Blikající přední světla (kondenzátor nevyřešil)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#61 Příspěvek od tomasjedno »

karlikvregu píše:S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.
Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta...
To ještě nemusí nic znamenat. Znám jeden model auta (Vorsprung durch Technik), kde konstruktér v zadním světle použil jeden kontakt na konektoru pro (-) přívod k 5 žárovkám o celkovém příkonu 90 W. Stejný kontakt jako pro (+) k jednotlivým žárovkám. Prakticky všichni majitelé to překlenují přidaným drátem - ten kontakt se do 10 let vyhřeje a vyhoří.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#62 Příspěvek od EKKAR »

Jenže ta zadní skupinovka snad nikdy nesvítí celá najednou - takže nejde říct, že tam jde 90W naráz. Tím horší to ale je samozřejmě vizitka pro ten kontakt, když odchází teplem už při menší proudový zátěži ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#63 Příspěvek od tomasjedno »

Když stojí na brzdě (v lampě 2x 21W) a bliká (v lampě 2x16W), tak to periodické zapínání studených žárovek tomu dá slušně zahulit.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#64 Příspěvek od masar »

Pokud je pravda, že kolísá i jas dálkového světla, pak je PWM mimo podezření. Uzemňovací body žárovek jsou pro každé světlo společné (někde u příslušného předního kola) a protože je vada stejná u obou, nejsou příčinou. Informace od tazatele ale nejsou příliš spolehlivé vzhledem k těm výše uvedeným.

:wink:
Přílohy
Světla.png

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#65 Příspěvek od TAKJAN »

To je pěkná hrůza, teda.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#66 Příspěvek od PixelOrgy »

:-D proc hruza? :-)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#67 Příspěvek od TAKJAN »

No, u bawora mám jeden licht modul, do něj vede každá žárovka zvlášť, 2x napájení 50A, a pár spínačů. A bus, samozřejmě. Žádné relé, nic takového.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#68 Příspěvek od PixelOrgy »

nj, Ford pouzil hybridni technologii :-D

ale nechci videt, jakou nadilku mam pod kapotou ja, u VW jsou taky casto az nezdrave inovativni :-)

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#69 Příspěvek od keemo »

tomasjedno píše:
karlikvregu píše:S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.
Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta...
To ještě nemusí nic znamenat. Znám jeden model auta (Vorsprung durch Technik), kde konstruktér v zadním světle použil jeden kontakt na konektoru pro (-) přívod k 5 žárovkám o celkovém příkonu 90 W. Stejný kontakt jako pro (+) k jednotlivým žárovkám. Prakticky všichni majitelé to překlenují přidaným drátem - ten kontakt se do 10 let vyhřeje a vyhoří.
Pravidelne jsem tohle delal u tech mrnavych citroenu, tusim C3 to byla. na jedne strane jsem to opravil (proklemoval) a do par mesicu odesla druha strana.

Uživatelský avatar
karlikvregu
Příspěvky: 15
Registrován: 01 led 2019, 01:00

#70 Příspěvek od karlikvregu »

Podezření na kostření bych chápal u starého už orezlého auta. Ale proč to měli na nových autech tohle blikání? Navíc to by se projevovalo asi i jinde na jiných světlech nebo tak... diskuzi o kostření bych uzavřel.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#71 Příspěvek od masar »

Tyhle úvahy jsou o ničem, protože není blikání jako blikání. Každé může mít jinou příčinu a házet vše do jednoho pytle nic nevyřeší.
Ze schematu, které jsem dal výše, vyplývá, že žárovky dálkových světel nejsou napájeny přes elektronické bloky, ale přímo z palubního napětí přes pojistku F18, F9 a relé, za kterým jsou připojena obě dálková světla, jejichž obvod končí ve dvou zemnících bodech, společných všem ostatním žárovkám.
Stejně, ale přes F13 a druhé relé, jsou zapojeny i mlhovky. O jejich svitu nám autor vlákna zatím nic neprozradil.
Pokud je pravda, že jas dálkových světel kolísá (?), lze příčinu odhalit velmi rychle měřením napětí v jednotlivých bodech tohoto jednoduchého schematu a to i obyčejným multimetrem, popř. i obyčejnou žárovkou.
Jako jediný problém zatím vidím relevantnost informací, které máme k dispozici od tazatele.
Ještě k tomu "kostření": Pokud by byl problém v kostřících (fuj) bodech, muselo by se "blikání" projevit i na současně svítících(!) mlhovkách a dalších současně svítících světlech. To za předpokladu, že příčinou není kolísání palubního napětí.
:wink:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“