Odpověď na otázku "Pro koho je elmobil?"
Moderátor: Moderátoři
Odpověď na otázku "Pro koho je elmobil?"
Jak se zdá, skopčákům se podařila kvadratura kruhu, protože dokázali dát jednou větou odpověď na léta přetřásanou otázku - "Pro jakýho uživatele je nejlepším autem elektromobil?"
Překvapivě a až děsivě jednoduchý řešení najdete v odkazovaným článku. Nezbejvá, než se pod tu odpověď podepsat, protože to co popisuje nevidí jedině absolutní mimoň, jakýma jsou především neodvolatelně jemnovaní ouředníci v Bruseli.
Překvapivě a až děsivě jednoduchý řešení najdete v odkazovaným článku. Nezbejvá, než se pod tu odpověď podepsat, protože to co popisuje nevidí jedině absolutní mimoň, jakýma jsou především neodvolatelně jemnovaní ouředníci v Bruseli.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Běžnej bohatej důchodce z Brna (to je z praxe) má elektrovozítko na ježdění po Brně po nákupech a klasickej benzin pro jízdu na Vysočinu na chatu.
Z toho plyne, že prostě hybrid (eko)benzin+elektrika je nejlepší řešení. Tvrdil jsem to vždycky. Čistě elektrické řešení je v dnešní době jen eurohujerismus a tímto se přidávám k EKKARovi. Dnešní cena na totálně poblázněné burze za 1MWh to jen dál posílá ke dnu.
Naštěstí v F1 budou muset přejít na (eko)benzin taky, protože pro čistou elektriku má licenci jen Formule E, takže snad stejně jako NASA uvolní nějaké myšlenky i pro klasické využití, protože ony to vlastně hybridy jsou taky.
Na (eko)líh F1 nemůžou jezdit kromě totálního překopání motorů a do toho oni nepůjdou.
Takže zbývá ten syntetickej bezin, ať už je to ve výsledku cokoliv na bázi uhlovodíků, nikoliv lihu.
Ovšem je to pouze můj nezaujatý názor.
Z toho plyne, že prostě hybrid (eko)benzin+elektrika je nejlepší řešení. Tvrdil jsem to vždycky. Čistě elektrické řešení je v dnešní době jen eurohujerismus a tímto se přidávám k EKKARovi. Dnešní cena na totálně poblázněné burze za 1MWh to jen dál posílá ke dnu.
Naštěstí v F1 budou muset přejít na (eko)benzin taky, protože pro čistou elektriku má licenci jen Formule E, takže snad stejně jako NASA uvolní nějaké myšlenky i pro klasické využití, protože ony to vlastně hybridy jsou taky.
Na (eko)líh F1 nemůžou jezdit kromě totálního překopání motorů a do toho oni nepůjdou.
Takže zbývá ten syntetickej bezin, ať už je to ve výsledku cokoliv na bázi uhlovodíků, nikoliv lihu.
Ovšem je to pouze můj nezaujatý názor.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ekkarův problém je, že používá "divnej jazyk" (fakt doporučuju omezit) a často píše příliš dlouhé příspěvky.
Jinak ale má tak třeba v 95% pravdu (obecně napříč tématy), to je neoddiskutovatelné. No a tady taky (s onou citací článku).
Chápu, ono zároveň nelézt do prdele ani Rusovi, ani Bruselu a pokud možno ani žádnému dalšímu "vůdci", to je něco, s čím se spousta jedinců obtížně smiřuje...
Jo a dodávám, že já elektromobilům fandím, ale nikoliv jejich současnému, v podstatě násilnému a hujerovskému prosazování, ale víceméně až tehdy, kdy bude k dispozici jednak dostatečná infrastruktura (zdroje, rozvody a nabíjecí místa) a především až budou k dispozici lepší akumulátory. Lepší nikoliv "o něco", ale nejmíň řádově. Zejména co se týká poměru kapacita vs hmotnost nebo objem a dále i reálné životnosti bez významného poklesu kapacity.
Jinak ale má tak třeba v 95% pravdu (obecně napříč tématy), to je neoddiskutovatelné. No a tady taky (s onou citací článku).
Chápu, ono zároveň nelézt do prdele ani Rusovi, ani Bruselu a pokud možno ani žádnému dalšímu "vůdci", to je něco, s čím se spousta jedinců obtížně smiřuje...
