cz/s/duvesoculu

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#70 Příspěvek od Celeron »

Ale tam není ten chodník. :)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#71 Příspěvek od p32 »

Ano, chodník tam byl a už není. Je to předělané tak, že je to součástí silnice na okruháču, kde automaticky vjedou náklaďáky nabo autobusy, protože vlastní silnice je úzká i když je okruháč dost velký. Měli byste být jen rádi, že vám to to inovují. Jiní nemají nárok ani za 10 let.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#72 Příspěvek od p32 »

Celeron píše:Ale tam není ten chodník. :)
A hlavně je to pro dvě auta vedle sebe, takže i pro autobus v pohodlí při výjezdu.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#73 Příspěvek od xsc »

Celeron píše:Ale tam není ten chodník. :)
Právě proto, že to navrhli dost široké. Ten kruháč se předělával někdy v 80. letech, předtím byl střed větší a silnice užší. V téhle verzi tam nemá problém ani kamion.
Jinak tohle byl jeden z mála kruháčů, kde až do změny pravidel v 90. letech platila přednost zprava, nebyly tam značky dej přednost v jízdě.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#74 Příspěvek od Celeron »

Na tom našem pamatuju kdysi přednost v okruhu, pak to změnili na přednost zprava a pak zase zpět na přednost v okruhu. Při každý změně bylo pár zmuchlanců jak byli lidi zblblí předchozím stavem. I o mě se jeden, co mi nedal na okruhu přednost, líznul. Naštěstí můj Pažout měl dost bytelnej nárazník a Stodváca už dost shnilá tak to povolilo u toho blba.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#75 Příspěvek od Hill »

Za 14 dní jsme se dostali od dopravního značení poněkud jinam, i když od Hradce jsme se zase tak daleko neutrhli...
p32 píše:Možná by to chtělo něco přečíst o úpravách.
https://doprava.hradeckralove.cz/zpravy ... ovy-48378/
Jojo, jen velkoryse navržená křižovatka Mileta u fakultky zůstala ve stádiu projektu zkapacitnění, a jsem zvědav, jestli nějaké jiné opatření pomůže nějak citelně zkrátit čekací doby v kolonách...

Nicméně musím podotknout, že Hradec Králové byl už před 60 lety cvičnou plochou pro dopravní značení, vedení dopravy se tam v letech 1972 až 1984 měnilo na různých místech nejméně osmkrát, hlavně řazení do pruhů na velkých křižovatkách (asi nejhorší bylo téčko u Kremlu, kde 1977-1978 do křižovatky vedly od PVT dva pruhy, ale pak se to muselo nacpat do jednoho přímého, většina vozidel totiž neodbočovala ani zpět do města, ani k Fotochemě, skoro všichni se museli složit do jednoho pruhu k viaduktu; rozšiřovali ji dost dlouho: od té doby se tato křižovatka projíždí dvěma pruhy přímo, jenomže po 200 metrech se levý pruh mění na odbočovací a dál už to jde zase jen jedním - nějakou dobu trvalo, než se aspoň někteří naučili zipovat, pokud ovšem chtěli), rytmus a směry zelené vlny se ladily snad ještě častěji, dvakrát pamatuji otočení několika jednosměrek... prostě nezbývalo, než být denně ve střehu a nejezdit po paměti. Oči na šťopkách kvůli těm, kdo po paměti jezdí.

O nějaký ten rok dřív jsme tam jezdili s autoškolou z Pardubic cvičit kruhový objezd; blíž, než v Hradci za Gajerkami, totiž žádný nebyl. V Bydžově sice byl taky, ale to už bylo pro Pardubáky daleko, i když se ještě jezdilo na speciál litr za Kčs 2,40. Ale kurs v autoškole stál i s jízdami tuším osm set, pro členy Svazarmu, tedy i pro členy HiFiklubů povinně začleněných pod Svazarm, to bylo za polovinu...

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“