Hurá do vesmíru (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#691 Příspěvek od xsc »

Osobně si myslím, že by si zasloužil osud Mussoliniho, ale standardní ruský konec je být zavřen na dače. U něj spíš v krytu.
Rozdělení ISS asi možné není, i rusové, když uvažovali o výstavbě vlastní stanice, tak počítali snad jen s nejnovějším modulem Nauka. Ty dva základní jsou tak staré, že už je ani oni nechtějí. A v jednom je díra :-) Navíc by mě zajímalo, jak by se to dělalo, co by s tím manipulovalo. Připojený Sojuz s nějakým přebytkem paliva namísto posádky?

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#692 Příspěvek od bu2520 »

vy tu politiku musíte nacpat všude , běžte si stím cintat na novinky

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#693 Příspěvek od JiriTom »

Ještě že jsi tu ty, hlídač mravní čistoty fóra. :)

Není to politika. Jsou to úvahy o vlivu jednoho šmejda na celý svět...

Uživatelský avatar
GeXeS
Příspěvky: 246
Registrován: 09 črc 2020, 02:00
Bydliště: jižní Morava

#694 Příspěvek od GeXeS »

Já se trochu divím, že už neprobíhají pokusy o stažení aktuální posádky dolů na zem. Ale i v tom asi bude nějaká ta politická taktika. Každopádně být tam na ISS já, tak mi asi moc nechutná jíst. Rusům může kdykoli jebnout v palici a odpálit pár konkurenčních satelitů, co jim furt koukají na tu mírostvůrnou kolonu. A pak to tam nahoře bude vypadat jako v Gravitaci.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#695 Příspěvek od Crifodo »

GeXeS píše: pokusy o stažení
Nevím jak to mají naplánováno, on ten návrat není úplně jednoduchý proces takže nějaké pokusy a experimenty v tomto procesu asi nejsou na místě. Pokusy ať si dělají na stanici. Nehledě že ty lety mají snad nějaký program a někdo se dívá na jejich rentabilitu. (Předpokládám že si tam pořád neválejí koule* a že taky občas něco dělají).
Jinak ať se vrátí každý ve svém plavidle, jak libo, tedy nevím jak ten Germán, ten bude asi rozpolcen ale to jaksi celá jeho vláda. Vlastně ten by se dolů mohl snést na nějakém bezemisním kluzáku, to by bylo stylové. Gryndyl.
*) ani nevím jestli je současná posádka pohlavně vyvážena a jestli tam nedochází k nějakému tomu gender gapu. Březen měsíc rovnováhy.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#696 Příspěvek od p32 »

Tak bych chtěl vidět příští týden, co nám ukážou amíci za novinky za náhradu těch zastaralých levných ruských trubek. Každý tu má plnou hubu vlhkých snů o Americe, ale pŕitom neví doopravdy, jak to je a svádět to jen na nižší cenu ruských trubek se furt stejně nedá. Někdy mi to fakt připadá i s tím Muskem, že jeden opravdu dlouhý tirák se přece dá nahradit velkým množstvím pickupů, že? :lol:

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#697 Příspěvek od xsc »

Jednak mají Američani na ty motory licenci, takže kromě ceny jim nic nebrání si je vyrábět sami. Mezitím už produkce Muskových raket dosáhla takového množství, že je můžou nahradit. Ty motory byly využívány hlavně pro komerční lety, NASA na nich nezávisela nikdy a vojáci si v nejhorším připlatí za Deltu. Ta je spolehlivá a výkonná, jen je dražší.
Vtipné spíš na tom je, že když si je Rogozin nechá, může se na ně jen dívat. Kdysi sice ty motory vymysleli, ale dneska je neumějí využít. Stále jsou závislí na Sojuzech a Protonech, což je záležitost generačně starší. Podobné motory má jen Angara, ale ta se tak prodražila, že se tenhle program prakticky zastavil.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#698 Příspěvek od kulikus »

Ještě několik dnů lze shlédnout na ČT dokument o náhradě radioteleskopu Arecibo - nově v Číně FAST: Obří teleskop

"FAST vyhledává signály vzdálených objektů, které by pomohly odhalovat tajemství vesmíru. Tajemství, která umožní zmapovat nejen Mléčnou dráhu, ale také objasnit povahu síly způsobující rozpínání vesmíru. A možná dokonce dokáže zachytit vysílání mimozemských civilizací. Jeho parametry jsou skutečně závratné. Deset let práce tisíce dělníků, ocelový rám o hmotnosti 5600 tun má váhu pětadvaceti Boeingů 747. Reflektor parabolické antény zabírá plochu 150 000 metrů čtverečních. Zachycuje rádiové vlny přicházející ze vzdálených částí vesmíru. Přijímač s devatenácti multifrekvenčními anténami má takové rozlišení, jakého žádný jiný přístroj na světě nedosáhne. Realizaci tohoto obrovského projektu sledovali tvůrci dokumentu deset let."

