Rozloučení s tunerem

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
warp
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Praha-Sobín

#61 Příspěvek od warp »

Volume jsem mìl možná zrovna v dobì focení stažené, jinak ho mám pro bìžný až hlasitìjší poslech tak 1/4 - 1/3, budu muset vyèistit nebo vymìnit po￾ák protože na zaèátku dráhy nefunguje moc dobøe, je tam myslím tandem 100k/Y (s odboèkou pro fyz.regulaci). Basy nechávám na vyšší hodnotu.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#62 Příspěvek od sinclair »

Popravdě, já za sebe se ještě nehodlám loučit ani s ST100, ani s Aiwou AX-7800E, ani s 810A, na které nejčastěji poslouchám.
Důvody uvedu dále.
Nijak moc upravená ST100 /je vyházený bambus odevšad, kde byl z úsporných důvodů, třeba ve filtrech a spínání/ hraje trvale přes Music 30 Stereo AZS310, též uvedeného do perfektního stavu.
Sice s "nehistoricky" udělaným loudnessem, ale co už. Aby se to dalo i potichu poslouchat, jinak to holt nešlo, tichý poslech bylo spíš jen dráťákové šuškání.
V 70. letech se holt asi lišily názory lidí z Tesly Vráble, co Music 30 Stereo konstruovali. Lišily se názory na to, jak by měl vlastně loudness vypadat, jestli by tam vůbec měl být a co by měl případně umět.
Tříodbočkový poťák RFT v něm už stejně měli. V původním AZS300-301 využili k logaritmizaci lineárního poťáku odbočky jen 2, v inovovaném AZS310-311 už využili sice všechny 3, ale zase jen k odporové logaritmizaci, ne loudnessu. Důkazy jsou v přílohách.
Takže se na to jenom klasicky 🤐 a udělali to postaru či vůbec, jak ostatně byli zvyklí. Anebo - měli v úmyslu či příkazem ušetřit těch 2x8 pasivních součástek a malou destičku, co by byly potřeba ke komplet a perfektně funkčnímu loudnessu. Dneska se už od nikoho bohužel nic nedovíme a jen si dovoluju spekulovat. Všeci, kdo se na konstrukci Musicu 30 mohli podílet, jsou dávno šest stop pod zemí. Budiž jim lehká, kus slušné práce přeci jen udělali.

Aiwa AX-7800E má už od výrobce celé přepínatelné korekce i samotný, kupodivu jen jednoodbočkový loudness /odbočka v polovině dráhy/ vyřešené excelentně. Myslím, že to byla v době jejího uvedení na trh /1980 asi, SM 1979/ vlajková loď firmy mezi receivery. Nic "vyššího", natož s tak vymakanou frekvenční syntézou, předvolbami, autotuningem atd. firma ani dlouho potom neměla.
Mám taky pocit, že v těch letech byla Aiwa jedna z prvních japonských firem, která se sic trochu krkolomně, ale přesto úspěšně, spolehlivě i úhledně dokázal s frekvenční syntézou u aparátu téhle třídy poprat, použít ji, přidat fakt kvalitní zesík a neprodělat na tom i gatě. Všecky IO a polovodiče v modelu AX-7800 jsou od Mitsubishi/NEC/Sanyo/Hitachi, to nebude náhoda. V obecně udávaných parametrech jsou chyby. U základní verze udávaný, sinusový výstupní výkon 60W platí do 8 ohmů. U verze E je udáván do 4 ohmů a činí 100W. Koncové tranzistory jsou totiž 2SB705A/2SD745A, 120V/15A/120W/16MHz/MT200/.
O výjimečnosti tohoto stroje svědčí i to, že dosud se vůbec nikde neobjevila kompletní servisní dokumentace. Nemá ji ani vyhlášený hifiengine.com a dlouho ji mít nebude, dokud jim ji nepošlu já sám :D

