To ještě nemusí nic znamenat. Znám jeden model auta (Vorsprung durch Technik), kde konstruktér v zadním světle použil jeden kontakt na konektoru pro (-) přívod k 5 žárovkám o celkovém příkonu 90 W. Stejný kontakt jako pro (+) k jednotlivým žárovkám. Prakticky všichni majitelé to překlenují přidaným drátem - ten kontakt se do 10 let vyhřeje a vyhoří.karlikvregu píše:S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.
Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta...
Blikající přední světla (kondenzátor nevyřešil)
Moderátor: Moderátoři
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jenže ta zadní skupinovka snad nikdy nesvítí celá najednou - takže nejde říct, že tam jde 90W naráz. Tím horší to ale je samozřejmě vizitka pro ten kontakt, když odchází teplem už při menší proudový zátěži ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Pravidelne jsem tohle delal u tech mrnavych citroenu, tusim C3 to byla. na jedne strane jsem to opravil (proklemoval) a do par mesicu odesla druha strana.tomasjedno píše:To ještě nemusí nic znamenat. Znám jeden model auta (Vorsprung durch Technik), kde konstruktér v zadním světle použil jeden kontakt na konektoru pro (-) přívod k 5 žárovkám o celkovém příkonu 90 W. Stejný kontakt jako pro (+) k jednotlivým žárovkám. Prakticky všichni majitelé to překlenují přidaným drátem - ten kontakt se do 10 let vyhřeje a vyhoří.karlikvregu píše:S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.
Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta...
- karlikvregu
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01 led 2019, 01:00
Tyhle úvahy jsou o ničem, protože není blikání jako blikání. Každé může mít jinou příčinu a házet vše do jednoho pytle nic nevyřeší.
Ze schematu, které jsem dal výše, vyplývá, že žárovky dálkových světel nejsou napájeny přes elektronické bloky, ale přímo z palubního napětí přes pojistku F18, F9 a relé, za kterým jsou připojena obě dálková světla, jejichž obvod končí ve dvou zemnících bodech, společných všem ostatním žárovkám.
Stejně, ale přes F13 a druhé relé, jsou zapojeny i mlhovky. O jejich svitu nám autor vlákna zatím nic neprozradil.
Pokud je pravda, že jas dálkových světel kolísá (?), lze příčinu odhalit velmi rychle měřením napětí v jednotlivých bodech tohoto jednoduchého schematu a to i obyčejným multimetrem, popř. i obyčejnou žárovkou.
Jako jediný problém zatím vidím relevantnost informací, které máme k dispozici od tazatele.
Ještě k tomu "kostření": Pokud by byl problém v kostřících (fuj) bodech, muselo by se "blikání" projevit i na současně svítících(!) mlhovkách a dalších současně svítících světlech. To za předpokladu, že příčinou není kolísání palubního napětí.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ze schematu, které jsem dal výše, vyplývá, že žárovky dálkových světel nejsou napájeny přes elektronické bloky, ale přímo z palubního napětí přes pojistku F18, F9 a relé, za kterým jsou připojena obě dálková světla, jejichž obvod končí ve dvou zemnících bodech, společných všem ostatním žárovkám.
Stejně, ale přes F13 a druhé relé, jsou zapojeny i mlhovky. O jejich svitu nám autor vlákna zatím nic neprozradil.
Pokud je pravda, že jas dálkových světel kolísá (?), lze příčinu odhalit velmi rychle měřením napětí v jednotlivých bodech tohoto jednoduchého schematu a to i obyčejným multimetrem, popř. i obyčejnou žárovkou.
Jako jediný problém zatím vidím relevantnost informací, které máme k dispozici od tazatele.
Ještě k tomu "kostření": Pokud by byl problém v kostřících (fuj) bodech, muselo by se "blikání" projevit i na současně svítících(!) mlhovkách a dalších současně svítících světlech. To za předpokladu, že příčinou není kolísání palubního napětí.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)