Brzdový třmeny - lakovat?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Brzdový třmeny - lakovat?

#1 Příspěvek od Behemot »

Musel sem sobě pořídit nový třmeny na předek páč jeden pístek je zakouslej, domluva s garážníkem jako až tak moc často jak s 🤐 (měl sem za to, že od pátka sme domluvení, že i kdyby nestíhal, tak mi aspoň objedná třmeny k sobě, abych si je v pondělí, nejhůř v úterý - dneska - vyzvedl a nechal to udělat jinde, nebo v nejhorším vyměnil sám; takže už tři dny se to posouvá na následující den, na todle seru, potřebuju s tím jezdit), tak sem si teď objednal po vlastní ose. (To je mimochodem taky něco, na všech internetech - mimo kely a další zloděje, co za to chcou normálně pro koncáky trojnásobek cen kdekoli jinde - to prakticky nikdo nemá skladem U SEBE, ale kdesi v prdeli na exteráku a posílají tak že to v praxi dostaneš za tejden.)

Koukám koukám, nějakej výprodej a vlastně to ani nemá záložku na vratnej díl do fabrické repase. Takže mi ty starý zůstanou a přemejšlím, že esli má smysl zkusit ten pístek vykutat a zrepasovat si to; v dílenské příručce je i postup, jak udělat přímo totok :lol:

Akorát si řikám, někteří výrobci to potom snad žárově pokovujou, někdo to možná lakuje. Pokud bych to teda dělal, má smysl to po důkladným několikanásobným očištění natřít nějakým žáruvzdorným lakem třeba?? Je to litina, takže to odrezá vždycky do hloubky kolem 1 mm a pak se loupou šupiny. Asi to málokdy dokáže odehnít tak, že by se zlomil, ale zas proč tomu chodit naproti…?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Hubert_79 »

Lakujou to vesničtí tuneři aby to vypadalo "závodně".
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Zaky »

Na mém bývalém autě, které má v současné době přes dvacet let, jsem brzdiče repasoval, tedy je rozebral, vypucoval a dal do nich nové gumičky. Bylo to asi po osmi letech provozu, protože se s tím něco přes rok nejezdilo a brzdy zatuhly. Nic jsem nelakoval, auto dodnes jezdí a brzdí dobře. Takže pokud není pístek vysloveně zadřený se závažným poškozením kovových ploch, oprava je možná. Pokud dáš nové brzdiče, pravděpodobně už na to nebude potřeba znovu sáhnout, takže důvod k repasi je z tohoto pohledu diskutabilní.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od rezis »

Na lakování bych se z vysoka vyprdl. Dává smysl jen kde jde brzdič vidět. Co to máš za auto? Ono záleží kolik chtějí za nové brzdiče -třmeny.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Behemot »

Člověk nikdy neví. Záloha se hodí dycky, případně to dám na bazoš za pár stovek kus :lol:

Ten pístek je fakt zatuhlej fest, napřed to začlo dost přibržďovat pravý kolo, tak sem se s tím snažil trochu hejblat, prakticky se nevracel, dyž sem ho zkoušel aspoň nouzově rozmazat WDčkem, tak ven sice šel dobře, ale zpátky sem to musel naklepat kladivem :roll: Takže visí furt (byť trochu míň) a nádavkem sem to asi zavzdušnil a teď předek nebrzdí skoro-vůbec (a na bubny i normálně jde možná 30 %, spíš míň), takže tak na opatrnej pohyb po městě v pohodě, kamkoli jinam to je vo život, s tím nemůžu, dokud se to nespraví. Takže na to prdět, vyměním to zrovna kus za kus. Já sem skoro počítal se zálohou na vrácení do repase, protože to tak mají skoro všechny šopy, a až po objednání sem si uvědomil, že to tady nechtěli.

