Školství (hlavně to technické)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#61 Příspěvek od Andrea »

Crifodo píše:
Andrea píše:A ty jsi zajisté ten zářný osobní příklad, který měl na mysli pan Baťa, že?
proč myslíš? musí všechny role v Kocourkově obsazovat pořád těch samých pár figurek, které máš zrovna po ruce z EB? :roll:
To pak ten citát vyznívá z tvé strany poněkud pokrytecky.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#62 Příspěvek od Crifodo »

opakem by mohlo být třeba mesiášství? nikdo tady, co jsem si všiml, netvrdí že jsi u všech problémů ve školství, je akorát na tobě, s kterými a jestli se míníš ztotožnit. Na druhou stranu nevidím nikoho, kdo by chtěl být viděn jako vůdce řešení.
Prostě ať si každý sám za sebe a zevnitř rozhodne, u čeho chce být a u čeho ne. Kterému politikovi je ochoten přijít hodit hlas, pod kterým vedoucím chce vyšlapovat a do kterého obchodu nechce chodit kupovat, po kterém pubescentovi sádrovat počmáraný zdi a kterýmu dát rovnou přes hubu.
Můžu si třeba sám za sebe rozhodnout, jestli se chci podílet na olupování druhých pomocí dotací nebo ne.
Tady řešíme možnost svobodně (zatím) se rozhodnout co ano a co ne a diskutovat o tom, neřešíme tu kádrování toho nebo onoho. Když já nesouhlasím s něčím, s čím souhlasíš ty a naopak, neznamená to, že útočím zrovna na tebe a naopak že tvoje ztotožnění se s jiným názorem považuju za útok na sebe. Pohazujeme si tu různě svoje názory a podle toho, kterých je víc, pak posuzujeme svoje další vyhlídky :roll:

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#63 Příspěvek od Zmije »

Jednu velkou výhodu doba po revoluci přece jen má, nikdo nikoho v ČR nedrží, tak pokud se někomu nelíbí náš školský systém, může vycestovat za kvalitním vzděláním téměř kamkoliv, třeba Singapur, Honkong, nebo Japonsko jsou vhodní adepti, první relevantní odkaz, na který jsem natrefil je http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2316. Já tu potřebu zatím nemám, jednak nejsem dostatečně silný v jazycích a hlavně si myslím, že kdo si chce ze školy odnést nějaké znalosti, pořád má šanci odnést si, co unese. Stačí třeba zajít ve volném čase za vyučujícím, když je vidět zájem, potom i Kuchař dovede výborně vysvětlit elektroniku.

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#64 Příspěvek od Wolfik »

Zmije- to se snadno řekne, ale blbě dělá. Studování v zahraničí je sice pěkná vize, ale myslím, že u sebelepšího gympláka to dobře nepude.

V mé třídě studuje vietnamec (jen si uvědomte jak jsou pracovití), který umí česky slušně, ale stejně to nedává. Škola ho stejně aby se neřeklo pustila až do třetáku, kde chodí každej čtvrtej týden, aby se na nás podíval. A stejně vím, že ho pustí i do čtvrtáku a maturu mu daj taky

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#65 Příspěvek od Crifodo »

Cust píše: Na zkoušku chodí totálně čistí..../
...Tedy totální lenost.
co s tím? někdo odstranil přirozené ekonomické vazby které by ihned korigovaly tu lenost. V sociálně surových dobách, kterými je každý socan připraven nás totálně vyděsit, by studium na VŠ bylo 🤐 drahé a jen pro smetánku. Jen rodiče kteří jsou pracovití a úspěšní by si dovolili investovat prachy do potomka, aby jim je na stáří vrátil lepší pracovní pozicí díky lepšímu vzdělání. Nebo chudý talentovaný student který by přesvědčil mecenáše (soukromý a dobrovolný dotační aktivista si obvykle hlídá předmět svých dotací). Student, který by měl prachy ale byl blbý/a nebo líný, by měl blbé výsledky buď ve škole a nedokončil by ji, nebo po absolvování školy by měl blbé uplatnění a škole by klesl rating (korigovala by přitlačením na kvalitu absolventů), líný a tupý absolvent by se míň uplatnil na trhu práce a jeho děti by měly dál blbou šanci protože by opět neměly na zainvestování do vzdělání. Lepší škola přitáhne talentovanější studenty a kvalitnější studenti zajistí lepší HDP v lokalitě/zemi která má obvykle přímou vazbu na umístění školy....... .......
tohle všechno co fungovalo od středověku se vzrůstem sociálních výdobytků skoro úplně podařilo rozložit. Stát zřizuje školy, vyplácí je neví proč a nač, absolventi s nedefinovanou kvalifikací se přelévají libovolně do jiných oborů bez vazby na náklady na vystudování, soukromé školy čerpají dotace pocházející v EU bůhví z kolikátého přerozdělení, rodiče ekonomicky silní na základě bůhvíčeho vydržujou na školách troupy z bůhvíjakého důvodu. Do toho multikulti preference. Dokonce se zřizuju studijní obory na humanitních fakultách, které kážou know-how JAK ČERPAT DOTACE A PROVOZOVAT STRATEGII NEZISKOVÝCH (ŽEBRAJÍCÍCÍCH) ORGANIZACÍ v EUSSR... které nikdy nic z vložených investic nevrátí. Jak dlouho to může běžet? Nehledě na konkurenci.
ten systém, který custe popisuješ, běží na principu líný student chodí do školy, kterou někdo napájí financema, doma ho živí rodiče a napájejí financema, ve škole vyučujou učitelé napájení financema a jak je vidět bez vazby na kvalitu jejich produktu - ty finance nejsou fiktivní ale někdo je musí pořád generovat. Jak bohatá ekonomika musí být, aby si tohle mohla dovolit?
Naposledy upravil(a) Crifodo dne 24 úno 2010, 22:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#66 Příspěvek od Cust »