EDIT: děkuji, název opraven
Naposledy upravil(a) kulikus dne 21 kvě 2022, 17:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#699 Příspěvek od workhard »

Ten teleskop se jmenoval Arecibo a potřebuju rozměry ve Fábiích nebo fotbalových hřištích, s Boeingy nemám zkušenost :lol:
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#700 Příspěvek od kulikus »

to workhard: Fábie má 0,5t. Zbytek si dopočítáš. :-)

to Hubert_79: dal jsem to duplicitně do hlavního, protože dokument bude ke shlédnutí jen 4 dny a na konci tohoto vlákna to mnoho uživatelů nezaregistruje.
Pak toto smáznu.
;-]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#701 Příspěvek od rnbw »

kulikus píše:to workhard: Fábie má 0,5t. Zbytek si dopoèítáš.
Nezda sa ti to trochu malo? 1,1-1,3t.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#702 Příspěvek od tomasjedno »

kulikus píše:to workhard: Fábie má 0,5t.
To měl Fiat 500 (1957-1975).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#703 Příspěvek od EKKAR »

kulikus píše:to workhard: Fábie má 0,5t. Zbytek si dopočítáš. :-)
...
Kokos, ty jseš asi z Měsíce, co? Půl tuny mělo "topolino" a "nouvo" - neboli fiátky "pětistovky", už fiat 126 měl přes půl tuny (asi 580 kilo suchej s minimální výbavou) - a to se mu v Pšonsku říkalo "prcek" (maluch). Všecko ostatní už mělo víc, i bakeliťák čili tráboš měl 615kg suchej v "limuzíně" a 650kg v kombíku. Jinak jedničková fábule "krátká" se honosila přezdívkou "vydlabanej ingot", protože suchá vážila 1060kg - a v kombíku ještě o 100 kilo víc. Šáde mívala pohotovostku kolem 800-830kg, favorit krátkej 840kilo bez extra výbavy, 930kg kombík, felina 1,3 benzín na tom byla podobně, i když už měla samozřejmě i těžší varianty v podobě verzí s motorem 1,6 benzín nebo 1,9 dehet.

I proto, že vážila přes tunu "suchá" neprošla ve velkým na trh fábule "Junior" s motorizací 1,0 OHV neboli "tisícovkovej" motor s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV, protože jeho 37kW a s bídou 80Nm krouťáku na tu váhu prostě nestačilo. Pár se jich sice vyrobilo, jednu dokonce provozovala místní autoškola "Bedla", ale velice rychle "šly do kopru" - ten motůrek na to prostě neměl. Na "jednačtyřku" převrtaná "jednatrojka" OHV z favorita/felichčije už bylo jiný kafe, i když to pořád mělo jen 3 hlavní klikový ložiska, už to aspoň umělo 40 nebo 50kW a odpovídající krouťák - než tyhle prehistorický koncepce převálcovala první trojhrncová "jednadva Hitlerova Tajná Pomsta", původně označovaná jako "1,2MPi". Rokem 2003 pak končí v Bolehlavi výroba aut s původníma OHV motorama koncepce pocházející z roku 1934 a dál už pokračujou jen celohnilíkový agregáty "Made in Koncern" ... mezi který se po létech vrátila kubatura 1,0 litru, ovšem v trojhrncový koncepci a "naladěná" v atmosférický verzi na chudších 48 nebo lepších 59kW (podle státu prodeje - oboje s krouťákem 93Nm) a s turbodopingem dokonce až na 70 nebo 81kW (slabší 175Nm, silnější celejch 200Nm krouťáku - jenže samozřejmě za jakou cenu ...)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#704 Příspěvek od konosuke »

Do vesmíru se zkrátka nepoletí, činnost ztrátová a to je kritérium, historický omyl.
Zvažte, od časů Gagarina (1961) se lítá na primitivní nosiče nafta s tekutým kyslíkem po jednom použití zahodit, návrat v očouzeném plechovém kontejneru na padácích a pomodlit se. Ne, tudy cesta ve XXI století nevede a škoda. Základna na Měsíci (1980) měla dávno stát - dodnes není, pilotovaný let na Mars 1999 (prognóza samotnýho A.C.Clarka) se nerealizuje - rozpočtové škrty. Soukromý sektor je fikce. Věnujme čas, síly a prostředky jinde.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#705 Příspěvek od xsc »

konosuke píše:Do vesmíru se zkrátka nepoletí, činnost ztrátová a to je kritérium, historický omyl.
No vidíš a přesto se do vesmíru létá a i ta základna ne na Měsíci, ale u Měsíce se chystá. Jen zjevně bez rusáků...

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“