Do 810A jsem na loudnessu jen "trochu" porýpal. Z výroby je to v 810A-814A dost divně, ačkoliv tam plnokrevný, lineární tříodbočkový potenciometr je. Umíte mi, prosím, někdo znalejší vysvětlit nepoužití dvou spodních odboček ke kmitočtovým úpravám, ale až té nejvyšší?
Soudruzi po kdoví čím vzoru, udělali loudness účinný jen na hloubkách, na výškách funguje asi jen +1,3dB, protože je až na 3. odbočce odspodu. Už tehdy, díky pánům Fletcherovi a Munsonovi mohli uplatnit dokázanou věc, že při opravdu tichém poslechu klesá citlivost ucha i na výškách.
Podezřívám soudruhy konstruktéry, že absencemi výškových loudnessů si tak trochu pomáhali dál nezhoršovat odstupy šumu, nevalné už i tak, díky nevalným polovodičům na hranici únosnosti. Do aparátů ze sériovky prostě polovodiče vybírat nelze, to bylo řečeno i napsáno už mnohokrát. Ostatně ani tehdejší signálové zdroje neměly odstupy nijak valné a účinné výškové loudnessy by to jen zdůraznily.
Jediný Jiří Janda se výškových loudnessů v TW nebál, páč jím konstruované aparáty měly vlastní odstupy dostatečné :D

Výškový loudness a ještě dost odbytý /270pF kondíky?/ byl udělaný milostivě až v AZS220 či NZC421, s lineárními tahovými potenciometry 100k/H.
Ony ty kondenzátory nejsou ani tak moc "loudness", ani se tak zrovna nechovají, jako je to spíš jen kompenzace vnitřní kapacity 100k poťáku, kde u tak vysoké hodnoty poťáku vadí.
Na účinnější a funkční loudness, u jinak velmi dobré AZS220, by tam musely být hlavně RC články a muselo by tam jich být trojnásobek.
V některých AZS220 a NZC421 i hloubkové loudnessy chyběly úplně, byly tam jen odpory a místo svitků drátové propojky..?
Aby to bylo komplet, tak AZS218 sice tříodbočkový poťák měl, ale na něm nic, jen 2x3 odpory. Zvláštní.

Každopádně, teď to hlavní :

Je to už nějakou chvíli, co jsem se rozhodl, že FM signál rádia RockMax, co mám fakt dobře "naposlouchaný", budu postupně poslouchat ze sluchátkového výstupu Sráče /mono/ přes HiFi zesilovač Music 30 Stereo a pak to srovnám s ještě dalšími, striktně HiFi přístroji, FM přijímači.
Pro vysvětlenou nezasvěceným uvádím že něžným označením "Sráč" tituluji monofonní, kapesní digitální rádijko ECG R111, koupené za slevových 159,-Kč ve výprodejním regálu Penny Marketu.
Nečekal jsem od té koupě, provázené smíchem, vůbec nic. Snad ani to, že to bude nějak kloudně hrát. Zajímalo mě snad jen to, co za běžnou cenu 200g flašky Nescafé Classic dostanu, či spíš co najdu uvnitř.
No, trochu se mnou ten zatracený rejžák vyjebal a já se přepočítal. Je v tom i na daný účel dosti sofistikovaná technologie a já měl asi jenom štěstí, že se to rádijko nejspíš moc neprodávalo jinde a proto skončilo ve výprodejovém regálu tam, kam chodím kupovat maximálně rohlíky..
Pro shodnost podmínek tedy byly kvůli Sráči na mono přepnuté i ostatní HiFi aparáty, tedy ST100, Aiwa AX-7800E i 810A.
Samozřejmě, poslouchal jsem na jedněch bednách. Zrovna po ruce byly volné dvě ARS651-R16 po repasi, ale použité pasivně /předním vstupem/, tedy jako by to vlastně byly ARS944. Poslouchal jsem v jedné místnosti, pochopitelně, jinak by to jaksi celé postrádalo smysl.
Anténní signál zvenku /zesílený v ant. krabici 15dB pro krytí ztrát v dlouhém kabelu a rozbočeních/ byl přiveden do ST100, Aiwy a 810A přes starší, trojnásobný rozbočovač Hirschmann pro bývalé I.-III. TV pásmo.
Sráč musel přijímal na svůj vlastní, 24cm dlouhý prut. Na připojení jakéhokoli signálu k prutu Sráč zareaguje úplným zmlknutím. Nevím proč, ale prostě to tak je.
Kalibrace ze strany FM, na stejnou subjektivní hlasitost na výstupech přijímačů proběhla tak, že jsem všecky přijímače naladil na rovných 98MHz, kde tady vůbec nic nevysílá. Na vstup toho rozbočovače jsem přímo připojil cca 90dBuV výstup ze staršího, mírně upraveného a opravdu dobrého FM modulátoru na 98MHz původně určeného do auta /má i limiter na nf vstupu/, do kterého šel 1kHz z "Belzova nf generátoru" s jedním TL084 a jedním jfetem, snad každý ho zná. Má hodně malé zkreslení, tvrdý výstup a vejde i s děličem, výstupním budíkem a dalšími ptákovinkami do krabičky 15x10x5cm.
Sráče jsem musel dostavit k ostatním ručně.
Kupodivu tohle všecko, ač jsem se toho z vf strany obával, proběhlo bez potíží, bez strhávání i rušení oscilátorů přijímačů. Nejspíš má ten značkový rozbočovač Kathrein dobrý činitel zpětného útlumu výstupů. Asi.

