Nabijecka autobaterii Tronic T4X (z Lidlu)
Moderátor: Moderátoři
Ak ti tá baterka dokáže ešte rozsvietiť aspoň vnútorné osvetlenie a parkovačky, malo by to na roztlačenie chytiť. Len bacha, ak máš rozvody motora hnané remeňom a nie reťazou, aby remeň nepreskočil a nestretli sa ti piesty s ventilmi, u starších remeňov je takéto riziko.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nesmysl. To o tom remanentním magnetismu v dynamu je pravda, ale remanentní magnetismus má i alternátor, takže po roztočení nad určité otáčky dokáže dodat na svůj výstup dostatek výkonu vybuzeného remanencí, že regulátor bude moci reagovat a začne se dobíjet akumulátor. Jen je potřeba dosáhnout ty potřebné otáčky, pak už "se chytí regulátor" a dokud poběží motor, bude alternátor krýt všecku běžnou spotřebu. Nabuzení z baterie se u altíku používá jen proto, aby altík "nabíhal" už při volnoběhu...ok1dpw píše:Alternátor s mrtvou baterkou nepracuje - potřebuje z baterky nabudit, aby dával proud. Stará dynama měla remanentní (zbytkový) magnetismus v jádře a nabudila se sama.
A co se týče roztahování, i auta s rozvodem poháněným ozubeným řemenem lze roztahovat, jediná podmínka je jak už tady padlo, aby v baterii zbylo dostatek energie pro natlakování vstřikování paliva a pro případný provoz říddicí elektroniky motoru. Pokud se roztahuje dostatečně plynule a bez rázového průběhu tažení, nehrozí rozvodům žádné výrazné nebezpečí.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Poridil jsem si tu z displejem. Zatim zadne zkusenosti. Zacalo mrznout a tak predpokldam brzke pouziti. A pak poreferuji. Mam i verzi bez displeje a u ni ten trimr uz nemam. Spokojenost? Nevim, nevim. Podle nabijezky hotovo ale hustomer hlasil stredne nabito. Takze sam nevim. Prfedpokladal jsem ze napeti=hustota. Plne nabito by mel byt hustomer v zelenem poli. Coz nebyl.
ukonceni nabijeni je 16,8V,tedy 100% nabiti,vsechny nabijecky koncej moc brzo,stejne tak konci i auto,alternator, cca 14,4. tak asi takhle.
a ty delas chybu,ze nabijet by jsi mel ted,ne az to budes potrebovat.alespon to tak vyznelo,ale zase pises,ze jsi uz nabijel,tak ja nevim.
dnes vyzkousim ten piditrimr
a ty delas chybu,ze nabijet by jsi mel ted,ne az to budes potrebovat.alespon to tak vyznelo,ale zase pises,ze jsi uz nabijel,tak ja nevim.
dnes vyzkousim ten piditrimr
S autem toho pres zimu moc nenajezdim a pokud baterka mota tak nenabijim. I kdyz bych asi nemel cekat az ta baterka mrazem klekne ale nabit ji s predstihem. Ta zkusenost s nabijeckou bez lcd je z predlonske zimi. Mam jeste jednu, home made a na ni si nastavim nabijeci proud na zacatku nabijeni a pak jen hlidam jeji stav. Jeste jsem tu s lcd nezkoumal zdali je tam nejaky regulacni prvek. To zitra zkouknu a dam sem foto pajslu.