TESLA ARS651, niekdo schema?
Moderátor: Moderátoři
Žiadne srákoty tam strkat nebudem.
Primárne monitory budú do času ako nenájdeme niečo lepšie za nie tak draho, v každom prípade zosilňovač nieje jediná vec ktorú by som v tom repráku chcel rozobrať ale aj výhybka. To síce nemení nič na výškovom reproduktore, to je mi jasné. Ked tie bedne má človek napočúvané a pozná ich dostatočne tak sa dá aj s tým pracovať. Až už budú kuppvané yamahy tak potom budú spolu slúžiť s nimi, ale to je cenovo trocha problém momentálne.
Mohol by som ale ísť aj logikou typu "dnes každý hudbu počúva na bezdrátovych JBL tak načo to robiť na extra reprákoch keď to môžem urobiť aj na dvoch JBLkách..
Primárne monitory budú do času ako nenájdeme niečo lepšie za nie tak draho, v každom prípade zosilňovač nieje jediná vec ktorú by som v tom repráku chcel rozobrať ale aj výhybka. To síce nemení nič na výškovom reproduktore, to je mi jasné. Ked tie bedne má človek napočúvané a pozná ich dostatočne tak sa dá aj s tým pracovať. Až už budú kuppvané yamahy tak potom budú spolu slúžiť s nimi, ale to je cenovo trocha problém momentálne.
Mohol by som ale ísť aj logikou typu "dnes každý hudbu počúva na bezdrátovych JBL tak načo to robiť na extra reprákoch keď to môžem urobiť aj na dvoch JBLkách..
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Kdybych stavěl homodomo nahrávací a mixážní studio, pořídil bych si do něj bedny, které podle mě dobře hrajou, pustil si na nich muziku, která mi přes ně dobře zní, a snažil se svou tvorbou této kvalitě přiblížit. Tyhle teslácké monitory možná nehrají úplně blbě, ale na dobré moderní bedny se to nechytá.
Jazz a klasiku nenahrávame. V podstate nič populárne sa u nás este neotočilo a možno ani neotočí keďže to nieje milionove študio. Kultúra na slovensku je dosť, žalostná...ransom píše:To ale zase nikoli. Protože zatímco majitelům huhlátek to bude jedno, majitelé slušných aparátů tě s tvou tvorbou pošlou do háje, pokud nebude zvukově k poslouchání.
Přeju dobrou zábavu.
To je jen takový předsudek. Ono je fuk, o jakou hudbu se jedná. Jakýkoli hudební styl, dokonce i ten nejprimitivnější negerský rap, se poslouchá nejlépe na kvalitním aparátu.
Studiové monitory by měly být v podstatě klasické, kvalitní HiFi bedny. Jediný rozdíl je v tom, že jsou převážně určené na poslech zblízka, v prostředí, kde se příliš neprojevují odrazy. Takže je u nich důraz na co nejvyrovnanější přednes v definované poslechové ose, zatímco celkové vyzařování do ostatních směrů se zohledňuje méně.
Ale to už jsou samozřejmě úvahy, které přesahují rámec tvého vlákna.
Studiové monitory by měly být v podstatě klasické, kvalitní HiFi bedny. Jediný rozdíl je v tom, že jsou převážně určené na poslech zblízka, v prostředí, kde se příliš neprojevují odrazy. Takže je u nich důraz na co nejvyrovnanější přednes v definované poslechové ose, zatímco celkové vyzařování do ostatních směrů se zohledňuje méně.
Ale to už jsou samozřejmě úvahy, které přesahují rámec tvého vlákna.
Tohle jsem Adamovi říkal už předtím, než ty bedny začal shánět, ale jsou situace, kdy nezbývá než pokrčit rameny. Když už se v tom ale rýpe, tak proč to neudělat v rámci předem daných možností správně? Do toho patří i uvedení zesilovače plně provozuschopného a spolehlivého stavu. TPA tam rozhodně nepatří, to bych v klidu ponechal někde na čínském smetišti.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Naznačoval jsem mu to samé...ale nechtěl jsem zacházet do detailů. Jestli někdo začne míchat muziku na ARS944, výsledkem bude nejspíš převýškovaná, na středech velmi divně znějící nahrávka, která se bude velmi špatně poslouchat na rozumném aparátu. Naopak, pokud k míchání použije sluchátka, výsledkem bude nejspíš velmi tupá a ploše znějící nahrávka. Proto je důležitý, aby se při mixingu používala jak kvalitní sluchátka, tak opravdu dobré nearfield/midfield monitory. Jak má takový dobrý monitor vypadat a hrát je možné slyšet třeba u Neumannu KH310, ATC SCM25a...a nebo si jako správný bastlíř takový monitory za zlomek ceny navrhnout a postavit. Ale to chce jít trochu dál, než se tady hádat o zesilovači, ktorý si v podstatě nezaslouží o moc víc, než zmínku, že existuje. Na druhou stranu i ARS944 jsou ale bedny, u kterých jestli se použije TDA2030 nebo špičkový Dudek, tak v zásadě nic převratného nepředvedou...principiálně nemůžou. V rámci produkce Valmezu rozhodně patří k tomu lepšímu, ale furt je to vhodný spíš jako takový retro doplněk k dobové sestavě sestavě na pohodový poslech.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Toto je všetko pekné, ale ja nemám finančné prostriedky na toho neumana(4000€ za pár) vonkoncom nie na ATC(8000€ za pár) na to proste nieje budget.TheLastUnicorn píše:Jak má takový dobrý monitor vypadat a hrát je možné slyšet třeba u Neumannu KH310, ATC SCM25a...a nebo si jako správný bastlíř takový monitory za zlomek ceny navrhnout a postavit.