:nevim:

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#67 Příspěvek od kevin_mitnick »

Prispeju k teto teme z pohledu cloveka, ktery je podnikatelem a zamestnavatelem. V prvni rade naprosto nechapu tu dnesni inflaci VS vzdelani, kde se pozaduje Bc. pomalu i po hajzlbabe. Docela nechapu, kdyz nekde ctu inzeraty s nabidkou prace a nadejny zamestnavatel chce, aby prodavacka nekde v ochodnim centru mela minimalne Bc., umela alespon dva jazyky a praci s PC...

Dalsi veci je zoufaly stav vedomosti VS absolventu. Na konkurz do firmy mi prijde 20 lidi a 16 nedovede ani nakreslit jak by zapojili zarovku a tri vypinace na ovladani zarovky z vice mist. Jejich predstava je, ze dostanou kancl, PC s netem, sluzebni ochcafku s povolenim pouzivat i na soukrome jizdy a 25 tisic netto a budou cele dni vykecavat s kamarady na netu, surfovat a vytvaret nesmyslne prezentace - tedy neco "menezovat". Chteji resit "celindze" pomoci "brajnstorminku". Jejich sok po upozorneni ze chci realnou praci a vysledky je obrovsky...

Nakonec to dopadlo tak, ze jsem do firmy vzal kluka z ucnaku. Kluka, ktery se fakt snazi, prace ho bavi, ma zajem se ucit nove veci a pracovat na sobe. Za mesic se sam prokousal 400 stranovou dokumentaci k jednomu zarizeni v anglictine a ted ten kram programuje z hlavy pres keyboard tak, ze jen tise "ziram". A on zas pro zmenu "ziral", kdyz uvidel vyplatni pasku, protoze schopne lidi umim ocenit...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#69 Příspěvek od rnbw »

kevin_mitnick: Keby bola vacsina zamestnavatelov takych ako ty...

Inak elektroniku som v skole nikdy nemal - jedine nieco v ramci fyziky na gymnaziu a potom elektricke obvody na VS. Takze teoreticke zaklady nemam prakticky ziadne. Napr. doteraz neviem poriadne, kde ma nakresleny tranzistor kolektor a kde emitor - takze vzdy pri kresleni pozeram do datasheetu...
Naposledy upravil(a) rnbw dne 24 úno 2010, 23:54, celkem upraveno 1 x.

Wolfik
Příspěvky: 1076
Registrován: 28 črc 2009, 02:00

#70 Příspěvek od Wolfik »

Ond3x píše: Navštěvuju jednu nejmenovanou soukromou sš ve zlínském kraji. :)
Tak to mě silně zajimá, co to je za školu. Ah ano na soukromé školy bych zapomněl :oops:

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od zdenoeddie »

kevin_mitnick: bodaj by takychto podnikatelov bolo cim viac, nielen tych co sa snazia nakukat cloveku do hlavy neviem co, clovek sa snazi, drie, a ked je problem vyrieseny tak leti..... :? (a toho sa bojim ze dopadnem podobne, co z toho ze zvladnem navrhy a vyvoj zariadeni, ked po vyvoji par modelov vyrobkov poletim kade lahsie, a firma sa bude zivit dalsich 10-15 rokov modifikovanim mojich napadov a "patentov"). Otazka ma vobec zmysel sa snazit, pokial nie som si 100% isty ze za mnou stoji niekto kto to oceni? Z dobreho pocitu (ako by mohli niekori poznamenat), bohuzial neuzivim svoju buducu (snad) rodinu, atd.

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#73 Příspěvek od Cust »

ještě se zeptejte kolikrát na tu v. pásku čuměl jako puk...

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#74 Příspěvek od kevin_mitnick »

Cust píše:ještě se zeptejte kolikrát na tu v. pásku čuměl jako puk...
jen poprve. Pak uz to pro nej prekvapko nebylo... Ale suma byla +- stejna 8-)

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#75 Příspěvek od Zmije »

Adolfik píše: V mé třídě studuje vietnamec (jen si uvědomte jak jsou pracovití), který umí česky slušně, ale stejně to nedává.
Já myslel, že se bavíme o technických školách, samozřejmě, že asi nebudou v Japonsku po zahraničních studentech chtět, aby uměli Japonsky jak když bičem mrská, kvůli tomu tam přeci nejedou, třeba u nás byli Španělé na jeden semestr a přednášky kvůli nim byli v Aj. Ani se vedení vaší školy nedivím, když mu sleví z Čj, jednak je nemožné po pár letech mluvit jako rodilý mluvčí a až se odstěhuje někam jinam, tak by mu Čj byla na nic, protože se s ní krom ČR nikde nedomluví, odborné literatury na světové úrovni je v ní minimum a čtyři spisovatele (nebo jich je víc?), kteří se proslavili ve světě se snad zvládne naučit i vč. tel. čísla a adresy, nebo co nás to v literatuře učili. :D

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“