Ahoj,
mám dvě kamery JVC GY-DV550u, pro co největší kvalitu výstupního signálu jedu po digitálu(firewire). V pc mám rozšiřovací kartu "firewiru". Po připojení jedné kamery vše funguje korektně, spouštím ve VLC jako zařízení pro záznam. Nicméně nějaká kolize nastane po připojení druhé kamery. Někde se něco pere, protože se nespustí ani jedno ze zařízeních pro záznam. Nesetkal se s tím již někdo, kdo by mohl poradit jak to vyřešit, popřípadě jestli radši jet po analogu a počítat s mírnou ale nějakou degradací signálu. Vzdálenost kamer od režie je cca 35m a ano, firewire na tuto vzdálenost funguje bez problému.
Díky.
L
DV kamery Firewire
Moderátor: Moderátoři
Když jsem kdysi DV kamery používal s Toasterem od Newteku, tak s více kamerami na řadiči byl vždycky problém. Tam pomohlo mít dva nezávislé řadiče, ale jiný soft i tak měl problém. Vypadá to, že driver s výběrem víc kamer prostě nepočítá. Firewire na 35m mi přijde jako úlet, ale v tomhle je to jedno, budou s tím problémy, i když kamera bude připojena jen metrovým kabelem.
Analog ale nedoporučuju, obzvlášť ne kompozitní PAL, ta degradace signálu je znát. Spíš se divím, že ještě dneska řešíš SD, natož v DV.
Analog ale nedoporučuju, obzvlášť ne kompozitní PAL, ta degradace signálu je znát. Spíš se divím, že ještě dneska řešíš SD, natož v DV.
Díky za odpověď(myslel jsem si to), to proč dnes ještě řeším SD je jednoduché. Beru to spíš jen jako hobby, na to abych si pořídil něco třeba od Blackmagicu( aby to už podporovalo SDI pro komunikaci, apod...) nejsou peníze a ani možná využití. Tyhle kamery byly doslova za hubičku a na hraní je to postačující, nejsem profesionál, v mém případě jde spíše o snímání zvuku, které mám vyřešené o dost lépe a na dalo by se říci novodobé úrovni... Jinak ještě proč SD, protože práce s analogem je suprová, rozbočování atd... Jo a vedení na dlouhé vzdálenosti budu teda řešit symetrickým vedením(v tomto případě S-Videa)... Tím bych asi uzavřel toto vlákno. Myslím, že jsem zdejšími členy považován za blázna, když provozuji 20 let staré kamery
....
Jinak v kompozitu nejedu a s degradací signálu s tebou naprosto souhlasím.
L
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jinak v kompozitu nejedu a s degradací signálu s tebou naprosto souhlasím.
L
Symetricky jsem to nikdy nezkoušel. V TV se vždycky používal koax a radši bych u něj zůstal - vše je pro 75Ω navrženo. Vím, že symetrický analog se používal kdysi na kamery TSK, ale tam jim moc o kvalitu nešlo, zato potřebovali velkou vzdálenost. Naopak v metru, kde ty vzdálenosti taky nejsou nejmenší, jeli vždy po koaxu, ale už roky to jede digitalizovaně v jakési amatérské verzi D3 (nesynchronně vzorkovaný PAL).
DV holt mělo tu smůlu, že bylo navrženo jako amatérský formát a jeho profi využití přišlo až následně.
DV holt mělo tu smůlu, že bylo navrženo jako amatérský formát a jeho profi využití přišlo až následně.