V poslední době jsem zjistil, že v naprosté většině soudobých osobních aut jsou opěrky hlavy na sedadle u spolujezdce (ale nejspíš i na ostatních sedadlech) udělány tak blbě, že pokud si opřu celá záda, tak mi opěrka pořád nutí hlavu do předklonu, což se dá vydržet fakt jen chvíli...
Mám na mysli opěrky bez možnosti seřízení polohy vpřed-vzad.
Sám vlastním Octavii I (r. v. 2001) a tam je to úplně v pohodě, dokonce bych řekl, že opěrky jsou až moc vzadu...
Naposledy včera Octavia III a pro moje sezení prostě katastrofa.
U některých aut to řeším otočením opěrky tak, aby "vyboulení" bylo dozadu. Ne všude to ale jde...
Má někdo podobné zkušenosti? Myslím jedince s normálně tvarovanou kostrou, ne s kulatými zády (viz obrázek), pro které zřejmě ty dnešní opěrky jsou dělané...
Pro zájemce třeba na https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/ ... S_STAG.pdf je diplomka s docela zajímavými prameny k tématu. Samozřejmě se tam ale nevysvětluje moje pozorování...
Opěrky hlavy v autech
Moderátor: Moderátoři
Opěrky hlavy v autech
Naposledy upravil(a) JirkaZ dne 19 črc 2022, 17:28, celkem upraveno 2 x.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Často je to čistě psychická věc díky nevědomému napnutí svalů na páteři. Až si to člověk uvědomí, začne s tím něco dělat, než na to zase zapomene.
Jestli někdo uměl dobrý sedačky u aut, tak za mě Francouzi. Ale dneska je to stejně jinak.
Jestli někdo uměl dobrý sedačky u aut, tak za mě Francouzi. Ale dneska je to stejně jinak.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Fakt je, že ergonomicky bráno, pokud sedíte v autě, měli byste se opírat pokud možno co největší částí plochy zad o opěradlo v poloze přirozenýho posezu - tzn. ruce na věnci volantu vodorovně od středu, mírně pokrčený v loktech a nohy pokrčený v kolenách tak, abyste při prošlápnutí libovolnýho pedálu až na doraz nemuseli propnout koleno = tím je zajištěný, že až budete potřebovat brzdit, nebude vám chybět kus nohy na dotlačení pedálu na doraz.
Opěrka hlavy by se přitom v žádný poloze řidiče VŮBEC NEMĚLA DOTÝKAT TÝLU HLAVY, tzn. že řidič, aby se jí hlavou dotknul, by ji měl aktivně zaklonit minimálně o 1-2cm, protože jedině tak mu opěrka nevadí v pohybu hlavy nutnýmu k sledování okolí. Ergo palcát - pokud si sednete do auta a opěrka vás nenechá opřít záda a ramena, aniž by vám aktivně necpala hlavu dopředu, je něco opravdu špatně!!!
Opěrka hlavy by se přitom v žádný poloze řidiče VŮBEC NEMĚLA DOTÝKAT TÝLU HLAVY, tzn. že řidič, aby se jí hlavou dotknul, by ji měl aktivně zaklonit minimálně o 1-2cm, protože jedině tak mu opěrka nevadí v pohybu hlavy nutnýmu k sledování okolí. Ergo palcát - pokud si sednete do auta a opěrka vás nenechá opřít záda a ramena, aniž by vám aktivně necpala hlavu dopředu, je něco opravdu špatně!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)