Jo a dodávám, že já elektromobilům fandím, ale nikoliv jejich současnému, v podstatě násilnému a hujerovskému prosazování, ale víceméně až tehdy, kdy bude k dispozici jednak dostatečná infrastruktura (zdroje, rozvody a nabíjecí místa) a především až budou k dispozici lepší akumulátory. Lepší nikoliv "o něco", ale nejmíň řádově. Zejména co se týká poměru kapacita vs hmotnost nebo objem a dále i reálné životnosti bez významného poklesu kapacity.
Naposledy upravil(a) JirkaZ dne 08 zář 2022, 14:10, celkem upraveno 3 x.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
@BOBOBO": Tak pokud ropa nebude, stejně si nevybereš. A neřekl bych, že to bude neekologické, ale spíš více energeticky náročné. Už jsi slyšet o syntetickém benzinu z mořských řas?
Samozřejmě se vyrojí spousta záhadných ekoorganizací, který budou plamenně protestovat, přičemž jim na účty přistanou dotace od klasických ropařů. To není spekulace, to je téměř fakt, nikdo se nebude zbavovat relativně levných příjmů z ropy.
Ovšem když ta ropa nebude...![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Proti e-palivům ovšem razantně vystoupila ekologická organizace Transport & Environment (T&E). Proti emisím CO2 při výrobě a spalování nic nemá, ale podle nejnovějších testů emisí, které si objednala, vypouštějí automobily poháněné syntetickým palivem stejné množství jedovatých oxidů dusíku (NOx) jako motory na benzin E10. A nejen to. Podle testů, které pro T&E provedla organizace IFP Energies Nouvelles, vypouští automobil na e-palivo mnohem víc oxidu uhelnatého a amoniaku. Přestože se emise pevných částic při přechodu na e-benzin výrazně sníží, na každý ujetý kilometr vozidla se stále uvolní víc než dvě miliardy částic.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Samozřejmě se vyrojí spousta záhadných ekoorganizací, který budou plamenně protestovat, přičemž jim na účty přistanou dotace od klasických ropařů. To není spekulace, to je téměř fakt, nikdo se nebude zbavovat relativně levných příjmů z ropy.
Ovšem když ta ropa nebude...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Proti e-palivům ovšem razantně vystoupila ekologická organizace Transport & Environment (T&E). Proti emisím CO2 při výrobě a spalování nic nemá, ale podle nejnovějších testů emisí, které si objednala, vypouštějí automobily poháněné syntetickým palivem stejné množství jedovatých oxidů dusíku (NOx) jako motory na benzin E10. A nejen to. Podle testů, které pro T&E provedla organizace IFP Energies Nouvelles, vypouští automobil na e-palivo mnohem víc oxidu uhelnatého a amoniaku. Přestože se emise pevných částic při přechodu na e-benzin výrazně sníží, na každý ujetý kilometr vozidla se stále uvolní víc než dvě miliardy částic.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 08 zář 2022, 14:06, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Jenomže tohle je přesně to, k čemu ty elmobily jsou - ke skutečnýmu používání jsou víc než nevhodný, takže kdo auto potřebuje, ten si rozhodně ve svým vlastním zájmu elmobil koupit nemůže. Kupuje si ho jenom ten, komu na skutečný mobilitě nezáleží, protože mu daleko víc záleží na "dojmu", kterej učuní na okolí včetně toho, jakou dotaci nebo daňovou úlevu na něj dostane. Nenormální stav prosazovanej neodvolatelnýma ouředníkama z Brusele jenom podstrhuje třeba situace v Austrálii, která má daleko větší potenciál na poli solárních zdrojů než €uropa - ale elmobily tam nikdo násilím neprosazuje, protože moooc dobře vědí, co to je za šajs. Takže docela vítám ono vyjádření tý redaktorky, že ten kdo auto potřebuje, si vysloveně ani nemůže koupit elmobil, protože s jeho pořízením doslova rezignuje na všecko, co se dá shrnout pod pojem "dostupná mobilita". Konečně to toitž řekne někdo, koho "je vidět" a není to něco, co by se dalo spláchnout tvrzením, že jde o "vědecky nepodložený hospodský žvásty".keemo píše:pokud auto nepotrebuju tak si nebudu kupovat krabici s baterkama a pochybnym dojezdem za meloun ci podobnou nesmyslnou castku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2lukas-peca:
Ne, to jde vzít velmi rychle, stručně, věcně a bez emocí: Elektrické kombajny? Nejsou, a nebudou. Elektrické traktory? Nejsou, nebudou. Elektrické kamióny? No, existuje Tesla Semi truck… čím to jen bude, že jich nejsou plné silnice? Kdo chce vědět proč, zákonitě začne počítat, a v těch výpočtech se nakonec dostane od chemie a fyziky mimojiné i k ekonomice a vyjde mu (pokud si nebude nasazovat růžové brýle a obelhávat sám sebe) nejen že je to blbost za současných bateriových technologií, ale že je to blbost také za současného stavu energetické politiky, kdy jsme největší výrobce elektrické energie v Evropě, ale lidé ji musí nakupovat z celé Evropy nejdráž za více jak desetinásobné ceny.