S férovým, relátkovým přepínačem beden, otočným přepínačem a vstupně-výstupními svorkami pro bedny jsem se kvůli tomuhle pochybnému pokusu drbal skoro půl dne :D
Použita jsou japonská relátka Aromat DS4E-S-DC5V, série AG23494498 s celkem 4 přep. kontakty, propojenými paralelně, každý pro 2A/30VAC. Přepínač Lorlin DS3, festovní dvojsvorky Monacor ST922G a nějaký noname 3mm ledky s čísly vstupů.
Kdyby ten přepínač několika zdrojů signálu na jeden pár beden někdo potřeboval na něco podobného půjčit, tak rád tak škodolibě učiním.
O jednoho víc, co bude určitě nasranej, zklamanej, nebo možná naopak potěšenej :D
Adaptér 5VDC/200mA pro relátka a ledky je u něj.
Dá se tím tedy spolehlivě přepínat 8A při těch definovaných max. 30VAC.
To je na zátěži 8R střídavý výkon 112W na kanál, na 4 ohmech pak těch 30VAC představuje výkon 225W a ještě nebude překročen proud přes kontakty. Neberu samozřejmě v úvahu impedanční minima, ale tak - při výkonu 200W snad nikdo testovat/srovnávat nebude :D

Dlouho jsem se úplně styděl se k tomuhle "testu" či spíš srovnání přiznat, opravdu.

S hrůzou v očích a nevěřícně jsem musel, chcačky-nechcačky konstatovat, že SUBJEKTIVNĚ není mezi reprodukcí kapesního, monofonního Sráče z Penny a těch skutečných, plnokrevných hifi přístrojů, nuceně přepnutých na mono /Aiwa už patří mnohými svými vlastnostmi do highendu/ vůbec žádný rozdíl.
Kurrvafix, vůbec žádný!!!

Dokonce jsem měl takový neurčitý, technicky blbě definovatelný pocit, že Sráč tu vysloveně podřadnou modulaci toho RockMax rádia zpracovává tak nějak "přijatelněji", snad zakulaceněji, nebo jak to nazvat.
Výstup Sráče je ze md švábu-spínaného zesilovače, tak možná on...
Prostě na těch ostatních přístrojích třídy HiFi, byl dobře slyšet kdejaký kiks v modulaci, jako třeba zbytečně dlouhý odběhy optimodu, "ukradený", limiterem odříznutý výšky apod.
Přivedlo mě to k jediné myšlence.
A to k té, že zřejmě záměrně jsou modulace, vysílané kmitočtové spektrum i dynamika FM vysílání až takhle na kvadrát dojebané, že je dneska vlastně úplně jedno, na jakém přístroji a jaké kvality lidi tu modulaci poslouchají. To srovnání Sráče s HiFi aparáty je víc, než výmluvné..
Pravda, u jiných stanic, s jinou a serióznější, takhle nedojebanou modulací by nějaké rozdíly určitě slyšet byly.
Bohužel, třeba Vltavu tady nemám možnost v potřebné intenzitě přijímat. Jedinou slušnější modulaci tady v místě má jednoznačně ČRo1, kupodivu i F1, ještě i E2 se dá poslouchat, byť plná sraček a pak má velmi kvalitní modulaci ČRo2, okruh Regina-Brno, nebo jak to nazývají.
Tu bych ale na ST100, ani na 810A bohužel nenaladil, neboť zde v místě vysílá na 107,3MHz.
Závěr?
Jakkoli se tomu vnitřně bráním, tak mi to celé přijde jako snaha klasické, analogové FM vysílání postupně dodrbávat. Ve prospěch internetových streamů - aby se později klasický FM analog mohl zrušit "jako už nepotřebný", samozřejmě ve prospěch jiných, jistě digitálních technologií podobně, jako tomu bylo v jiných případech.
Mnohé ze streamů sice subjektivně "znějí" na stejném analogovém zesílení jakoby lépe, živěji, s větší dynamikou a jakoby plným, neořezaným spektrem. Ale když se do toho zaposlouchám, tak zase mají podle mých subjektivních uší jiné nectnosti.
Jak jsem si všiml, tak také velmi závisí na úrovni softwaru dotyčného dig. zařízení, na kterém streamy posloucháte.
Bez zajímavosti není ani zjištění, že stream dotyčného rádia RockMax, poslouchaný jen přes PC, takhle dojebaný, jako jejich FM vysílání zdaleka není. Subjektivně to hraje o dost líp a ve srovnání s FM tak nějak "neseroucně"..