Za tie šušne za ktoré som tie 944 a 651 kupoval je to až moc dobré. V porovnaní s HS8 sú síce rozdieľne ale nie na tak hrozne moc že by sa nedalo naučiť na tie bedne. Vôbec nieje problém že by hudba nemala výšky . Keďže sa sedí presne ideálne v strede, šróbik výškača je na úrovni očí uživateľa a bedňa priamo mieri na uživateľa tak to znie fajn. Vôbec nemám pocit že by tam nejako drasticky chýbali výšky a že by to nebasovalo.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Kdybych měl podpořit některý z názorů, pak nejvíc mi konvenuje, co
Podobné připomínky jsem si totiž vyslechl někdy v roce 1980 až 1982, nebo kdy to byla ta HiFi-ama v Pardubicích, když jsem tam předváděl mixpult pro ozvučování filmů. Oceněný nebyl, konečně - nebyl dost ušlechtilý a hifi.
Někomu se nelíbil ±1,5 dB na 18 kHz (podle polohy potenciometrů, byly tam TP601), natož -2 až -3 dB při 20 kHz a při 50 Hz. Úplně nezávisle rovný průběh se zvlněním pod ±0,5 dB Ó hrůzo! Co když to bude pak promítáno v sále s pořádným zesilovačem a bednami?!
Chvíli jsem měl pocit, co tam vlastně pohledávám, že jsem měl být diskvalifikován (a v tichosti někam uklizen) už na nádraží, ale ne až na pardubickém, nejlíp nejpozději při přestupu v Hradci, než to tam jako donesu.
Ale našel se tam jeden, který ty ostatní upozornil, že i seřízená B73 na dvatenáctku má na okrajích pásma větší rozptyl parametrů, než ten mix. A že je to na filmy točené frekvencí 18 snímků za vteřinu, tedy s rozsahem končícím na 10 kHz. Víc žádný ze zvukových osmičkových projektorů neumí ani nahrát, ani přečíst. A, i kdyby to bylo 24 snímků, tak při této frekvenci má magnetická stopa rychlost jen malinko přes magnetofonovou devítku a s více, než 13 kHz se počítat nedá.
Z té diskuse na mne dýchly doby hifiklubových soutěží a výstav.Lukas-Peca píše:Kdybych stavěl homodomo nahrávací a mixážní studio, pořídil bych si do něj bedny, které podle mě dobře hrajou, pustil si na nich muziku, která mi přes ně dobře zní, a snažil se svou tvorbou této kvalitě přiblížit. Tyhle teslácké monitory možná nehrají úplně blbě, ale na dobré moderní bedny se to nechytá.
Podobné připomínky jsem si totiž vyslechl někdy v roce 1980 až 1982, nebo kdy to byla ta HiFi-ama v Pardubicích, když jsem tam předváděl mixpult pro ozvučování filmů. Oceněný nebyl, konečně - nebyl dost ušlechtilý a hifi.
Někomu se nelíbil ±1,5 dB na 18 kHz (podle polohy potenciometrů, byly tam TP601), natož -2 až -3 dB při 20 kHz a při 50 Hz. Úplně nezávisle rovný průběh se zvlněním pod ±0,5 dB Ó hrůzo! Co když to bude pak promítáno v sále s pořádným zesilovačem a bednami?!
Chvíli jsem měl pocit, co tam vlastně pohledávám, že jsem měl být diskvalifikován (a v tichosti někam uklizen) už na nádraží, ale ne až na pardubickém, nejlíp nejpozději při přestupu v Hradci, než to tam jako donesu.
Ale našel se tam jeden, který ty ostatní upozornil, že i seřízená B73 na dvatenáctku má na okrajích pásma větší rozptyl parametrů, než ten mix. A že je to na filmy točené frekvencí 18 snímků za vteřinu, tedy s rozsahem končícím na 10 kHz. Víc žádný ze zvukových osmičkových projektorů neumí ani nahrát, ani přečíst. A, i kdyby to bylo 24 snímků, tak při této frekvenci má magnetická stopa rychlost jen malinko přes magnetofonovou devítku a s více, než 13 kHz se počítat nedá.
Skenování dokumentace ARS 651, potažmo R 16 je hotové, je to v pdf (150 a 40 MB). Nedaří se mi to nějak rozumně umístit na ulož to - kdyby se toho (myslím tím vložení na ulož to) chtěl někdo ujmout, uvítal bych to. V tom případě prosím SZ. Když už byl skener v akci, přidal jsem i v okolí se vyskytující podobnou dokumentaci (viz foto), pokud by byl případný zájem, jsou i tyto skeny k dispozici.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Hill píše: Někomu se nelíbil ±1,5 dB na 18 kHz (podle polohy potenciometrů, byly tam TP601), natož -2 až -3 dB při 20 kHz a při 50 Hz. Úplně nezávisle rovný průběh se zvlněním pod ±0,5 dB Ó hrůzo! Co když to bude pak promítáno v sále s pořádným zesilovačem a bednami?!
Bych dotyčnou osobu vyzval, ať mi ukáže bedny, co jedou od 50Hz do 15kHz se zvlněním 1dB v ose i mimo osu...
Ale to je prostě pro lidi typické. Nimrání se v nepodstatných detailech a ignorace zásadních problémů. Často je to kvůli tomu, že ty zásadní problémy stejně řešit neumí, ani jim nerozumí...