Může se tak dostat i ke geologii a související geopolitice, kde zjistí (opět pokud nebude lhát sám sobě), že v množstvích, která mají nějaký význam, mají levný plyn a ropu jenom rusové a nejede přes to vlak, a když jsou (nejen) naši politici tak nerozumní, že koušou do ruky která dávala (a která je ještě pořád otevřena diskusi i obnovení vztahů, pokud budou na trvale udržitelné bázi, tj. na hodnotách, jako je přinejmenším morálka, láska, pokora, soudržnost, rodina atd atd, které jsou stanoveny k životu i od samotného Boha), tak z toho ve výsledku vychází, že jsou to oni, politici, kdo se tu projevuje proti životu - zvůlí, ožebračováním a vyvoláváním nepokojů, podporováním válek a obecně chronickou lží jako základem jejich politiky. Jinými slovy, pravda vždycky vyplave, informace jsou, a jejich snahy zvyšovat úsilí ve lhaní když zjišťují, že to dosavadní nezabírá a nikdo jim to nežere, jsou úsměvné (akorát je to bohužel tragikomedie).
A nadhodím také něco k zamyšlení: Veškerá doprava celého světa se na emisích podílí deseti procenty, ale je nejvíce omezovaná a podřizovaná ekodiktátu (samozřejmě kontraproduktivnímu, jako každý diktát). Pokud někomu vadí emise a rád by dýchal něco čistšího (nic proti tomu), proč to dospělo jen do toho stádia, kdy se montují malé filtříky na každé auto když je známo, že takové technologie jsou účinnější hlavně ve větších měřítcích (potvrdí každá spalovací elektrárna s filtrací spalin)? Můžeme přeci za současného stavu technologií vytvořit např. obrovské výkonné samostatně stojící filtry ("pračky vzduchu"), které by mohly filtrovat vzduch účinněji a v daleko více úrovních filtrace jako procesu (tj. rozmanitěji), a filtrovaly by nejen zplodiny z aut, ale víceméně všechno, co je ve vzduchu… Proč to aspoň nezkusíme?
Ne, to jde vzít velmi rychle, stručně, věcně a bez emocí: Elektrické kombajny? Nejsou, a nebudou. Elektrické traktory? Nejsou, nebudou. Elektrické kamióny? No, existuje Tesla Semi truck… čím to jen bude, že jich nejsou plné silnice? Kdo chce vědět proč, zákonitě začne počítat, a v těch výpočtech se nakonec dostane od chemie a fyziky mimojiné i k ekonomice a vyjde mu (pokud si nebude nasazovat růžové brýle a obelhávat sám sebe) nejen že je to blbost za současných bateriových technologií, ale že je to blbost také za současného stavu energetické politiky, kdy jsme největší výrobce elektrické energie v Evropě, ale lidé ji musí nakupovat z celé Evropy nejdráž za více jak desetinásobné ceny.
Může se tak dostat i ke geologii a související geopolitice, kde zjistí (opět pokud nebude lhát sám sobě), že v množstvích, která mají nějaký význam, mají levný plyn a ropu jenom rusové a nejede přes to vlak, a když jsou (nejen) naši politici tak nerozumní, že koušou do ruky která dávala (a která je ještě pořád otevřena diskusi i obnovení vztahů, pokud budou na trvale udržitelné bázi, tj. na hodnotách, jako je přinejmenším morálka, láska, pokora, soudržnost, rodina atd atd, které jsou stanoveny k životu i od samotného Boha), tak z toho ve výsledku vychází, že jsou to oni, politici, kdo se tu projevuje proti životu - zvůlí, ožebračováním a vyvoláváním nepokojů, podporováním válek a obecně chronickou lží jako základem jejich politiky. Jinými slovy, pravda vždycky vyplave, informace jsou, a jejich snahy zvyšovat úsilí ve lhaní když zjišťují, že to dosavadní nezabírá a nikdo jim to nežere, jsou úsměvné (akorát je to bohužel tragikomedie).