Nedivím se proto mnohým z Vás, co své staré, dodnes skvělé, HiFi analogové FM tunery už odložili a poslouchají rádio jinak, třeba z oněch streamů pomocí desítek služeb, co to nabízejí.
Dnes má hlavně mainstream tak mizernou úroveň, že skoro jedno, na čem to posloucháte a jednodušší aparátek holt vyhrává.

Dokud to ale půjde, tak starý konzervy asi zůstanou už u těch klasických FM tunerů. Už pro ten alibistický pocit, že to posloucháme na skutečných HiFi zařízeních a že jsou to oni, provozovatelé FM stanic, kdo to takhle neskutečně kurrví.

Smekám virtuální klobouk před ČRo i pár málo dalšími, klasickými FM stanicemi, které si pořád laťku úrovně toho, co leze z jejich vysílacích antén, drží poměrně vysoko.
Teď nemám na mysli obsah jako takový. Mám na mysli subjektivní i objektivní kvalitu - využití dovoleného zdvihu, ale ve prospěch kvality modulace, velmi rozumnou, skoro neznatelnou míru komprese a v neposlední míře absenci otřesného žvanění a rozumnou míru reklamy, jako výplně mezi muzikou.
Nakonec kdysi opovrhovaný ČRo a pár dalších zůstanou těmi posledními, kdo bude do éteru posílat zvuk, co se ještě i po půlhodině jako podkresu dá poslouchat, aniž byste to nasraně nevypnuli, či nepřeladili jinam.
Pár obrázků navíc k ilustraci toho, oč v těch loudnessech jde.
Přílohy
tone_AX-7800.jpg
Zesilovač 810A cely_01.jpg
Tohle není  můj obrázek, ale je pěkný a původní, tak jsem si ho půjčil
Tohle není můj obrázek, ale je pěkný a původní, tak jsem si ho půjčil
AZS310_311_info.pdf
Kompletní schéma s mírně inovovaným osazením a už 3 odpory na odbočkách
(162.3 KiB) Staženo 77 x
schema AZS300_301.jpg
Naposledy upravil(a) sinclair dne 07 led 2019, 21:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#63 Příspěvek od sinclair »

Ještě pár obrázků
Přílohy
2dB poklady z RFT, tříodbočkový 47k/N/2dB pro volume i 47k/N bez odboček pro korekce. Ty korekční bývaly i 25k/N a taky všechno ve 2dB. Němci to uměli.
2dB poklady z RFT, tříodbočkový 47k/N/2dB pro volume i 47k/N bez odboček pro korekce. Ty korekční bývaly i 25k/N a taky všechno ve 2dB. Němci to uměli.
AZS218_vstupy.pdf
Kde nic není, ani čert nebere. A tak to hovno hraje..
(36.58 KiB) Staženo 88 x
Mnohé exempláře všech 8 kondenzátorů postrádaly, osazeny byly jen odpory
Mnohé exempláře všech 8 kondenzátorů postrádaly, osazeny byly jen odpory

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#64 Příspěvek od ronoda »

sinclair*** úžasná "reportáž" sice nepatřím k těm, kteří by to vše pobrali na 100%, ale i tak mám zase větší obzor. Rád se obklopuji výrobky Tesla které jsou ve dřevě. Abych se vešel domů tak jsem si stanovil Tesla + dřevo, protože jinak trpím syslí nemocí. (teda až na vyjímku 210,260,261,820)
a zbytek pouštím do světa:-)
- nedokáži navrhnout zesilovač, ale dokážu zkopírovat hodně (číňani takhle vyjeli nahoru, tak snad mě to čeká také:-)) a stále sním o tom, jak do nějakého pěkného Tesláckého korpusu sestavím zesilovač z toho co se jim podařilo nejlíp, včetně všech úprav, co jsem tady našel.
-takže ke korekcím z NZC 421 máš nejmenší výhrady? A ke kterému konci máš nejmenší výhrady? No vida, a mám zkopírováno:-))))
Přílohy
NZC421.jpg

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#65 Příspěvek od sinclair »

Tentokrát to zkrátím:
Potíž a to ta nejzásadnější, je v poťáku s více odbočkami, než jen jednou.
Vy, kteří šmejdíte po rejžáckých webech - pokuste se najít nějaký potenciometry, co by tuhle výbavu měly. Ne logaritmický - radši lineární, ale samozřejmě tandemový. Oni totiž pod označením "stereo" obvykle mají na mysli nejen tandemový provedení, ale zároveň logaritmický.