Ale řikám si že dyž už to budu mít, tak to rozdělat můžu a pokud bude stačit to vypucovat a dát nový gumy, to je sada tak za 2-3 stovky, tak proč né.

rezis: pikouš, podařilo se mi sehnat s dodáním zítra za asi 1070 kus s rozpočtenou dopravou; jsou i za 700 ale kdoví kdy/kde, taky je otazná kvalita - litinu snad ani čajna neomrdá, ale kvalita čínskejch gumovejch součástek je známa dobře, že - a vadný gufero znamená rychlou ztrátu kapaliny, vadná prachovka zase (kor v tomdle počasí) zarezlej pístek

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Zaky »

Hlavně si ten pístek vylisuj hydraulicky brzdou, jak to demontuješ, už ho bez hydraulického přípravku nevyndáš. Tím mlácením kladivem jsi tomu moc nepomohl, měl jsi to radši zamačkávat třeba svěrkou.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

Pokud není vydřený těleso třmenu, tak dám nový pístky, (pokud je to nutný), gumičky a jede se dál. Jo a pístky namazat silikonovým tukem. Potom ty brzdy choděj i po dlouhý odstávce. To namazání je důležitý, a kdekdo se na to vyprdne, protože nemá čím namazat.
Třmeny klidně nalakuj, ale radši černou barvou. Nebudeš potom terčem posměchu :lol:

Nechci dělat někomu reklamu, ale na autodíly se mrkni na: Autodílos Kolín. Možná budeš překvapenej oproti konkurenci.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Behemot »

Zaky píše:Hlavně si ten pístek vylisuj hydraulicky brzdou, jak to demontuješ, už ho bez hydraulického přípravku nevyndáš. Tím mlácením kladivem jsi tomu moc nepomohl, měl jsi to radši zamačkávat třeba svěrkou.
Kde bych to asi vzal, že…šak sem to poklepával nastřídačku, jinak by nebyla šance to tam dostat vůbec. Každopádně vylezlej tak, že tam nešly dát desky ani papírový, bylo nutný ho prostě dostat zpátky 8O

Sem počítal, že to bude dělat garážník, a jako esli to bude kuchat a měnit pístek, nebo se to koupí hotový, to vypadalo na stejný náklady (ale že by tím trávil víc času je spíš horší varianta, pže víme, jak to u nich s časem je). Dyž to dopadne tak, že domluvit se tam je jak u 🤐, pže vod čtvrtka měl rozdělanej motor (bůhví, esli to dodělal), pak mu měl přijet někdo na spojku a do toho že vodjel na dva dny mimo Brno, takže dva dny nedělá vůbec, a budu to muset dělat sám, no :roll: beru to jako zkušenost snad pak přenositelnou časem i na jiný brzdiče, principiálně to asi bude tak zhruba nastejno

Sandal: Zboží skladem je expedováno následující pracovní den při objednání v pracovní den. U objednávek zboží o víkendu nebo po 17:00 se objednávky vyřizují následující pracovní den.

To je to samý, jak všude jinde, sklady znamená buď někde v prdeli, nebo tragická logistika. To si můžu vobjednat v CarDo a podobnejch, a tam mám díly, co dlouhodobě srovnávám, mezi těmadle přehazovačema tak nejlevnější.

Ale běda jak něco potřebuješ rychle :evil:

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#9 Příspěvek od MiraSt »

A proč se zadřel pístek..? Stačila preventívní údržba a nestalo by se to. Stačilo to dvakrát ročně při přezouvání rozhýbat směrem ven a na doraz dovnitř. Zadní válečky rozhýbat nalevo a napravo co to manžety dovolí. Vlastní zkušenost 25 let Š 120 a 15 let Renault. Škodovku jsem po 25létech prodal s původními brzdnými elementy. Díky takovéto údržbě. :-)
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Můj dvorní mechoš třmeny kotoučovek a vnější povrchy bubnů stříká "pozinkovým sprejem" - prostě zinkovou "stříbřenkou" spešl určenou na tyhle ohřívající se povrchy. Většinou to vydrží tak rok-dva, pak se to musí odrbat vocelákem a stříknout znovu. Svépomocí jsem na ty samý povrchy dával černej Alkyton (reagenční barva určená přímo na rezavej povrch, něco jako Hammerite). Vydrželo to obdobně jako ten zinkovej sprej. Jinou barvu jsem na brzdy nikdy nedával, mít brzdy žlutý, jasně jedovatě zelený nebo signálně oranžovočervený považuju za ychtylní tuzink ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#11 Příspěvek od TomasX »