A nadhodím také něco k zamyšlení: Veškerá doprava celého světa se na emisích podílí deseti procenty, ale je nejvíce omezovaná a podřizovaná ekodiktátu (samozřejmě kontraproduktivnímu, jako každý diktát). Pokud někomu vadí emise a rád by dýchal něco čistšího (nic proti tomu), proč to dospělo jen do toho stádia, kdy se montují malé filtříky na každé auto když je známo, že takové technologie jsou účinnější hlavně ve větších měřítcích (potvrdí každá spalovací elektrárna s filtrací spalin)? Můžeme přeci za současného stavu technologií vytvořit např. obrovské výkonné samostatně stojící filtry ("pračky vzduchu"), které by mohly filtrovat vzduch účinněji a v daleko více úrovních filtrace jako procesu (tj. rozmanitěji), a filtrovaly by nejen zplodiny z aut, ale víceméně všechno, co je ve vzduchu… Proč to aspoň nezkusíme?
Naposledy upravil(a) Mahoney dne 08 zář 2022, 14:18, celkem upraveno 1 x.
Ropy je alespoň na 100let , plynu alespoň na 250let-stačí otočit kohoutkem u NS2 a v germánii bude přebytek plynu za 8Kč . Prostě nás nyní jen chtějí politicky okrást . Vypadá to na náběh změny systemu a potom zde amícký bankéřský deepstate nebude moci nadále rejžovat . Cena ropy ve světě již nějaký čas padá , ale to se zde nehodí psát . Se Síkelou si Brusel vytřel zadel , jako normálně a my jenom můžeme závistivě hledět i ke kdysi námi podceňovaným maďarům .
Tak naivniho troubu jsem uz dlouho nevidelBOBOBO píše:Ropy je alespoň na 100let , plynu alespoň na 250let-stačí otočit kohoutkem u NS2 a v germánii bude přebytek plynu za 8Kč...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kdyby rus chtel dodat plyn, muze to bez sebemensich problemu udelat i bez NS2. NS2 je uplne zbytecny a konecne si to uvedomili i v Nemecku.
Kecy o jeho otevreni jsou jen vejickou pro hlupaky, vsadim klobouk na to, ze i kdyby ho zprovoznili, rusak zas vymysli nejakou dalsi vymluvu jako vzdy v minulosti.
Hle jak se nam pitomio vyvrbil
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jedna drobnost ke skleníkovým plynům - zatímco emisní povolenky se staly nakonec terčem spekulací a prodražují nám tady zbytečně výrobu energií, tak Čína s úsměvem opět předehnala v emisích součet EU+USA asi o 1/3. A bez povolenek.
Německo si z nás udělalo (pro ně) levný zdroj elektřiny výměnou za "očištěný" a 7x zdražený ruský plyn, navíc bez našich drátů by bylo totálně v háji. Takže prý jim musíme prodávat levnou energii z jaderných elektráren, to je mantra současných politiků.
Polsko bude žádat válečné reparace.
Pořád tohle vypadá normálně, nebo ta EU se svýma nařízeníma jde ke dnu? Stejně si v krizi ty státy dělají, co chtějí. A ten fialkou nenáviděný Orbán, co se nikoho neptá a má vlastní názor a neleze nikomu do p...., tak o tom se snad nesmí už ani psát. Vždyť on má téměř vlastní energetickou nezávislost (jen nesmí nasr.t Putina) včetně infrastruktury, to je hrůza!
Německo si z nás udělalo (pro ně) levný zdroj elektřiny výměnou za "očištěný" a 7x zdražený ruský plyn, navíc bez našich drátů by bylo totálně v háji. Takže prý jim musíme prodávat levnou energii z jaderných elektráren, to je mantra současných politiků.
Polsko bude žádat válečné reparace.
Pořád tohle vypadá normálně, nebo ta EU se svýma nařízeníma jde ke dnu? Stejně si v krizi ty státy dělají, co chtějí. A ten fialkou nenáviděný Orbán, co se nikoho neptá a má vlastní názor a neleze nikomu do p...., tak o tom se snad nesmí už ani psát. Vždyť on má téměř vlastní energetickou nezávislost (jen nesmí nasr.t Putina) včetně infrastruktury, to je hrůza!
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]