Prodám regulaèní autotrafo 0-300V / 1A
Moderátor: Moderátoři
Prodám regulaèní autotrafo 0-300V / 1A
Nabízím tento autotransformátor, výstup 0-300V / 1A. Prùmìr trafa cca 25cm, hmotnost 11kg. Vyroben je zhruba okolo r. 1993. Je minimálnì používaný.
Cena 500kè vèetnì dopravy (asi zásilkovna, pøípadnì osobní odbìr nìkde na trase È.Kostelec - Trutnov)
Cena 500kè vèetnì dopravy (asi zásilkovna, pøípadnì osobní odbìr nìkde na trase È.Kostelec - Trutnov)
To "vláčkový trafo" čili napáječ FZ1 má regulaci přizpůsobenou zároveň tomu, že jedním ovládacím prvkem se nastavuje jedním pohybem velikost i polarita výstupního napětí = "nula" je uprostřed. Menší F2 má tu regulaci podobnou. Klasický regltrafo má běžnej střídavej výstup jenom s proměnným napětím. Proto mu stačí jen jedno výstupní vinutí, kdežto "vláčkový trafo" od firmy Piko Zeuke na to potřebuje výstupní špulky dvě.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Blbost, ty špulky jsou v sérii, polarita se přepíná za usměrňovačem. Mi tam vadí že to nereguluje od nuly (jasně, pro vláček je to výhoda), ale to by šlo vyřešit. Víc mi vadí že ty pecky co jezdí po vinutí jsou kovové, takže zkratují sousední závity (ten zkratovaný závit je docela horký), a provedení je takové, že uhlíkovým jezdcem by se nahrazovaly ztěží. Pak detaily že polovinu rozsahu bych nevyužil (chci AC), že je to ze sto let starého plastu, tak abych čekal že něco upadne, atd. Než to celé překopávat, to už je lepší nechat to v původním stavu a postavit něco pořádného. Co vydrží milion otočení a vůbec to nebude vypadat unaveně.
Ještě by se mi líbilo druhým knoflem regulovat fázi, ale jednoduché řešení mě nenapadá a elektroniku do toho cpát nechci. To už bych mohl rovnou generovat libovolný průběh zesilovačem.
Ještě by se mi líbilo druhým knoflem regulovat fázi, ale jednoduché řešení mě nenapadá a elektroniku do toho cpát nechci. To už bych mohl rovnou generovat libovolný průběh zesilovačem.
Pro kamarády a známý, co měli s FZ1 problémy následkem roztřískání po pádu, jsem likvidoval origo regulaci, "trakční" špulky usměrňoval a filtroval do symetrickýho zdroje a výkon reguloval šířkově modulovaným pulsákem s automaticky přepínanou výstupní polaritou, jediný co tomu chybělo, byl mechanickej "cvak" ve střední poloze regulačního potencáku. Párkrát bylo potřeba nahradit i původní škátulu, bo ten origo dederónskej polystyrol se při pádu občas opravdu rozletěl na sračky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jen si dovolím nesměle upozornit, že malé, lehké regulační autotrafo jaksi z elektrických a fyzikálních zákonitostí udělat dost dobře nepůjde, páč počet závitů je jaksi závislý na ploše "železa" toho toroidu. A těch závitů tam pro 230 až 250Vst výstupních musí být požehnaně ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pro velké, a tím pádem i těžké jádro už je ten poměr potřebných závitů přiznivější, tak se do jedné vrstvy vejdou.
Při dvousloupkovém jádru by šlo mít jezdce na obou sloupcích děleného sekundárního vinutí, a vyšlo by to o něco příznivěji. Hlavně by se nechalo pracovat s větší délkou sloupků ...
Vašek
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pro velké, a tím pádem i těžké jádro už je ten poměr potřebných závitů přiznivější, tak se do jedné vrstvy vejdou.
Při dvousloupkovém jádru by šlo mít jezdce na obou sloupcích děleného sekundárního vinutí, a vyšlo by to o něco příznivěji. Hlavně by se nechalo pracovat s větší délkou sloupků ...
Vašek
nojo tak asi máte pravdu, nìjak moc jsem to nezkoumal a na 10A mì to trafo pøipadalo malé, takže jsem myslel že je tam vyraženo 1,0
Kolik pak teda mìly takové ty døíve celkem rozšíøené autotrafa, myslím že výrobce Køižík? Matnì si vzpomínám že to mìlo prùmìr snad skoro pùl metru a musely to nést dva.
Kolik pak teda mìly takové ty døíve celkem rozšíøené autotrafa, myslím že výrobce Køižík? Matnì si vzpomínám že to mìlo prùmìr snad skoro pùl metru a musely to nést dva.