Podle toho jak popisuješ tvoje postupy, tak ti poradím, natři brzdové třmeny a na víc nešahej. Jsou to sice jenom brzdy, ale tvé postupy zvedají určitě všechny vlasy každému kdo ví o co goo. :lol:
Repase brzdového třmenu je jednoduchá práce, ale pro toho kdo ví a umí. 8-)
Po letech používání je třeba repasovat také "vedení" třmenu, protože vůle v něm také způsobí nefunkčnost brzdy. :roll:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

Když je ve vodítkách vůle, tak brzdy neztratí účinek, ale sjížděj se šejdrem destičky. Brzdy ztrácí účinek, když vodítka zareznou. Zarezlý vodítka jsem viděl už mnohokrát. Kolikrát se musí vyndat držák třmenu z auta, a nahřát autogenem, aby se čep vůbec dal vyndat.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Behemot »

Brzdiče vyměněný a odvzdušněný, část brzdovky taky vyměněná (větší část z potrubí předku), už to je celkem OK, brzdí to symetricky. Zdá se mi teda, že kdovíjak velkou mezeru mezi deskama to furt nenechává, obě kola mají dost daleko od toho, aby se točila volně (nějakej odpor samo klade i poloosa a kolečka potom v převodovce, ale stejně).

Každopádně už abych kouknul po novejch letňácích, ty původní šmejdy v průběhu 4 měsíců na třech defekty :roll: takže až to bude někde na zvedáku na přehození kol, tak se u toho asi udělá eště jedno odvzdušnění a to komplet (včetně bubnů vzadu) s větší výměnou v celým potrubí. A ty čepy a manžety vpředu dám radši taky nový, je to promazaný, ale už je na těch čepech nějaký ochození vidět. Asi by nebylo marný zkontrolovat i tlaky a kdyžtak poštelovat zátěžovej regulátor, abych začal shánět někoho, kdo bude mít nějakej vhodnej manometr :lol:

TomasX: co to sem zas vlezlo :roll:

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od robo »

Pokud je pístek venku kvůli ojetý desce tak při výměně jde píst zasunou pomocí sady na brzdy. Kupoval jsem u alzáka a s tím to šlo u jedničkové octávky na pohodu. Bez toho s tím pístkem nešlo hnout. Stačí mírné vyosení, se kousne a konec.
https://www.alza.cz/auto/stlacovak-brzd ... 850034.htm

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Behemot »

jako jo, je možný, že se kousnul kvůli tomu, že byl zarezlej i spodní čep a vyosil se tak, uvidíme - esli na to někdy budu mít čas si s tím hrát, tak v létě, teď tam sou nový brzdiče a tím pádem se na to zas zapomene, znáš to :lol:

zkoušel sem pak na uvolnění levýho třmenu použít truhlářský svěrky a šlo to bezvadně - díky tomu, že je třmen na tom držáku plovoucí, tak stačilo nasadit svěrky hned u šroubů na obou stranách a šroubovat obě najednou, přitlačil se celej třmen a jelikož tím ta vnitřní deska tlačila na kotouč, tak tímdle způsobem krásně zalezl pístek

mimochodem sem se díval pořádně zblízka a jedinej rozdíl mezi levým a pravým, co mi příde, je sklon připojení pancéřové hadice, a jelikož tam je taky vůle jako prase, tak dobrý vědět, že aspoň krátkodobě je možný použít kterejkoli třmen na kteroukoli stranu :idea:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“