Pozor taky na ty jejich označení "two tap" a podobně. Můžou to být odbočky třeba v polovině a ve 2/3, což je jaksi na hovno.
Musí to být specifikovaný jako "stereo volume, linear, two-three tap for loudness" a tak nějak podobně.
Je jich ale jako šafránu, v sortimentu renomovaných firem je nenajdeš a nejčastěji se bohužel najdou mezi bílými obchodníky, co nabízejí náhradní, ale bezvadný komponenty z rozebraných přístrojů, nebo přímo náhradní díly do starších přístrojů.
Třeba jeden z mnoha takových, co prodávají old-komponenty, je nějakej Joe Kosik, na ebay vystupuje jako prodejce pod nickem "joeoldaudio". Naposled jsem od něj bral úplně novej volume poťák do Marantzu 1060, dvě odbočky. Jinak prostě nesehnatelnej.
Mám jeho poštovní adresu i mail, kdyby někdo potřeboval. Obchoduje většinou jen s old komponenty - i s polovodiči a těžko říct, kde to bere, ale jsou to zaručeně originály. Několik jsem od něj koupil a takovou třicetiletou patinu prostě rejžák ještě neumí :D
Speciálně Marantz používal velmi dlouho poťáky s min. 2, ale většinou 3 odbočkami. Mívali to vyřešený parádně - proto jsou tyhle starý Marantzy, byť nesymetricky napájený a kvazikomplementární, hodnocený jako zvukově skvělý.
Většinou tohle mívaly starý, poctivý aparáty ze 70. až 80. let, pak už se to odbývalo jen maximálně jednou odbočkou, elektronicky či vůbec.
On takový tříodbočkový tandemák s průměrem např. 26-30mm taky něco stojí, žejo. Všechno okolo něj taky a při půlmiliónový sérii už to asi bude znát. Zvlášť, pokud má mít takovej poťák dobrej souběh.
Proto je lepší vybírat mezi lineáry s odbočkami, ty mívají podstatně lepší souběhy a ta logaritmizace se tam udělá těmi obvody fyziologie-loudnessu..
Zajímavý by bylo, prošmejdit německou sekci ebay, zda by se tam nenašly tyhle tříodbočkový poklady od RFT, jako jsou na jedný z fotek.
Musely se tam toho vyrobit mraky, když to NDR i vyvážela a musely tam tudíž zbýt nějaký zásoby, třeba i soukromý - jako u nás s Teslou.
Třeba nových tranzistorů SC, SF a SD původně východoněmecký výroby, se tam dá najít hafo...tak proč ne potenciometry či skvělý elektrolyty Frolyt.

Klouzavý loudness bez odboček ala Aura Z1 taky není špatnej, ale vyžaduje logaritmickej poťák s velmi dobrým souběhem, ideálně do 2dB a lepší. Tam by se daly využít logaritmický ALPSy, u některých zaručujou souběh i 1dB.
Ale i to zapojení ze Z1 je kompromis, nemusí každému vyhovovat a ne úplně dobře se dá vyřadit. Okolo je kupa odporů, připojenejch nafest.

A s tím "nejlepším koncákem", to je zaprvý fakt nadlouho a zadruhý se nemíním s nikým hádat :D
Naposledy upravil(a) sinclair dne 07 led 2019, 22:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#66 Příspěvek od EKKAR »

Leoši, setkal jsem se s názorem (jednoho z místních členů), že potenciometr je docela na h0vn0, protože právě vyrobit dvě dráhy s co nejlepším souběhem je velice drahý a technologicky náročný, takže jednodušší je použít mnohapolohovej přepínač, pro stereo samozřejmě dvojitej - a k němu vybraná řada přesnejch odporů. Čím větší počet poloh přepínače, tím jemnější odstupňování vzniklýho děliče = náhrady za poťák ... Navíc posuvnej kontakt při pohybu po dráze vyvolává praskání a šuštění, takže přepínač řešenej třeba i řadou relátek by měl podle tohohle názoru bejt daleko "nízkošumovější", než jakejkoliv potenciometr ... Plus snadný učunění libovolnýho počtu odboček - to všecko by mělo bejt větším přínosem přes naprosto astronomickou cenu za takovej vorloj ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#67 Příspěvek od sinclair »

