Vozik za auto

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Le_Ze
Příspěvky: 631
Registrován: 24 črc 2014, 02:00
Bydliště: Ano, mam

Vozik za auto

#1 Příspěvek od Le_Ze »

Dobrý den.
Chci si koupit obyčejný vozik za auto.
Nemohu se rozhodnout.
ZASLAW 205SU
https://www.provleky.cz/katalog/privesy ... kg-sklopny

MARTZ BASIC 230
https://www.provleky.cz/katalog/privesy ... -230x125cm

Odkazy jsou jen pro porovnaní. Mohu mít za mnohem lepší cenu.
Vice se mi zamlouvá ten ZASLAW 205SU
Trochu menší, ale dají se sumdat všechny bočnice.
Mám však trochu obavy s toh že je sklapěcí.
Nemé někdo zkušenosti?
Děkují.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#2 Příspěvek od termit256 »

Kdyz sundas bocnice, muzes na to nalozit matros vysokozdviznym vozikem. Na ten druhej to musis nahazovat ruco.

Uživatelský avatar
Le_Ze
Příspěvky: 631
Registrován: 24 črc 2014, 02:00
Bydliště: Ano, mam

#3 Příspěvek od Le_Ze »

Hm. Zas tak daleko jsem o tom neuvažoval :D
Ale spiš mám strach, aby se to v těch bantech časem neuvolnílo a nezačalo viklat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Taky záleží na tom, za čím to chceš tahat a koho = S JAKÝMA PAPÍRAMA chceš posadit za volant. Ne vždycky můžeš jezdit se stejným oprávněním s vlekem prázdným i naloženým - ale o tom už tady byla rozsáhlá debata, stačí pohledat, nejlepší je mít kombinaci B+E.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od p32 »

Sklápěcí vozík se sundávacíma bočnicemi je dost zajímavý, ale časem zjistíš, že daleko důležitější je to, co tam budeš vozit, kolik toho budeš vozit, jestli tam potřebuješ krycí plachtu a jestli to máš kde parkovat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Dělal jsem na pozici, kde jsem musel nakládat ještěrkou i palety na tyhle malý vozejky - a jako nejdůležitější vidím potřebu mít sklopný případně odnímatelný obě čela (přední i zadní) ANIŽ BY TO ZAKRYLO ZNAČKU A SVĚTLA a dalo se tak jet se sklopenou částí korby ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

Je třeba vědět co se na tom bude vozit a za čím se to bude tahat. Pro mne třeba bylo důležité aby byla dostatečně podepřená podlaha na spousty místech - jinak se ti něco těžšího propadne. A abych měl dostatek pevných kotvících bodů. Takže nakonec bržděné Vezeko Vario
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jjilek »

Na ten ti už nestačí čisté B, které je do 750kg.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#9 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše: jako nejdůležitější vidím potřebu mít sklopný případně odnímatelný obě čela (přední i zadní) ANIŽ BY TO ZAKRYLO ZNAČKU A SVĚTLA a dalo se tak jet se sklopenou částí korby ...
Přesně takovej vozejk jsem pořídil, Mistr 20 od Trojana HK. Čelo a zadek se dají sklopit ale dvě silný ocelový lana povolí jen 90 st, takže značka a světla jsou pod sklopeným čelem vidět. Nebo se čelo a zadek dá po vytažení závlaček a vytažení čepů během pár minut demontovat.
Jednou jsem s ním jel do místní panelárny pro drť pod zámkovku a místní nalitej 🤐 mě ho naložil honem tak, že nebyl v hromadě vidět. Podařilo se mi ho po odhrabání vepředu autem z tý hromady vytáhnout a dojet s ním s pérama na dorazu cca 2 km domů. Kolik jsem vezl nevím dodnes, protože váha na vrátnici jim zrovna nefungovala. Policajti byli naštěstí zalezlý.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

No, na novým obchvatu Chrudimi jeden Ukrajinec s podobně přetíženým vozejkem plným betonu zavinil "kůpku", při který se ne vlastní vinou rozšmelcovala dvojice na mašině - kluk přišel o nohu nad kolenem, holka sice o nic, ale o to víc byla domlácená a rozlámaná. Viz "Jednonožec" - vyšla o tom i knížka. Tyhlety pohyblivý náklady jsou jedny z nejhorších svinstev, co na převážení znám ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#11 Příspěvek od Milan_F »

jjilek píše:Na ten ti už nestačí čisté B, které je do 750kg.
Stačí B. Záleží za co se takovejhle vozejk připojí. Skupina B opravňuje k řízení soupravy do 3,5t.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#12 Příspěvek od rezis »

Milan_F: Přesně za VW Touran je celková soupravy 3420kg a nikdy nebyl problém. Jinak ta 750kg taky nejde tahat za kde čím. Tedy u nás jo, ale za čarou už je to horší. Takže doporučuji snížit hmotnost na to co má auto v TP
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Milan_F píše:
jjilek píše:Na ten ti už nestačí čisté B, které je do 750kg.
Stačí B. Záleží za co se takovejhle vozejk připojí. Skupina B opravňuje k řízení soupravy do 3,5t.
Nestačí, to platilo dřív. Teď jak vozejk přeleze 750kg i kdyby celková hm. soupravy nepřekročila 3,5t, musí bejt za volantem osoba B+E.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#14 Příspěvek od msar »

Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:

a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),

b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg)

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#15 Příspěvek od tomasjedno »

Ta vysvětlivka k možnosti b) je blbě. Jestliže přívěs má max. dovolenou hmotnost >750 kg, pak max. dovolená hmotnost soupravy (auta s vozíkem) nesmí přesáhnout 3500 kg. Celková aktuální hmotnost na to nemá vliv.

Uvedu příklad: moje auto max. dovolená hmotnost 2270, max. dovolená hmotnost přívěsu 1450, max. dovolená hmotnost soupravy 3720. S takovou soupravou mi B nestačí a nestačí mi ani pro vlečení toho přívěsu Vezeko Vario (max. 1300 kg), i kdyby byl třeba prázdný, protože max. dovolená hmotnost soupravy by byla v tom okamžiku 3570 kg. Musel bych mít B96 (do 4250 kg) nebo BE (>4250).

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“