A Ty sám bys byl ochotný do takového orloje investovat?
Nebo do 26-polohového značkového řadiče za osm kil kus?
Protože řadičů Tesla 1AN533.xx je už sakra málo a navíc je nutný je rozebrat na prvočinitele a kontakty, sběrač i jezdec dost silně pozlatit, přestože jsou už v origoši stříbřený.
Není to můj obrázek.
Ale asi takhle:
Přílohy
radic04.jpg

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#68 Příspěvek od ronoda »

Něco takového tady už bylo, a stačilo 11 poloh...
Přílohy
azs175.jpg

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#69 Příspěvek od sinclair »

Tak zrovna tohle stálo za pěkný hovno.
Možná, že přesný to nějak bylo, ale spíš z nouze ctnost, neboť Lanškroun ještě v tý době neuměl vyrobit NORMÁLNÍ poťák s normálním souběhem aspoň ty 3dB a už vůbec neuměli odbočku. Ty rány při přepínání a prokluzování knoflíků v prstech - nic pro slabší povahy. Předchozí AZS171, zvaný "sporák" byl snad ještě horší.
Proto měl úplně první, elektronkový stereozesilovač AZS021 zahraniční tandemáky, dokonce i s třemi odbočkami na hlasitosti a dovezené odněkud, kde to už uměli udělat. Výrobce si nepamatuju, ale byly zezadu hranaté a dost velké.
Na hlasitost je cokoliv pod 20 poloh úplně nahovno, na ty korekce snad ještě, když připustím dost velký 3dB skoky na každou stranu.
Přidávám pro zasmání fotku AZS021, co prošel rukama hňupa, který vyměnil / a ještě blbě/ kdeco, něco dokonce za MKP, ale hovňáky, mizerný polystyreny v korekcích a vypálený bakelitový patice tam v klídku nechal...
Ani nechtěj vědět, kolik si za tuhle "úpravu", co ve výsledku vedla ke kmitání snad za všech režimů, řek...Tak každej se nějak živí, no..
Ale šuldu, co přilepí fest topící 5W dráťák tavným lepidlem, takovýho jen tak nenajdeš :D
Přílohy
P1010280.jpg

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#70 Příspěvek od ronoda »

Nikdy jsem to "naživo" neviděl, znám jen to schéma...

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#71 Příspěvek od elektrosvit »

sinclair píše:Proto měl úplně první, elektronkový stereozesilovač AZS021 zahraniční tandemáky, dokonce i s třemi odbočkami na hlasitosti a dovezené odněkud, kde to už uměli udělat. Výrobce si nepamatuju, ale byly zezadu hranaté a dost velké.
Taky dovoz z NDR.

EDIT: Našel jsem i dokumentaci, link: https://elektrotanya.com/tesla_azs021.pdf/download.html
Naposledy upravil(a) elektrosvit dne 08 led 2019, 12:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#72 Příspěvek od TAKJAN »

Posluchači FM z orlicka, Radio Orlicko vysílá z Andrláku, takže daleko. Nevím jak dlouho, třeba jsem se probudil s křížkem po funuse. Včera jsem v autě v Litomyšli čekal a ladil a signál jak býk.
Dnes jsem ho cvičně naladil doma a nemá reklamy ani zprávy. Nevím teda jak žijí.
Jejich výběr hudby mi ale nesedí, takže nic.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#73 Příspěvek od ok1hga »

Orlicko vysílá z nové polohy na Andrláku od silvestra . . .
ale měli vadný vysílač tak to šlo jen s malým výkonem a od nedělního dopoledne 6.1. 2019 to jede na plný výkon.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#74 Příspěvek od TAKJAN »

Vida. Chvíly jsem to ještě poslouchal, ale nejde to. Ta slovenská písnička zazpívám ti mikrofon, či jak mne utvrdila o děsu toho radia.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#75 Příspěvek od konosuke »

Tesla ST100 byl zvláštní tuner ponivač ladil plynule 66-104 MHz což jinde nebylo zvykem a v mezipásmu 73-88 MHz zachytil ledacos, VB na 75 MHz nebo vojáky...pro běžné uživatele - posluchače VKV rozhlasu ovšem nezajímavé až se divím že takovou mašinu schválili do sériové výroby - tenkrát v dobách všeobecného utajování čehokoliv...dizajn rádia bohužel jak z dílny trochu schopnějšího bastlíře.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“